3233
Sök

Ingen som kan startspärrs-teknik???

113 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Kia-fia skrev:
Ok, det låter logiskt, rent tekniskt. Men hur kommer det sig att den går att starta med växel i???
Inte ens Motorcentralen vet, över telefon. Alla jag pratar med säger att det är omöjligt. Roande funderingar i väntan på att det blir måndag... wink

Slutet på tråden: Det blev måndag!
Lämnade in den på MC idag för omkodning av nycklar då jag igår "lyckades" avkoda nycklarna själv i försök att nolla startspärren.
Ringspolen = Lässpolen = Antennringen = Mottagarspolen (kärt barn har många namn) har, som ovanstående mycket riktigt säger, förmodligen inte gått sönder, enligt Motorcentralen. Men däremot kabeln som går därifrån kan vara skadad eller glapp. Därför startar den när jag "hoppar" igång den för att kabeln får kontakt när den skakas om (en teori) och känner igen nyckeln. Så nu är ny mottagarspole med tillhörande kabel beställd för 700kr. Kodningen av nycklar gick på 300kr.

Således har jag förhoppningsvis sparat en del i stället för att lämnat in den för felskök plus plus...
SÅ TACK FÖR ALLA TIPS SOM HJÄLPT MIG UTESLUTA OCH RINGA IN FELET! big_smile wink

Sök