2769
Sök

Växlarna greppar inte på höga varv. Bmw e36

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 december 2009
Tex på mekonomen.se via regnr!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

172 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Haha såg att mekonmen fått fram att min bil var en -93a....
Skickade iväg ett mail till dom nu, hoppas på svar!

4 474 Inlägg
28 december 2009
Skrev du på tyska så...Kul när årsmodellen är fel åt rätt håll:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

4 474 Inlägg
28 december 2009
Innan du beställer så kör en längre runda med bilen så allt blir ordentligt genomvarmt. Kvarstår slirandet så är det högst troligt kopplingen, allt pekar på det. Du borde nästan kunna få denna att slira på de lägre växlarna med bara däcken har fäste så...

172 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Jag skrev på engelska, tror du inte att det funkar?
Haha ja det var lite småkul smile
Den slirar på alla växlar, men dock bara på höga varv.

4 474 Inlägg
28 december 2009
Mja...Annars skriv så här: Hallo! Ich habe ein BMW 318 is E36 -93 (140 PS) 5-gang schaltgetriebe, fahrgestellnr: (chassienr). Meine frage ist ob diese kupplungsatz passt oder nicht? Wieviel wird der gesamtbetrag nach Schweden?

Gruss (namn)

Typ

172 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Mja...Annars skriv så här: Hallo! Ich habe ein BMW 318 is E36 -93 (140 PS) 5-gang schaltgetriebe, fahrgestellnr: (chassienr). Meine frage ist ob diese kupplungsatz passt oder nicht? Wieviel wird der gesamtbetrag nach Schweden?

Gruss (namn)

Typ

Jag kan dra iväg ett på tyska också smile

888 Inlägg
29 december 2009
Var får du det till att din bil är en 93a? det är en 91a möjligtvis en 92a med tanke på när den är uttagen.
Senast redigerat av HenkeTIC (29 december 2009)

4 474 Inlägg
29 december 2009
Hans bil är tillverkad i september -92 om man kollar via chassienr på www.realoem.com så förmodligen är det som han säger årsmodell -93 då BMW bytte årsmodell just i september tidigare.

Mweichert: Kollade upp om den kopplingssats jag föreslog passar eller ej. Originalsatsen har artnr 21211223570, och precis samma nr kan du hitta i den ebay annons jag länkade till (man brukar ofta nöja sig med att ange de 7 sista siffrorna!)
Senast redigerat av dawwe (29 december 2009)

172 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Hans bil är tillverkad i september -92 om man kollar via chassienr på www.realoem.com så förmodligen är det som han säger årsmodell -93 då BMW bytte årsmodell just i september tidigare.

Mweichert: Kollade upp om den kopplingssats jag föreslog passar eller ej. Originalsatsen har artnr 21211223570, och precis samma nr kan du hitta i den ebay annons jag länkade till (man brukar ofta nöja sig med att ange de 7 sista siffrorna!)

hm, så den passar alltså? Är du så säker så jag inte behöver invänta mailet tror du? Eller kanske är dumt att chansa smile

4 474 Inlägg
29 december 2009
mweichert: Ja den skall passa, jämför de 7 sista siffrorna i artnr jag gav med det de anger som kompatibla OEM artnr. Naturligtvis skall du invänta mailet så du får en skriftlig prisuppgift inkl frakt.

172 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
Detta är svaret jag fick. Tyskarna är förmodligen sämre på engelska än vad jag är på tyska roll
Dock så hittade jag inget när jag sökte på artikelnumret. Har dom gett mig fel eller har jag sökt fel tro? smile

Hello,

we have the whrite clutsh the cost with shipping are 108,90 €.
Here the ebay item number 150349706635
Thanks

Mit freundlichen Grüßen/Best regards
Ihr Bestprice Parts-Team

SPECIAL SERVICE GmbH
Kupferfeld 10
D- 53819 Neunkirchen-Seelscheid

vertreten durch die Geschäftsführerin Frau Gabriela Lange.
Handelsregister Köln - HRB 56636
USt.-Id.Nr.: DE814593602

4 474 Inlägg
29 december 2009
Han ger dig auktionnr på ebay, kan dock inte hitta detta nr så han har nog missat en siffra! Svara honom att det är OK o att du önskar köpa den, be om en Proforma Invoice, eller om instruktioner hur du går till väga med betalningen...Typ så här:

Hallo!

Ich kann die angegebene ebay auktionsnr nicht finden, es muss falsch sein. Bitte erzählen sie mir wie ich der kauf durchfuhren kann.

Gruss

Betyder typ: "Jag kan inte hitta den auktionen, auktionnr stämmer ej. Vänligen tala om för mig hur jag kan genomföra köpet.

Mvh"

Edit: Upprepa gärna bilinfon dvs, BMW 318i E36 -93  140 PS (chassienr)
Senast redigerat av dawwe (29 december 2009)

172 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Efter lite ytterligare mailkontakt med dom fick jag detta svaret:

Wir können Ihnen eine Kupplung unter folgender ebay Artikelnummer anbieten, welche nur passend ist für Fahrzeuge ohne Klimaanlage.
160382036203

Über eine Bestellung würden wir uns freuen.

Mit freundlichen Grüßen/Best regards
Ihr Bestprice Parts-Team

Jag har ingen klimatanläggning, så den borde passa då?
Jag har skickat både bilinfo samt chassinummer.

4 474 Inlägg
5 januari 2010
mweichert: Japp! Du kan ju alltid ge honom OEM artnr på kopplingssatsen till just din bil för säkerhets skull. Wacko att kopplingen är annorlunda på en bil med AC, har jag svårt att tro:)

Edit: Det ÄR olika kopplingar! Bilar med AC har dubbelmasse svänghjul om man får tro Mekonomen. Kopplingssatsen hos Mekonomen är billig, ca 1850kr!
Senast redigerat av dawwe (5 januari 2010)

172 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Okej, men då ska ju den kopplingen passa. Men kan för säkerhets skull skicka med OEM-numret. Men var hittar jag det?

4 474 Inlägg
5 januari 2010
www.realoem.com. Om ditt regnr är DDH011 så är ditt chassienr/serienr (enligt Mekonomens hemsida): WBABE510X0EK54014. Det är de 7 sista tecknena som är intressanta. Knappa in dessa på realoem så får du klicka dig fram till rätt artnr för OEM kopplingssats. Vad jag kan se så finns det bara artnr på kopplingssats till bil MED AC/Klima på ditt chassienr, säker på att du inte har AC eller klima?

1 482 Inlägg
5 januari 2010
När du byter tryckplattan så se till att ha nya skruvar till det och locktite.. Du vill verkligen inte att ett tryckplatta ska lossna wink

Jag själv glömde detta, även svänghjulet, så jag måste riva ner hela lådan igen för att byta. Inte så jävlans kul men hellre det än avkapade ben.

BLT Service
Theracords Music Label

172 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
www.realoem.com. Om ditt regnr är DDH011 så är ditt chassienr/serienr (enligt Mekonomens hemsida): WBABE510X0EK54014. Det är de 7 sista tecknena som är intressanta. Knappa in dessa på realoem så får du klicka dig fram till rätt artnr för OEM kopplingssats. Vad jag kan se så finns det bara artnr på kopplingssats till bil MED AC/Klima på ditt chassienr, säker på att du inte har AC eller klima?

80% säker iaf. Hur vet jag for sure?

4 474 Inlägg
5 januari 2010
Kolla om du har en AC-kompressor i motorutrymmet! Den är remdriven o brukar sitta till vänster (avgassidan) i motorns framkant. Eller om du har en "snöflinga" på värmepanelen...

Sök