3645
Sök

Bilverkstan ringde aldrig

139 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Lämnade in farsans Ford Mondeo igår på JM Bil och Lackservice i Enköping för att släcka en tvåa p.g.a kass handbromsverkan.
Vi kom överens att dem skulle höra av sig om kostnaderna skulle öka markant p.g.a delar som eventuellt så måste bytas.

890 spänn ville dem ha för felsökning kom vi överens om.

Hämtar bilen idag och får veta vid disken att handbromsspak, belägg och skivor bak byttes, MEN dem hörde aldrig av sig till mig o sa att dessa delar måste bytas.

Att slutnotan till slut landade på 5 lax kanske inte låter så mycket i någras öron men vid så stora kostander så borde dem väl ha hört av sig.

Min flickväns päron lämnade in sin bil på samma ställe för att släcka tvåor och även då så ringde dem aldrig innan dem började byta delar på bilen.

Finns det något man kan göra eller är det bara och bita i det sura äpplet och se till så nya kunder hos dem gör samma misstag som mig?

På torsdag så ska jag lämna in bilen hos dem för att dem skulle besikta dem vilket ingick i summan och även då betala, vad ska jag säga till dem?

16 197 Inlägg
6 januari 2010
10% har man rätt till att läggatill på utgångspriset utan att behöva kontakta kunden.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

139 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
ok så om jag har förstått rätt så har dem endast rätt att lägga till 10% på dem där första 890 kronorna utan att kontakta mig?

16 197 Inlägg
6 januari 2010
jepp

"Testar man inte så får man aldrig veta"

139 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
jepp

okej, men finns det nått jag kan göra då för jag har ju inte betalat än?

847 Inlägg
6 januari 2010
Är det en kontrollerad bilverkstad?

139 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Volvo_Emil skrev:
Är det en kontrollerad bilverkstad?

det vet jag inte

566 Inlägg
6 januari 2010
Nä va fan det får du bestrida, dom kan inte bara byta ut massa delar och sen vänta sig att du ska betala!!

NissanMotorsport
6 januari 2010
hände nästan samma sak för mig..hade 200an inne på verkstad i ca 6 veckor.. dom sa 5000 kr första veckan..och att dom skulle höra av sig om det skulle bli dyrare..sen när den blev klar åkte vi dit och hämta den, men dom ville ha mer..för det var måånga som hade hållt på me bilen m.m.. men bara va lite envis så gav dom me sig smile

-utan 940
1 728 Inlägg
6 januari 2010
Hur fungerar handbromsen på dessa bilar, är det samma som färdbromsen är det ju inte omöjligt att de var tvugna att byta skivorna men de skulle fortfarande ha sagt till innan.
Varför behövde hela spaken bytas, slet de av den? Be att få se den gamla vetja.

139 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
Hur fungerar handbromsen på dessa bilar, är det samma som färdbromsen är det ju inte omöjligt att de var tvugna att byta skivorna men de skulle fortfarande ha sagt till innan.
Varför behövde hela spaken bytas, slet de av den? Be att få se den gamla vetja.

Dem sa att spänningsmekanismen var trasig på den.

Aja ska klaga lite på dem på torsdag och hota lite med att sprida mina dåliga erfarenheter till eventuella framtida kunder big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 januari 2010
Be om att få tillbaka alla gamla delar.. har dom inte "kvar" delarna så kolla att spaken och allt annat verkligen är bytt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Redneck life
357 Inlägg
6 januari 2010
Har dom minsta lita vett i huvudet så borde dom förstå att dom behandlat dig fel. för säger man att man lovar att göra något men skiter i det så har man ljugit och att ljuga är fel om nått! hoppas det löser sig för dig!smile

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

1 271 Inlägg
6 januari 2010
det som skrev om 10% är det inte 15%. fortfarande inte så mkt pengar

Green Street Elite
676 Inlägg
6 januari 2010
har för mig att om du inte bett dom byta något mer än det som är sagt innan så har dom inte rätt att ta betalt för dom sakerna du inte bett dom göra...
så om du vill jävlas så kan du ju säga det att
" du jag har inte bett er byta de där! sätt tillbaka mina gammla grejer för de där byter jag själv till en 10ondels utav erat pris... " ^^ tråkigt dom kommer att bli stumma ^^

508 Inlägg
6 januari 2010
Hur skulle det se ut om alla verkstäder gjorde så att man lämnar in en bil för felsökning och säger att det kommer kosta si eller så mycket och sen när kunden ska hämta bilen så är summan och delarna vara en helt annan .

Det jag tycker du ska göra är att åka till verkstan där du lämnade in bilen och säga att du lämnade in den för felsökning av en summa på 890 kr och inte att dom skulle byta alla delar som var fel för det hade ni ju inte kommit överens om visst hade det varit delar som gått på runt 890 kr så kan man ju godta det men inte 5 tusen för det är stor skillnad.

53 Inlägg
6 januari 2010
Du har ingen som helst skyldighet att betala en spänn mer än summan ni kom överens om så det är ju bara att gratulera till en gratis bromsrenovering.
Käftar de så är det ingen fara, för de vet att de handlat fel.
Hota med konsumentverket eller som Paradyne sa,,,sätt till baka de gamla sakerna,,och då hade du ju hel handbromsspak........

Thorssa
6 januari 2010
De har helt klart brutit mot konsumenttjänstlagen.

139 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Aa får hota med att ringa konsumentombudsmannen.

Alltså det jag sa till dem att hittar dem något fel på bilen så ska dem fixa det MEN om det är något som måste bytas så ska dem ringa till mig.

Så här löd konversationen när jag lämnade in bilen:
Jag: Om kostanderna skulle öka p.g.a av att någonting måste bytas, då ringer ni mig va?
Dem: ja vi ringer om det är något som måste bytas, som t.ex ett bromsok då dessa kostar en hel del.
Jag: Okej men då säger vi så

Igår hade jag vägarna förbi så jag passade på att kika in om bilen var klar för den stod parkerad utanför.

eftersom att dem inte hade ringt så trodde jag att dem endast hade justerat handbromsen och smort upp några rörliga delar(vanligt med att nått kärvar med handbromsmekanismen på dessa)

2 982 Inlägg
6 januari 2010
Elitemaster skrev:
Lämnade in farsans Ford Mondeo igår på JM Bil och Lackservice i Enköping för att släcka en tvåa p.g.a kass handbromsverkan.
Vi kom överens att dem skulle höra av sig om kostnaderna skulle öka markant p.g.a delar som eventuellt så måste bytas.

890 spänn ville dem ha för felsökning kom vi överens om.

Hämtar bilen idag och får veta vid disken att handbromsspak, belägg och skivor bak byttes, MEN dem hörde aldrig av sig till mig o sa att dessa delar måste bytas.

Att slutnotan till slut landade på 5 lax kanske inte låter så mycket i någras öron men vid så stora kostander så borde dem väl ha hört av sig.

Min flickväns päron lämnade in sin bil på samma ställe för att släcka tvåor och även då så ringde dem aldrig innan dem började byta delar på bilen.

Finns det något man kan göra eller är det bara och bita i det sura äpplet och se till så nya kunder hos dem gör samma misstag som mig?

På torsdag så ska jag lämna in bilen hos dem för att dem skulle besikta dem vilket ingick i summan och även då betala, vad ska jag säga till dem?

jhag har råkat ut för det där.
iochmed att de inte ringde så har du rätt till att få tillbaka 4200:-
jag kan ge dig ett prakt exempel hos arn där jag anmälde bilia vinsta.
de lovade att det skulle kosta 2lax, farsan hämtar ut bilen och får pröjsa 5lax.
jag anmäler bilia som säger att att de är ledsna.
-arn frågar hur jag hade gjort alternativt OM jag hade fått reda på att det kostar nu 5 lax...
-jag svarar: jag hade ringt runt till olika verkstäder då det inte är ont om dem.
-arn ger mig rätt och bilia är tvugna att betala mig tillbaka mina 3 lax.

detta för at de aldrig ringde och berättade att det skulle kosta som det gjorde.

så betala dina 5 lax men säg emot,
gå hem och anmäl på ARN genom internet.
inom 1 månad lär du ha dina cash.

Sök