3654
Sök

Bilverkstan ringde aldrig

2 982 Inlägg
6 januari 2010
OBS JAG hittade min klagotråd och klistrar in den här:
problemet:
ja lämnade in bilen i tisdags på reparation och killen i disken säger att det handlar om blinkersstyrenheten.
ja frågar om pris och han säger ca. 2000:- totalt.
jag ger honom mitt nummer och killen som ska jobba med bilen lovar att ringa om kostaden överstiger 2000:-

jag skickar farsan för att hämta bilen på torsdagen då jag inte hinner från jobbet.
farsan fick notan på 5100:-
Jag hade inte räknat med 5100....

jag ringde idag på morgonen till mekanikern som jobbade med bilen och han säger förlåt för att han inte ringt och han vet att de sagt ca 2000:-

jag säger då att bilia vinsta är en mrf-godkänd verkstad där det står svartpåvitt att verkstaden ringer om kostnaden överstiger det sagda beloppet.

Vad ska jag göra?
de bokade möte med mig på måndag nästa vecka,
vad ska jag säga?
jag har iaf sagt att jag vill ha det som är MELLAN... dvs. 3100:-

-----------------------------------------------

lösningen :
svar från ARN inkom 3veckor efter anmälan blev gjord.
skall få tillbaka 3000:-

Bilia personbilar AB -vinsta ringde mig häromdagen och ville veta när jag vill hämta pengarna.

ARN  har gjort ett bra jobb, och förstått att företaget gjort fel gentemot kund.

skickade ner farsan då det måste vara han som hämtar peng ARN a,
men tydligen hade de inte tillräckligt med cash i kassan och de vägrade sätta in pengarnaa på privatkontot.
De ville däremot jättegärna sätta in peng ARN a på volvokort (dvs. jag måste använda pengarna på bilia)
Senast redigerat av Residence (6 januari 2010)

Muttley
6 januari 2010
10-15% max 1000 kr får de överstiga överenskomna beloppet, sen måste de ringa till kunden och medela. Men TS har ju fått mycket mer. Bara att protestera.

3 259 Inlägg
6 januari 2010
Lurendrejeri på hög nivå! Dom är skyldiga att behålla dina gamla/utbytta delar och visa dom för dig om du ber om det! Sen är det bara att kräva att få betala det som var det bestämda priset eller anmäla dom.. Har varit i den sitsen själv och när verkstaden förstår att man vet vad man pratar om så brukar dom ändra sig rätt snabbt..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

831 Inlägg
6 januari 2010
Spelar ingen roll om dom "får" lägga till 10% utöver det pris man kommit överens om. Detta är ju rent ut sagt förjävligt och jag hade aldrig betalat ett ruttet korvöre mer. Då hade dom fått byta tillbaka till alla gamla grejer. Dom ringer om något mer ska göras, punkt slut!

KHRacing
6 januari 2010
Residence skrev:
OBS JAG hittade min klagotråd och klistrar in den här:
problemet:
ja lämnade in bilen i tisdags på reparation och killen i disken säger att det handlar om blinkersstyrenheten.
ja frågar om pris och han säger ca. 2000:- totalt.
jag ger honom mitt nummer och killen som ska jobba med bilen lovar att ringa om kostaden överstiger 2000:-

jag skickar farsan för att hämta bilen på torsdagen då jag inte hinner från jobbet.
farsan fick notan på 5100:-
Jag hade inte räknat med 5100....

jag ringde idag på morgonen till mekanikern som jobbade med bilen och han säger förlåt för att han inte ringt och han vet att de sagt ca 2000:-

jag säger då att bilia vinsta är en mrf-godkänd verkstad där det står svartpåvitt att verkstaden ringer om kostnaden överstiger det sagda beloppet.

Vad ska jag göra?
de bokade möte med mig på måndag nästa vecka,
vad ska jag säga?
jag har iaf sagt att jag vill ha det som är MELLAN... dvs.

3100:-

-----------------------------------------------

lösningen :
svar från ARN inkom 3veckor efter anmälan blev gjord.
skall få tillbaka 3000:-

Bilia personbilar AB -vinsta ringde mig häromdagen och ville veta när jag vill hämta pengarna.

ARN  har gjort ett bra jobb, och förstått att företaget gjort fel gentemot kund.

skickade ner farsan då det måste vara han som hämtar peng ARN a,
men tydligen hade de inte tillräckligt med cash i kassan och de vägrade sätta in pengarnaa på privatkontot.
De ville däremot jättegärna sätta in peng ARN a på volvokort (dvs. jag måste använda pengarna på bilia)

ARN kan bara rekommenderar företag att göra rätt för sig, ARN kan EJ kräva det.

Att Bilia ringer & frågar när nu skall hämta cashen & sedan inte har växel är rent sagt jäljigt, då de skall ha en växelkasssa på minst 4 000kr (har jag för mig efter att ha jobbat i butik) + extra cash i kassaskåpet.

Sedan kan du ju be dem ge en förklaring till varflr de inte vill sätta över på privatkonto ?

vad är skillnanden ?

2 982 Inlägg
6 januari 2010
jag fick pengarna cash tillslut.

MRF anslutna verkstäder MÅSTE till varje pris berätta för kund om priset översitger det överenskomna. men får ta egna belsut upp till 15% över överenskomna priset.

arn säger även att man ska betala det som är skäligt...

Sök