2693
Sök

Behövs nya krockbalkar om jag köper ett kjolpacket?

45 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Ja tjena!

Ja jag tänkte köpa ett kjolpacket ifrån realcar. Och enligt en polare så måste jag ha nya och annorlunda krockbalkar innan jag sätter på dom?
Är detta sanning eller kan jag bara sätta på dom nya kjolarna och behålla dom gamla krockbalkarna?
Hjälp!

2 665 Inlägg
13 januari 2010
Beror väl på hur mycket su ska byta. Har du kvar orginal stötfångare så behöver du knappast byta.

O ska du byta stötfångare så borde ju tillverkaren ha anpassat fästena efter dina orginal balkar, konstigt annars.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

45 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Men jag ska ju byta ut mina orginal stötfångare mot stötfångare från realcar. Då måste jag väl inte byta balken? asså till en större eller nått.

1 174 Inlägg
13 januari 2010
Bör du inte behöva göra, fästena ska ju vara desamma osv osv (förutsatt att stötisen är gjord för just din bil)

2 024 Inlägg
13 januari 2010
Varför inte fråga Realcar direkt?
Dom om några vet väl om just den stötisen passar bolt-on.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

45 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
ja stötisen är gjord för just den modellen jag har.
Så enda gången man behöver byta krockbalk är om man ska ha en spoiler som passar en annan modell för att fästena ska passa?

1 697 Inlägg
13 januari 2010
Du behöver väl aldrig byta hela krockbalken. Bara att fixa infästningen i spoiler.

45 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Okej. Tack för all hjälp!! big_smile

Sök