AndreasPlars skrev:
För effekter uppåt 400hk och mera är e diffbroms såklart att föredra, utan tvekan!
Jag har 400hk drygt 500Nm och det spinner inte på trean om det inte är blött eller väldigt ojämn väg (detta innan jag bytte till bromsad diff)
Men när folk skrivet att de spinner loss hejdlöst på trean på torr asfalt så undrar jag vad de har för däck och hjulvinklar? Nu har jag en Quife i min och det greppar 100% på tvåan och skjuter på sjukt bra men det är en annan historia.
BRA däck är minst lika viktigt om en diffbroms. Jag har rasar EN låda på 11år pga min trimmade motor. Och jag kör hårt! Så jag skulle inte oroa mig så mycket för lådan med tanke på hur billigt man kan få tag på en ny sån.
M.V.H.
ja,några bra trycker längst ner på gaspedalen bara för att det ska spinna! Jag tror ToniR menar vid normal körning när vill röra sig fort på motorvägen och slå på fingrarna nån bmw m. I för sig jag är också i samma tankar och samlar på information.
-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)