Tjenare!
Har börjat titta på bil nu då det kommer bli aktuellt med byte nu i vår (mars/april) men börjar seriöst köra fast på vad jag ska ha något.. har en hel del krav som jag vill ska uppfyllas vilket inte gör saken lättare precis
Krav jag har är väl framförallt utrustning, men även ägandekostnader även om detta inte är lika prioriterat som utrustning, eller snarare så är det väldigt svårt att kompromissa med andra krav jag har. Den ska även vara nyare än 99 års modell kan ju tilläggas
I utrustningsväg ska bilen ha:
AC/ECC
Farthållare
Fjärrstyrt C-lås/Larm
Elhissar
Elspeglar
Färddator
Och vad är jag då ute efter? Jo jag är ute efter en bil med minst den utrustningen som går helt okej, får gärna vara en turbo så att man har trimmöjligheter.
I motorväg ska iaf detta uppfyllas:
0-100 på under 10sek
Ha en soppaförbrukning på max 0.85L/milen blandat
Vara snål vid landsvägskörning (gärna 6växlat)
Så, vilka är de alternativena jag själv kommit fram till?
Audi A3 1.8T
Audi TT
Citroen C3 HDI
Honda Prelude
Opel Astra Bertone
Volkswagen Golf
Volvo S/V40
Volvo V50
Saab 9-3 1.8T
Saab 9-5
Det är dem jag kommit på. Gör inget om det är en ovanlig modell, är ju trots allt bara roligare att styla då
Sen så är även komforten viktig, då jag kör ganska mycket om året så vill jag inte ha en bil som är som en träbänk original då jag ändå kommer sabba komforten gött med sänkning och fetare fälgar.
Alla tips är av intresse, motivera även erat tips så man får en liten hum om bilen i sig
MVH Jimmy