2461
Sök

Vad var nyprist på era bilar som ni äger nu?

517 Inlägg
4 januari 2010
#121
Vad är detta; en kukmätar-tävling!?

År 1999 fick man slanta upp hiskeliga 59.900SEK( Ja, ni läste rätt!) för min 1000cc Suzuki alto...
Och folk undrar varför man inte har någon bil uppladdad på gorg roll

299 Inlägg
4 januari 2010
#122
280.000kr i standard utförande kostade s70in 97 om det jag hittade stämmer v70in vet de tusan


587 Inlägg
4 januari 2010
#123
Ghost_Face skrev:
Vad är detta; en kukmätar-tävling!?

År 1999 fick man slanta upp hiskeliga 59.900SEK( Ja, ni läste rätt!) för min 1000cc Suzuki alto...
Och folk undrar varför man inte har någon bil uppladdad på gorg roll

Åfa*n , var de så billiga eller var det kampanj? Min 00 gav första ägaren över 60 för iaf.


629 Inlägg
5 januari 2010
#124
Lite drygt 220.000 kr enl. dåtida prislista...

Edit: Förra bilen, Saab 900 Turbo, -97, kostade ca. 253.000 kr...
Senast redigerat av Oxygen (5 januari 2010)


749 Inlägg
5 januari 2010
#125
Min Volvo 760 GLE kostade 230 000kr med standardutrustning för 760 1988.

Standardutrustning:
ECC klimatkontroll
Plychklädsel med plychinredning
Elhissar 4 dörr
ABS
Centrallås
Farthållare
Eltaklucka
Automat växellåda med kick
Komfortbakaxel
Bla

Tillval:
Fjärrlås
Eljusterbara stolar
Larm
Skinklädsel
SRS
Antispinn
Serviceindikator
Halkvarnare
Senast redigerat av Bjornn (5 januari 2010)


Administratör
2 979 Inlägg
5 januari 2010
#126
Bjornn skrev:
Min Volvo 760 GLE kostade 230 000kr med standardutrustning för 760 1988.

Standardutrustning:
ECC klimatkontroll
Skinklädsel med plychinredning
Elhissar 4 dörr
ABS
Centrallås
Farthållare
Eltaklucka
Automat växellåda med kick
Komfortbakaxel
Bla

Tillval:
Fjärrlås
Eljusterbara stolar
Larm
SRS
Antispinn
Serviceindikator
Halkvarnare

Du måste skojja.......

En kopp av den svarta såsen...

998 Inlägg
5 januari 2010
#127
Nypriset vet jag inte för förra ägaren prutade på bilen, han fick den för 250,000kr  En Volvo s70- 98

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

162 Inlägg
5 januari 2010
#128
507 000kr i Europa fullutrustad år 99 smile Hyffsad värdeminskning på tio år.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

DFFL
9 020 Inlägg
5 januari 2010
#129
Goffen skrev:
Bjornn skrev:
Min Volvo 760 GLE kostade 230 000kr med standardutrustning för 760 1988.
...

Du måste skojja.......

230 000 kr år 1988 (Årsmedel) motsvarar 391 766,07 kr år 2009 (November).

Enligt Statistiska Centralbyrån.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

749 Inlägg
5 januari 2010
#130
Goffen skrev:
Bjornn skrev:
Min Volvo 760 GLE kostade 230 000kr med standardutrustning för 760 1988.

Standardutrustning:
ECC klimatkontroll
Plychklädsel med plychinredning
Elhissar 4 dörr
uppvärmda elbackspeglar
uppvärmda stolar
ABS
Centrallås
Farthållare
Eltaklucka
Automat växellåda med kick & lock up
Komfortbakaxel
Automatisk nivåreglering bak
inbyggda extraljus & dimljus
Tygmattor brodderade med Volvo Logga
Bränsletankvolym 80L
Justerbar ratt
Aluminiumfälgar
Bla

Tillval:
Fjärrlås från o med 1982
Eljusterbara stolar
Larm
Skinnklädsel
SRS
Antispinn
Serviceindikator
Träpaneler
Vidavisare
Add on kjolar
elanten
Halkvarnare

Du måste skojja.......

Nix skoja inte, har inte själv pappren från när min bil såldes men enligt vad jag har hittat och läst när jag sökt ska detta stämma.

Volvo 760 GLE tillhör Volvos lyxbils serie och var Volvos flaggskepp i många år.
Alla 760 GLE är ju tillverkad på en speciell fabrik i Småland/Kalmar (Kalmarverken) som inte jobbade enligt löpande bandprincip som på Torslandaverken i Göteborg.
Alla bilarna från Kalmarverken är handmonterade, karosserna var upphängda på stora mobila vagnar som flyttades mellan olika monterings stationer i fabriken.
(Information från min instruktinsbok)

Bilarna har hel varmgalvaniserade karosser förrutom motorhuven som är i aluminium, den senaste tekniken tex, ECC kom inte på nån annan Volvobil förrens två år senare och komfortbakaxel fanns bara på Volvo 760 serien. Man kan alltså ställa en extakt kupétempratur som systemet själva håller automatiskt precis som i tex 850.
Volvo 760 serien har bättre ljudisolering och är allmänt mycket mer påkostad än en Volvo 740 tex i 760in är även taket i plych, färgat i bilens inredningsfärg fast lite ljusare än övriga detaljer, samt tex har man belysning i solskyddet runt speglen. I Volvo 740 är alla tak vita samt sidopaneler i hårdplast.

Från o med 1988 har den dessutom lanserats med en helt nydesignad front och stötfångare som tidigare aldrig andvänts (idag kallar folk det för 940 front, 940in kom långt senare och är inte exakt likadan)
Den var även påkostad med extra cromdetaljer för att det ska synas att den är påkostad.
Även en ny typ av nyckel och lås fro 1988 som senare är samma nyckeltyp som till Volvo 850.

760 fro 1988 har en förbättrad plåtkonstruktion mellan kupe och motorrum den har ingen torpedplåt utan motorhuven går upp till rutan precis som på senare 960 eller 850.
1988 fick den även en uppfrächning av inredningen med en helt ny instrumentbräda och justerbar ratt, extra inredningsbelysning, handtag i dörrar bla.

Bakrutan är laminerad på Volvo 760 1988 men inte på Volvo 740.

1988 fick 760 serien B280 motorn förbättrad med cylinderfoder som ej kan sjunka, löstagbara vevstakar, förbättrad oljesmörjning. Katalysatorisk lambdastyrd avgasrening samt elektronisk insprutning.
Motorn heter då B280F tidigare andvändes B280E.

Glömde att nämna att i orginalutrustningen ingick även stereo med CD växlare monterad i bakluckan (i min bil satt även extra slutsteg).

Volvo 760 GLE av 1988års utförande tillverkades endast i ca 2 år och ersattes av Volvo 960 den fick även bränslesystemet LH 2.4, lackade stötfångare/backspeglar och andra bakljus under den tiden.

Valbara motorer till 760 1988 var
Bensin V6 (prv 6) B280F
4 cyl bensinturbo B230FT
Diesel D 24T som gjorde Volvo 760 till europas snabbaste dieselbil i flera år när den kom.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/84021/831287_b7mxc0.jpg
Kalmarverken
Senast redigerat av Bjornn (5 januari 2010)


175 Inlägg
5 januari 2010
#131
Omegan kostade 198 700 kr 1997 tongue
198 700 kr år 1997 (Januari) motsvarar 232 457,63 kr år 2009 (Januari).

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
5 januari 2010
#132
Powe_R skrev:
ralle_boyen skrev:
min gamla audi v8 quttro skulle kostat 1 mille något såg jag på någon sida

år 1990 kostade en ny audi v8 3.6 452500:-
Då ingick bla: skinnklädsel, El taklucka, värmesitsar fram/bak centrallås, diffbroms, dimljus bak, elstyrda fönster fram/bak. elstyrda backspeglar, farthållare, färddator, höj/sänkbar förarstol, AC, abs, alufälgar, ställbar ratt.

Då borde din bil ha extrautrustning för ca 500K vilket inte är specielt troligt då den var (för den tiden) nästan full utrustad från fabrik!

hahah ok tongue fel av mig läste de på en dansk sida tongue


517 Inlägg
6 januari 2010
#133
einherjer skrev:
Ghost_Face skrev:
Vad är detta; en kukmätar-tävling!?

År 1999 fick man slanta upp hiskeliga 59.900SEK( Ja, ni läste rätt!) för min 1000cc Suzuki alto...
Och folk undrar varför man inte har någon bil uppladdad på gorg roll

Åfa*n , var de så billiga eller var det kampanj? Min 00 gav första ägaren över 60 för iaf.

Ska jag vara helt ärlig (vilket många inte är här) så googlade jag bara fram några uppgifter och har ingen aning om vad just min bil kostade då jag är typ 4-5:e ägaren.


http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml<-- Inte så smickrande omdöme
Till mitt försvar kan man säga att jag var i akut behov av något att frakta arslet med och tänkte mig inte riktigt för:P
Senast redigerat av Ghost_Face (6 januari 2010)

537 Inlägg
6 januari 2010
#134
jag har original kvittot från en av mina Mazdor.  134 500:- , då är 500 spänn skatt. Detta var i början av 1988:a.

http://www.garaget.org/?car=171504&image=1687403

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

409 Inlägg
7 januari 2010
#135
han som hade bilen innan hade kvar kvittot och det var på 213700:- för en a4 1,8t 95a ;D


1 339 Inlägg
7 januari 2010
#136
Ghost_Face skrev:
einherjer skrev:
Ghost_Face skrev:
Vad är detta; en kukmätar-tävling!?

År 1999 fick man slanta upp hiskeliga 59.900SEK( Ja, ni läste rätt!) för min 1000cc Suzuki alto...
Och folk undrar varför man inte har någon bil uppladdad på gorg roll

Åfa*n , var de så billiga eller var det kampanj? Min 00 gav första ägaren över 60 för iaf.

Ska jag vara helt ärlig (vilket många inte är här) så googlade jag bara fram några uppgifter och har ingen aning om vad just min bil kostade då jag är typ 4-5:e ägaren.


http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml<-- Inte så smickrande omdöme
Till mitt försvar kan man säga att jag var i akut behov av något att frakta arslet med och tänkte mig inte riktigt för:P

Hahahahaha, rätt rolig läsning trots allt big_smile


www.avgassystemet.se
936 Inlägg
7 januari 2010
#137
audi s4 -92
590 000:- +/- utrustning.
Min har all utrustning utom elstyrda skinnsäten (dock skinnsäten) och glastaklucka (har täckt taklucka)

-den satt som en fläskläpp-

587 Inlägg
8 januari 2010
#138
Ghost_Face skrev:
einherjer skrev:
Ghost_Face skrev:
Vad är detta; en kukmätar-tävling!?

År 1999 fick man slanta upp hiskeliga 59.900SEK( Ja, ni läste rätt!) för min 1000cc Suzuki alto...
Och folk undrar varför man inte har någon bil uppladdad på gorg roll

Åfa*n , var de så billiga eller var det kampanj? Min 00 gav första ägaren över 60 för iaf.

Ska jag vara helt ärlig (vilket många inte är här) så googlade jag bara fram några uppgifter och har ingen aning om vad just min bil kostade då jag är typ 4-5:e ägaren.


http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml<-- Inte så smickrande omdöme
Till mitt försvar kan man säga att jag var i akut behov av något att frakta arslet med och tänkte mig inte riktigt för:P

Hehe , man kan ju lugnt säga att man får vad man betalar för ( betala lite - få lite ) . Kvaliten är skrattretande men man åker billigt i dom men mer är det inte. Rätt dyra delar också för att vara en budgetbil...

Vad jag blev förvånad över när jag tittade till det var det att handbromsen inte ens har ett plastskydd över sej utan bara en matta som knappt täcker så man ser vajer och justerare - jag frågade första ägarn var plastskyddet blivit av och han svarade att det aldrig funnits nåt smile högtalare har det aldrig suttit i den heller och stereon lyser med sin frånvaro.
Men vad får man för 60 papp nytt i bilväg?

Nu till Topic:

200an står det redan i tråden vad den kostade ny,
Chevan kostade närmare 350 tusen ny,
Audin vet jag inte.
Alton , som sagt , 60 papp
Ford Escort -89 1.6 i - vet ej
Opel Omega kombi 2.0i -90 vet ej
VW Caddy gt -89 - vet ej
Opel Kadett 1.2s -77 -vet ej
VW Golf -88 - vet ej
( får kolla i tråden om de dyker upp nåt nypris på dessa.... )
Senast redigerat av einherjer (8 januari 2010)


Skogshuggar och merca tokig
93 Inlägg
19 januari 2010
#139
mercedes 190 E 207,000 kr källa http://www.dn.se/2.738/2.739/sakrare-bi … is-1.68630
mercedes 290 dt w210 på 1997 339,200 kr enligt skatteverket.
mazdan hittar ja inget på:(..

Pertan the one!
-Det första en vis man tänker är det sista en dum jävel gör!

60 Inlägg
19 februari 2010
#140
runt 500.000?


Sök