3943
Sök

Xabin och Brother_David bygger TT Supra och TT Skyline

MitsuNörd
880 Inlägg
17 mars 2010
Det blir värme bandage på grenröret va?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

85 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Tackar tackar! Jo då så att värmebandage blir det, annars blir nog det mesta under huven självlysande, om inte annat mår nog knappast kolfibern som bäst av värmen tongue Lite fina bandage så ser det dessutom lite mer tilltalande ut!
Senast redigerat av brother_david (17 mars 2010)

85 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Alan, Alan, Alan.... Steve, Steve, Steve...

http://www.youtube.com/watch?v=0hwLbhpa … r_embedded

https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/880038_bu9510.jpg
Lite mer komplett nu framför framrutan.
Senast redigerat av brother_david (18 mars 2010)

391 Inlägg
172 Inlägg
19 mars 2010
Hahaha, vilket klipp big_smile... De tar på de David wink

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40

85 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Var tvungna att fräsa av säsongens första grillning också, för att hålla mek-humöret uppe wink Blev ett fint avslut på förra lördagen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/883771_ijgj95.jpg
Säsongens första grillning mitt i mekandet!

Idag fick jag mina shims till avgaskammen, pytsade i dom och det blev kalas, alla mäter 0.35mm i glapp. Även insuget är klart med en fläns för det större Infiniti-spjällhuset på plats, 1600cc-spridarna dök upp för några dagar sedan, fuelrail på väg och kamdrev på plats smile
Hade lite problem med passande V-bandsklämmor till turbosen men en lätt avsvarvning såg till att 3,5"-klämmorna passar så att jag kan bygga downpipe och vidare till avgassystemet. Nu väntar hela bränslesidan på delar, pump, filter, regulator m. mätare och ledningar. Även en 60mm Wastegate ska införskaffas och byggas dit och oljan behöver kylas ner med... en oljekyl helt enkelt tongue

Finns lite att göra...

85 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Lalalalallalalalaaaa lite outback drifting i AU:

http://vimeo.com/10474166?hd=1

Annars, utan bilder men fortfarande: Motorn snurrar fritt som fågeln, kamrem monterad med dubbla spännrullar, kamdrev på plats med den roliga M7-gängan som inte var jättelätt att få tag på. Nu väntas det på lev. av soppadelar sen närmar sig en uppstart med stormsteg!

172 Inlägg
1 april 2010
brother_david skrev:
Lalalalallalalalaaaa lite outback drifting i AU:

http://vimeo.com/10474166?hd=1

Annars, utan bilder men fortfarande: Motorn snurrar fritt som fågeln, kamrem monterad med dubbla spännrullar, kamdrev på plats med den roliga M7-gängan som inte var jättelätt att få tag på. Nu väntas det på lev. av soppadelar sen närmar sig en uppstart med stormsteg!

Jag vill ha sommar nu! Även om jag inte ska ta ut min i sommar så vill jag se alla träffar med lite andra bilar som vet hur en japansk bil ska köras wink... Fan om man kanske skulle titta upp till dig någon dag David och se hur de går för dig. Har ju inte sett bilen på ett bra tag cool

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40

85 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Då får du skynda dig, den är snart klar wink
Fick dit kabelhärvan igår, nästa upp är BTR, filter, fuelrail och spridare som ska på plats men först ska man borra egna hål för spridare och retur i fuelrailen... Kanske lite nervöst, tur att man har tillgång till en pelarborr vid ett sånt här tillfälle smile

Efter det ska det dras luftvägar för turbos via ICn till insuget. Efter det... avgassystem.... efter det.... .... Hjälp :S

https://www1.garaget.org/gallery/archive/114970/889668_xpltrp.jpg

142 Inlägg
2 april 2010
Snyggt jobbat David, snart så smile

85 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Tackar Asseee smile Om jag har tur så kanske du ser den om dagarna snart igen, hoppas dom har fixat vägen här tills dess wink

Jo då så att du kommer in där på hjälp-platsen för då behövs nån som stillar mina nerver när nyckeln ska vridas och problemlösningen börjar, sen framför allt börja med hela "nån-gasar-nån-knappar"-fasen wink

391 Inlägg
6 april 2010
brother_david skrev:
Tackar Asseee smile Om jag har tur så kanske du ser den om dagarna snart igen, hoppas dom har fixat vägen här tills dess wink

Jo då så att du kommer in där på hjälp-platsen för då behövs nån som stillar mina nerver när nyckeln ska vridas och problemlösningen börjar, sen framför allt börja med hela "nån-gasar-nån-knappar"-fasen wink

Ser jag fram imåt kanse ska mappa en Bmw till helgen med MS big_smile men fundera på att komma upp och kolla till dig smile

85 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Tycker ja du ska, blir ut till garaget nu och täta soppasystemet och på med lådan så att man kan montera dit startmotorn, utan den blir det svårt att starta viskade en liten fågel i mitt öra tongue

Från mig till dig big_smile:
http://www.youtube.com/watch?v=aA-tOsM6F4Y

Har kopplat in SAFC:en också och den verkar lira med styrsystemet och dubbla AFMs så egentligen är det inte så mycket mer innan det kan börja experimenteras med starting. Ska göra iordning en startmapp bara med nya inställningar men det går ju fort på plats smile

MitsuNörd
880 Inlägg
9 april 2010
Varför SAFC å Syrsystem ? Snabb mappa?
Och kolla din JC mail, den som man kan skicka via sidan wink

85 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Har haft stadiga problem att komma in på den mailen, vet inte vad fasen problemet är men borde komma in snart tycker jag smile

Styrsytemet jag använder har inte stöd för 2 AFMs så då använder jag SAFCen för att ta genomsnittet av de två och skicka ut som en signal till ECUn. Sen får jag ändra i styrsystemet så att den får dubbelt så mycket bränsle än vad den tror att den får smile

MitsuNörd
880 Inlägg
10 april 2010
Ok får väl ringa Mikael då

Alltså göra en liten fuling smile
Annars så ser det lite trångt ut med turbosarna. Köra utan luftfilter?

85 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Det blir att köra med luftfilter men det blir trångt, ska ju på med luftmängdmätarna också, redan provat och det får precis plats tongue

85 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Dennis skulle ut och gå.
Efter en liten stund blev han hungrig.
När han kom över ett krön såg han en kiosk.

Han sprang så snabbt han kunde.
Alldeles precis innan han kom fram...
RAMLADE HAN!

Snopet sa räven som tittade på.
Tog sin promenadkäpp och gick fram till kiosken.
Apelsin, skrek räven!
Roger som äger kiosken såg vad som hade hänt och gav räven en apelsin.
Ta den här Dennis, sa räven
Ack så snäll du är räven! sa Dennis.
Tro det eller ej men den här sagan har ett budskap.
Senast redigerat av brother_david (11 april 2010)

Lastbilschaffis
811 Inlägg
11 april 2010
brother_david skrev:
[size=4]Motorn har startat![/size]

finns det inte film på facebook så har det aldrig hänt david! ;P närå hoppas det gick smort smile  Själv e min skyline säsong kanske redan slut ;/
Senast redigerat av kaxxen (11 april 2010)

Sök