3418
Sök

Volvo 945 - 97 m90 skrot?

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Tjenare , var ute och åkte i dag på en fin väg då jag råkade missa 3an rejält, nu kan jag inte få i den längre, det är bara tyst och eller om jag trycker hårdare så rashlar det bara,,.. går detta att göra något åt? eller måste jag köpa en ny låda? såg att billigaste på blocket kosta 4000kr sad

Sen undrar jag om det går att fixa till den relativt enkelt? (förstärka?) men går det när den redan är rasad?
och kan jag besikta bilen med rasad 3a ? :S eftersom den aldeles strax skall besiktas

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
tror jag postade i fel tråd så om någon vill får ni flytta den

2 763 Inlägg
8 januari 2010
Jag gissar på att du har pajjat synkringen! Ett vanligt fel på M90 hmm

Volvo - For Life

Biltokig
310 Inlägg
8 januari 2010
hitta någon som kan dela på lådan åt dig, då är det bara te å byta synkring eller vad som är fel. Kolla på www.turboperformanceclub.com och skriv en tråd att du vill komma i kontakt med någon som kan detta däromkring du bor, jag gjorde likadant när jag köpte en bil med rasad m90H, med bra resultat

Harè bra

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
ola_volvo skrev:
hitta någon som kan dela på lådan åt dig, då är det bara te å byta synkring eller vad som är fel. Kolla på www.turboperformanceclub.com och skriv en tråd att du vill komma i kontakt med någon som kan detta däromkring du bor, jag gjorde likadant när jag köpte en bil med rasad m90H, med bra resultat

så det är inte svårare än så alltså? jag behöver inte köpa en ny låda då?=p

vet du om det går att besikta utan 3a?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 januari 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146911
detta går att göra om den inte har pajat alltför mycket:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fartdåre
53 Inlägg
8 januari 2010
polaren rullade sin bil genmom besiktningen med dårlig 3a och den gick igenom.

tror allt de skall gå;)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 januari 2010
klart det går att besikta med trasig trea, men hur kul blir bilen att köra? finns fina guider med bilder hur man svetsat STOPPringen på M90 smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Med lem
1 127 Inlägg
8 januari 2010
Väldigt överprisade lådor detta..

Är den inte för illa åtgången kan den gå att rädda med att svetsa stoppringen. Jag köpte en med "rasad" 3a för 1000kr. Fick den svetsad/förstärkt och bytte lite synkringar. Totalt blev det en förstärkt m90 för drygt 2000kr. tongue

Flickspanare
728 Inlägg
8 januari 2010
Samma sak hände mig för några veckor sedan. Här är en bra guide hur du skall gå tillväga för att svetsa stoppringen; http://forum.skanetraffen.com/viewtopic.php?t=3772

Lycka till, mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
okej smile då borde det alltså gå att fixa till den smile och besikta den med rasad 3a smile om ni vet någon i värmland eller i närheten som kan och vill hjälpa med detta så ge mig gärna tips smile

tack för all hjälp

Industritekniker
433 Inlägg
31 maj 2010
Har samma problem som förste skribenten. Jag hajjar bara inte det där me stoppringen. Går den sönder i småbitar så man måste byta ut den till en ny, eller flyttar den bara på sig till fel läge och därmed bara att sätta tillbaka och svetsa?

Skulle va skönt om någon kan reda ut detta åt mig...

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
31 maj 2010
Magistern skrev:
Har samma problem som förste skribenten. Jag hajjar bara inte det där me stoppringen. Går den sönder i småbitar så man måste byta ut den till en ny, eller flyttar den bara på sig till fel läge och därmed bara att sätta tillbaka och svetsa?

Skulle va skönt om någon kan reda ut detta åt mig...

nej dom går inte sönder. dom lådsnar bara. jag har svetsat fast den på min m90 till 740in. funkar fin och har missat 3an ett gäng gånger efter det. så det fungerar fint att svetsa fast den.

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
1 juni 2010
Diss skrev:
ola_volvo skrev:

så det är inte svårare än så alltså? jag behöver inte köpa en ny låda då?=p

vet du om det går att besikta utan 3a?

inga problem säg till bes gubben att 3:an är trasig direkt
så han inte försöker få i den

bes min 745 med rasad 3:a på m90:in och han sa inget om det när jag berättade att 3:an var död

Kör fort så hinner inget hända...

Sök