Styrsystemet kommer att bli kul att testa vad det går för men lutar åt Haltech mer och mer om det inte presterar
Anledningen till att vi startade tråd ihop är att som Xabin skrev, det händer mer då, lättare att hålla tråden levande. Vet med mig att nu kommer det att gå lite långsamt för mig ett tag nu när man sitter och väntar på delar och då är det kul att hålla tråden igång
Nästa upp för mig blir när packningssatsen plingar på dörren så att man kan plocka ihop det mesta! Då kommer det att löpa på fint med bygge av grenrör, insugsrör, insug och avgassystem. Nånstans där emellan blir det att bygga bränslesytemet så det finns att göra
halltech låter fint det david:) de har du redan pillat lite med redan:)
brother_david skrev:
Kul med så mycket intresse!!
Styrsystemet kommer att bli kul att testa vad det går för men lutar åt Haltech mer och mer om det inte presterar
Anledningen till att vi startade tråd ihop är att som Xabin skrev, det händer mer då, lättare att hålla tråden levande. Vet med mig att nu kommer det att gå lite långsamt för mig ett tag nu när man sitter och väntar på delar och då är det kul att hålla tråden igång
Nästa upp för mig blir när packningssatsen plingar på dörren så att man kan plocka ihop det mesta! Då kommer det att löpa på fint med bygge av grenrör, insugsrör, insug och avgassystem. Nånstans där emellan blir det att bygga bränslesytemet så det finns att göra
ska bli roligt o följa de här två brutala bilarna:)
Kanon
brother_david skrev:
Å hej va mumsigt det ser ut, lite avundsjuk på att du har en massa delar hemma att pilla på Och att du har plusgrader i ditt garage...
Mer saker ska hem och mer ska beställas nu ska det gå undan jo glömde skriva det förut har beställt 25PSI WG nu hade 16PSI förut så nu ska IRX450 få känna färg och det är +15 i mitt garage men fick värma en stund innan det blev det
Håller med om att detta kan få mer liv i tråden och riktigt fina bilar detta!
Tackar tackar! Vad gör man inte
UPPDAT: Har beställt och får snart hem lite tåligare packnings-kit till topp och botten så att man kan börja få ihop det hela, framför allt det roligaste (NOT) shimsa in ventilerna
EDIT: Lägger in en bild på det färdiglackade motorrummet med skärmar på bilen för att ge en idé om hur resultatet ser ut Svårt att få rätt nyans på mobilkamera men ska vara lite mer grönt på bilen och guld i reflektionerna i motorrummet
Senast redigerat av brother_david (14 januari 2010)
Uppdate på supran nu då nu har fuelcellen kommit WIIEEE Fuelcell Sedan har jag demonterat ner tanken.. Tanken demonterad kortet taget underifrån Rensat bagaget kommer kapa bort golvet här snart och börja passa in fuelcellen och kolla på slang dragning till bränsle systemet
Frånsett att jag lyckats mosa 1 insugs- och 1 avgasventiltätning så är toppen på g ihop! Så snart jag får de kan jag montera ihop resten och börja med shimsning av ventilerna... Jag vet att ni är avundsjuka på shimsningen.... den är jätterolig... nej... Nån som vill byta?
Insugssidan snart klar, mosade en ventiltätning men snart är det dags för shimsning!
Nej det är ju inte värst skoj! Har fått ventilerna fint inslipade i toppen också så det blir nog en hel del shimsning har ja en känsla av...
Nu är allt, utom en insug- och en avgasventil, klart med ventiler, fjädrar, solida lyftarna och shimsen i redo för lite mätning. Har fått tag på nya ventiltätningar dessutom så det dröjer inte länge