3612
Sök

Ostjälbar bil

Handledare
1 481 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Saab är räddat. Alla som vill behålla sin bil bör köpa en ny Saab eftersom dom inte går att stjäla. Allt enligt försäkringsbolaget If...roll

http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyhete … el=3361478

1 634 Inlägg
11 januari 2010
Undrar hur dom tänker egentligen. Alla landets bärgare måste vara trollkarlar då de med enkelhet lyfter upp en ny saab och kan seda köra iväg....

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 697 Inlägg
11 januari 2010
andreas_gbg_ skrev:
Undrar hur dom tänker egentligen. Alla landets bärgare måste vara trollkarlar då de med enkelhet lyfter upp en ny saab och kan seda köra iväg....

Förstår du inte det. Dem växer fast i asfalten när larmet är på tongue Sen finns det ju folk som har avkodningsgrejor.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
11 januari 2010
Många bilar som är ostjälbara enligt försäkringsbolagen. volvo 850 var en av dom när dom kom. och det stjäls 850 utav bara fan.

1 174 Inlägg
11 januari 2010
HAHAHA... Detta är bara sjukt!

Men dom borde kolla sina försäkringspapper, där borde det stå 0kr i stöldförsäkring efterssom den inte gäller? tongue eller kanske inte wink
Senast redigerat av Akka (11 januari 2010)

Hobby Fotograf
650 Inlägg
Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
11 januari 2010
de va en kille som va på plus tror ja de va. han fick också sin saab stulen, en 9-5 tror ja.
å f-bolaget började om han brukade parkera där han parkerat, men de va ju inte så vanligt.
de va en allmän parkering till de området men där han brukade stå(så att han kunde se den fårn hemmet) va de fullt, så han tog helt enkelt en annan p-ruta nånstans på parkeringen.

mysko tänkte f-bolaget, så varför ställde du dig just där då?
fö de va de ända som va ledigt, som va någorlunda nära hemmet.

å dom började fråga ut honom mä dom mest konstiga frågor å de verkade nästan som om dom försökte få honom till att vara den skyldige, då man inte kan stjäla en saab.

han hade båda nycklarna hemma hos sig men de va ju inte garanti på att de inte va han.
har fö mig att de handlade om IF då mä. skulle inte bli förvånad.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

5 198 Inlägg
11 januari 2010
Dags för en stämning då

8 250 Inlägg
11 januari 2010
Adde666 skrev:
Många bilar som är ostjälbara enligt försäkringsbolagen. volvo 850 var en av dom när dom kom. och det stjäls 850 utav bara fan.

Samma sak med S/V40, det finns det tom prejudikat på. Så att försäkringsbolagen hävdar att bilarna är ostjälbara har en geund i det.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
11 januari 2010
Hahahaha försäkringsbolag, man måste ju älska dom big_smile Hur svårt är det att sno en ny bil egentligen? Ingenting är starkare än den svagaste länken och vet man bara vilken bil det är man ska ta så kan det inte ta många minuter.

Synd att det ska sitta nå jädra slipsnissar (som aldrig ens sett en bil på vykort och tror att det är någonting som kommer från en annan planet) som sitter och håller i sånt här. Någon sakkunnig måste det väll ändå finnas på ett såpass litet bolag som If?

Rock'n Roll

177 Inlägg
11 januari 2010
Finns inga ostjälbara bilar, titta bara på BMW, Mercedes och Audi som lägger ofantliga summor på att försöka få till bilar ingen kan sno.

Men vilka bilar e det som e överrepresenterade i tv3s efterlyst?
Mest X5, X6 7-serie, S-klass
Senast redigerat av BergsST (11 januari 2010)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
11 januari 2010
BergsST skrev:
Finns inga ostjälbara bilar, titta bara på BMW, Mercedes och Audi som lägger ofantliga summor på att försöka få till bilar ingen kan sno.

Men vilka bilar e det som e överrepresenterade i tv3s efteslyst?
Mest X5, X6 7-serie, S-klass

Jo men då har väll asen ofta snott nycklarna? BMW vet jag är knepiga att komma in i men omöjligt är det ju absolut inte.

Sen kan man ju fråga som vad som är bäst, att bli rånad med vapen för att aset vill ha nyckeln eller att bilen bara är borta? roll Pest eller kolera men jag skulle nog hälldre bara fått bilen snodd....
Senast redigerat av TenZer (11 januari 2010)

Rock'n Roll

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 januari 2010
Helt sjukt!
Vet vilket försäkringsbolag jag inte ska använda ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 januari 2010
Fult sätt att försöka tjäna pengar blir ju ganska dålig pr men en bra affär för if tänk om man betalar helförsäkring i 20år sen blir man av med sin 300,000kr saab då får dom ju betala tillbaks allt du betalat så kan dom ju inte ha det wink

Roligt argument ändå kan ju aldrig hålla i rätten känns som if kommer få punga i slutändan ändå..

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
11 januari 2010
Ajdå, jag som har If på min Saab. Man kanske skulle ta ett snack med dom för att se vad som gäller.

2 600 Inlägg
11 januari 2010
sjukt  mennar är det nån som verkligen ska ha bilen så fixa dom nog det rätt lätt. att en bil är ostjälbar är det sjukaste jag har hört på länge. menning att ha en försäkring när man inte får ut nått av den.

gör som jag kör gubba racer=)

407 Inlägg
11 januari 2010
va fan har ni inte sett gone in 60 seconds? där snor dom BARA nya bilar typ hehe

1 926 Inlägg
11 januari 2010
Ska man skratta eller gråta? Dummaste jag har hört på länge..

Random Hero
4 047 Inlägg
11 januari 2010
hehe vilka lirare, 10 min och en dator med tillgång till bilens diagnostik så kan man köra iväg sen efter lite pill med tändningslåset. eller nej nu har ja fel. DE GÅR JU INTE sno en saab tongue

Dog food lid. Backwards

57 Inlägg
11 januari 2010
Ja, man blir ju inte förvånad över att även sånt här inträffar för stackars privatpersoner.
Somsagt varför säljer IF en stöldförsäkring till ett bilmärke/modell som inte ska gå att stjäla?:S
Då vet man att IF inte är nått bolag att anlita.

Sök