Nu är det iaf kopplat som så att basarna ligger på 2ohm och är inkopplade som vanligt på varsin kanal och det spelar iaf. Frågan är ju bara den då att går det att ha det så utan att steg eller basarna tar skada utav det?
Så det tar inte skada när basarna är på 2 ohm styck och kanalerna på 4 ohm styck?
Nu vet jag inte vilken impedans som steget tål som lägst, men även ett väldigt billigt steg tål ner till 2 Ohm på varje kanal vad jag vet iaf. Ditt steg tål med stor sannorlikhet 2 Ohm per kanal, därför kommer det att fungera utan problem om allt i övrigt är rätt kopplat.
Så det tar inte skada när basarna är på 2 ohm styck och kanalerna på 4 ohm styck?
Nu vet jag inte vilken impedans som steget tål som lägst, men även ett väldigt billigt steg tål ner till 2 Ohm på varje kanal vad jag vet iaf. Ditt steg tål med stor sannorlikhet 2 Ohm per kanal, därför kommer det att fungera utan problem om allt i övrigt är rätt kopplat.
det är när du bryggar en krets som har ett motstånd på 2ohm som steget KAN ta skada. förtydligande bara
...Man kopplar alltså plus till minus och minus till plus på vardera bas för att få dom kopplade för 8ohm?...
Den här delen blev jag lite fundersam över, tror att du har ditt problem här. Du ska ju bara koppla en kabel mellan den ena spolens plus och den andra spolens minus (inte plus och minus på samma spole, då blir det en annan typ av koppling), den plus och minus som sen finns kvar ska kopplas till steget som du bryggar. Då ska det fungera.