6 januari 2010
Trådstartare
bytte laddningsregulator när jag köpte bilen (en renault clio 1,4 97:a) i november,laddningslampan hade blinkat och dragit ur batteriet för den förre ägaren,och nu så funkade det,,,ett tag och så lade batteriet av,köpte ett nytt,kanon tyckte vi i familjen.
Bilen gick som en klocka tills för två veckor sedan:(,kommer ut på morgonen batteriet stendött,har nu hållit på o mätit batteriet,tar ingen tjuvström som jag först trodde så det nya batteriet är också paj för det drar ur obelastat.
När jag mäter på tomgången med halvljus ligger laddning på ca 14.30,varvar ca 2500 ligger på bortåt 15.80-16, på tok för högt,med elbakruta ,fläkt, elsits inkopplat ca 13.80-14.jämförde med min chrysler,den låg på ca 14.65-75 oavset vad jag kopplade på eller varvade ,mao som det ska vara.
Så är ju frågan om den nyaladdningsregulatorn var kass frånbörjan ...eller är det nått annat fel på själva generatorn. är i desperat behov av bra svar.
Senast redigerat av mattisbig45 (6 januari 2010)