3121
Sök

240 som luktar bränt!

24 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
Handlat in mig på min andra 240 -88 utav min far. Den har sina skavanker men är i övrigt i gott skick. Men märkte från dag ett att bromsen ligger i på bakhjulen (förmodligen handbromsen). Men det är lite till och från, ibland är plåtfälgarna varma efter körning och ibland inte.

Men nu så har jag märkt att bilen luktar bränt när man stänger av den, trots att fälgarna inte är varma. Låter kanske osanolikt att det skulle ha med detta att göra, men man behöver inte utelämna någonting. Det verkar inte som att lukten kommer från motorn. Någon som har en ide?

1 079 Inlägg
22 maj 2006
Kopplingen?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
22 maj 2006
hm..har du kollat så att inget ligger och skaver mot däcket eller fälgen? Kan vara så...bli varmt och luktar av bara fan

Allt för den där jävla hatten!

24 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
Det här luktar ganska lite och inte hela tiden.

24 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
ruhler skrev:
Kopplingen?

Om det är kopplingen som krisar, skulle man märka det på något annat sätt?
För den känns otroligt fräsch i både motor låda o koppling.
Senast redigerat av schnitzelfritz (23 maj 2006)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
23 maj 2006
schnitzelfritz skrev:
ruhler skrev:
Kopplingen?

Ja skulle kopplingen varit på väg att gå sönder så delar den inte tillräckligt på kopplingen och växellådan...dvs den kopplar inte riktig. Hur känns den i kopplings pedalen? Hård? Mjuk? Kanske extremt hård eller mjuk?

Allt för den där jävla hatten!

21 761 Inlägg
23 maj 2006
Bromsarna bak bör ju kollas upp i vilket fall som helst, beläggen/handbromsbackarna nöts onödigt mycket annars.

24 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
schnitzelfritz skrev:
ruhler skrev:
Kopplingen?

Ja skulle kopplingen varit på väg att gå sönder så delar den inte tillräckligt på kopplingen och växellådan...dvs den kopplar inte riktig. Hur känns den i kopplings pedalen? Hård? Mjuk? Kanske extremt hård eller mjuk?

Njää, kan nog säga att den känns som den bör kännas. Den kanske tar lite högt upp, men det är vad jag förstått en justeringssak, eller?

Ska gå igenom och motionera bromsarna nu i helgen.

1 008 Inlägg
27 maj 2006
kanske är så enkelt att det är katten som osar ?

24 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
Njaa, har gått igenom bromsarna i bak nu...luktar inge mera verkar det som.

Bilmekaniker
46 Inlägg
28 maj 2006
kolla om du har ett spel på kopplingen, ett klapp innan den tar riktigt. annars ligger den på hela tiden och slirar lite. Om du knappt har nå spel eller inget alls släpp wiren lite.

Senator
323 Inlägg
29 maj 2006
bränd olja!!!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök