3615
Sök

Mitsbishi eclipse 92, motor problem

1 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#1
Tjenare!!!

Jag köpte denna bil nyligen från en privatperson, bilen har rullat 21 000 mil och fungerade helt utmärkt när jag köpte den, nu har jag haft den i ca 2 veckor och precis igår så började det hända väldigt skumma saker, bilen började gå väldigt ryckigt, och motorn dog lite då och då ifall man inte gav tillräckligt med gas vid väldigt låga varv. innan så har kylarvätske indikatorn lyst hela tiden, har då fullt på med kylarvätska men lampan slocknade dock aldrig, nu när jag fått detta problem som jag beskrev, så upptäckde jag genom oljestickan att bilen hade väldigt lite motorolja, så jag fyllde på motorolja och då slocknade kylarvätske indikatorn, vad i helvete har kylvätske indikatorn med motor oljan att göra?
Iallafall så har motorn slutat att dö, kan hända ibland, men den går nu mycket bättre, fast känner att den fortfarande går ryckigt, vad kan orsaken vara?

snälla hjälp någon


3 235 Inlägg
31 december 2009
#2
Hur ser inkatorlampan för kylarvätska?
Kanske den indikerade för låg oljenivå, eller dåligt oljetryck?


1 Inlägg
27 februari 2010
#3
har ett tips...låter skumt och det är det också. När batteriet varit bortkopplat/slut eller nästan slut "tappar" ECU inställningarna för tomgång. Det man gör är att koppla bort batteriet igen, ca 10 min, koppla på, starta bilen med ENDAST smålamporna på, inte de man fäller upp, utan de smala som ser ut som varselljus.... inga fläktar eller något annat på, låt bilen stå på tomgång i ca 15 min, så har ecu:n testat alla inställningar i sitt testprogram för hur tomgången ska ligga... då kommer det nog lösa ditt problem

Master
179 Inlägg
29 augusti 2010
#4
Brillor skrev:
har ett tips...låter skumt och det är det också. När batteriet varit bortkopplat/slut eller nästan slut "tappar" ECU inställningarna för tomgång. Det man gör är att koppla bort batteriet igen, ca 10 min, koppla på, starta bilen med ENDAST smålamporna på, inte de man fäller upp, utan de smala som ser ut som varselljus.... inga fläktar eller något annat på, låt bilen stå på tomgång i ca 15 min, så har ecu:n testat alla inställningar i sitt testprogram för hur tomgången ska ligga... då kommer det nog lösa ditt problem

Intressant!
Köpte en Eclipse 91a för någon dag sedan och den har börjat gå ryckigt som förstskrivande beskrev. När jag köpte bilen fick jag reda på att batteriet nyligen var bytt så jag skulle kunna tänka mig att problemet kan lösas din väg.
Men hur fick du reda på detta? Egen erfarenhet?

Edit: Provade idag (läs dagen efter) och det hände ingenting hmm
Senast redigerat av Deathcore (31 augusti 2010)



Sök