Residence skrev:
OBS JAG hittade min klagotråd och klistrar in den här:
problemet:
ja lämnade in bilen i tisdags på reparation och killen i disken säger att det handlar om blinkersstyrenheten.
ja frågar om pris och han säger ca. 2000:- totalt.
jag ger honom mitt nummer och killen som ska jobba med bilen lovar att ringa om kostaden överstiger 2000:-
jag skickar farsan för att hämta bilen på torsdagen då jag inte hinner från jobbet.
farsan fick notan på 5100:-
Jag hade inte räknat med 5100....
jag ringde idag på morgonen till mekanikern som jobbade med bilen och han säger förlåt för att han inte ringt och han vet att de sagt ca 2000:-
jag säger då att bilia vinsta är en mrf-godkänd verkstad där det står svartpåvitt att verkstaden ringer om kostnaden överstiger det sagda beloppet.
Vad ska jag göra?
de bokade möte med mig på måndag nästa vecka,
vad ska jag säga?
jag har iaf sagt att jag vill ha det som är MELLAN... dvs.
3100:-
-----------------------------------------------
lösningen :
svar från ARN inkom 3veckor efter anmälan blev gjord.
skall få tillbaka 3000:-
Bilia personbilar AB -vinsta ringde mig häromdagen och ville veta när jag vill hämta pengarna.
ARN har gjort ett bra jobb, och förstått att företaget gjort fel gentemot kund.
skickade ner farsan då det måste vara han som hämtar peng ARN a,
men tydligen hade de inte tillräckligt med cash i kassan och de vägrade sätta in pengarnaa på privatkontot.
De ville däremot jättegärna sätta in peng ARN a på volvokort (dvs. jag måste använda pengarna på bilia)