3186
Sök

Stereon hackar när man kör.

38 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Hejsan! har ett litet problem ang ljudet i bilen.

När jag står stilla med bilen (ej kör) då fungerar ljudet klockrent, men när man kör så hackar ljudet.

men det hackar endast med min Stereo som har skärm, kan det vara jord fel? då den Stereon drar mer ström än min gamla sketna cd-spelar.

vad kan de vara för fel? bilen är en Opel omega

Tack i förhand!

2 665 Inlägg
2 januari 2010
Är det när du lyssnar på radio/mp3 eller CD skiva??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

38 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Både när jag lyssnar på radio/skiva/USB, men endast när bilen körs.

2 665 Inlägg
2 januari 2010
OM det hackar när du lyssnar på skiva kan det bero på upphängningen av cd mekanismen. speciellt på vintern då det stelnar till. Det har jag upplevt.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

238 Inlägg
2 januari 2010
kan va de rickard-v sa, kan även vara glapp kanske ? :p
ta ut spelaren och kolla över allt kablage på baksidan så det inte är där felet ligger.
Blinkar det i displayen?
Senast redigerat av PWalliN (2 januari 2010)

2 914 Inlägg
2 januari 2010
glappar det varmt som kallt? (när stereon min är varm så funkar den perfekt men inte då den är kall (t.ex. om man kör iväg när det är -25 innuti bilen så glappar min stereofront, samma fenomen?)

38 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Har testat att ha stereon både i och ur och kollat kablarna, samt att fronten sitter klokt och inte glappar, men kan det vara jorden mellan motorn och chassit? att den inte får tillräckligt med el vid körning? den fungerar när man står stilla på tomgång men ej vid gaspådrag

2 914 Inlägg
3 januari 2010
Zebaztian skrev:
Har testat att ha stereon både i och ur och kollat kablarna, samt att fronten sitter klokt och inte glappar, men kan det vara jorden mellan motorn och chassit? att den inte får tillräckligt med el vid körning? den fungerar när man står stilla på tomgång men ej vid gaspådrag

är ju bara prova... har du någon jordfläta mellan motor och chassie, borde man ha? kolla.

38 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
problemet är att på min bil så sitter den mellan växellådan och chassit, vilket är lite svårt att komma åt, därför jag tänkte kolla om någon här på garaget har haft samma problem ang stereo problem vid gaspådrag

2 914 Inlägg
3 januari 2010
Zebaztian skrev:
problemet är att på min bil så sitter den mellan växellådan och chassit, vilket är lite svårt att komma åt, därför jag tänkte kolla om någon här på garaget har haft samma problem ang stereo problem vid gaspådrag

sätta någon extra mellan motorblocket och chassiet skadar väl inte att sätta dit? wink

49 Inlägg
6 april 2012
Har samma problem i min. Löste de sig isf hur? mvh

Sök