2767
Sök

Boka halkan vilken ålder?

878 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Hej.
Tjafsar litegranna med föräldrarna angående halkan.
Vad är det för ålder man får göra halkan på ?, fyller 18 den 21 april detta året ?.
Tänkte göra halkan nu i Februari?, hittar ingenstans minimum ålder för detta???

All The best
MVH
Jonas .L

557 Inlägg
13 januari 2010
Halkan får du göra när du vill bara att du är över 16år och att du har ett godkänt lämp.

2 072 Inlägg
13 januari 2010
TeamNorrland skrev:
Halkan får du göra när du vill bara att du är över 16år och att du har ett godkänt lämp.

japp stämmer bra..

Sandzoo i da house

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 januari 2010
Minns jag rätt gäller sedan halkan bara en viss tid, därav att den görs i anslutning med att man fyller 18.

Dock kan detta ha ändrats sen jag tog körkort. smile

5 198 Inlägg
13 januari 2010
sirmiro skrev:
Minns jag rätt gäller sedan halkan bara en viss tid, därav att den görs i anslutning med att man fyller 18.

Dock kan detta ha ändrats sen jag tog körkort. smile

Den gäller till dess man får körkortet... lika så riskettan

CITAT:Hur länge är den nya, tvådelade riskutbildningen giltig?

Den nya tvådelade riskutbildningen som genomförs från den 1 april 2009 är giltig i 5 år från att du genomfört den, men giltighetstiden upphör att gälla samma dag som körkortet utfärdas.

http://www.korkortsportalen.se
Senast redigerat av gamlingen (13 januari 2010)

557 Inlägg
13 januari 2010
Har tagit mitt kort i augusti och gjorde risk 1an och 2an nångång i mars t.o.m maj så det är ingen specifik datum belagt. men det håller tills man har kortet.

878 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen gubbar:)

All The best
MVH
Jonas .L

557 Inlägg
13 januari 2010
ja de var så lite så.

71 Inlägg
14 januari 2010
Enda "krav" förutom 16 och lämp är väl att man helst ska ha uppnått en viss nivå i sin körning.
Så har i alla fall vi fått direktiven på skolan, och jag går transport .

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 januari 2010
vadå risk 1'an å risk 2'an?
har dom utökat halkmomentet lr vadå, alltså mer att köra på halkbanan?
Senast redigerat av weian (14 januari 2010)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Japsare
502 Inlägg
14 januari 2010
weian skrev:

de utökades för ett tag sen, va ja vet så va de strax efter ja tagit mitt kort... september 2008, om de inte va precis då, då dom ändrade att teorin o uppkörningen ska göras mer lr mindre samtidigt?? har ja fel

Nu vet ja inte hur de ä me risk 1an o 2an då de a precis efter ja va klar me mitt :p men va ja vet så gäller väl halkan i 2 år från de att man klarat den? de va nog va dom sa till mig DÅ iaf

Mvh//

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

1 697 Inlägg
14 januari 2010
GrEEn_NeoN skrev:
weian skrev:

de utökades för ett tag sen, va ja vet så va de strax efter ja tagit mitt kort... september 2008, om de inte va precis då, då dom ändrade att teorin o uppkörningen ska göras mer lr mindre samtidigt?? har ja fel

Nu vet ja inte hur de ä me risk 1an o 2an då de a precis efter ja va klar me mitt :p men va ja vet så gäller väl halkan i 2 år från de att man klarat den? de va nog va dom sa till mig DÅ iaf

Mvh//

Va efter det då jag tog kortet 17:e november 2008. Jag är ganska säker på att ändringen blev nyår 2008-2009.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 januari 2010
Till mig sade dom på körskolan att jag inte fick köra halkan för att jag inte var bra nog tongue Och då hade jag ändå vart ute med samma körskola på motorväg lol

Känner du att du behärskar att köra så är det bara pang på

Rock'n Roll

5 198 Inlägg
14 januari 2010
Juvakka skrev:
GrEEn_NeoN skrev:
weian skrev:

Mvh//

Va efter det då jag tog kortet 17:e november 2008. Jag är ganska säker på att ändringen blev nyår 2008-2009.

http://www.korkortsportalen.se/jag-har- … tbildning/

557 Inlägg
14 januari 2010
Risk 1 : Dom tar upp om alkohol, trötthet och droger
Risk 2 : Halkan

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2010
gött man slapp den då tongue man va ju så jävla laddad me adrenalin efter halkbanan så man hade ju inte orkat lyssna på sånt tjaffs.
trodde att halkbanan bara gällde en viss tid förr, men de har isf alltså ändrats, vilket kan va tacksamt ekonomiskt för de va inte billigt inte tongue

1 697 Inlägg
14 januari 2010
Fan va glad jag e att jag slapp risk 1 då man redan har gått minst tio såna kurser som ingick i utbildningen.

Licenssvetsare
927 Inlägg
14 januari 2010
Mortalis skrev:
gött man slapp den då tongue man va ju så jävla laddad me adrenalin efter halkbanan så man hade ju inte orkat lyssna på sånt tjaffs.
trodde att halkbanan bara gällde en viss tid förr, men de har isf alltså ändrats, vilket kan va tacksamt ekonomiskt för de va inte billigt inte tongue

Riskettan (den med massa tjöt) tar man inte i samband med Risktvåan (halkan) i vilket fall så du hade klarat dig endå tongue

213 Inlägg
14 januari 2010
TeamNorrland skrev:
Risk 1 : Dom tar upp om alkohol, trötthet och droger
Risk 2 : Halkan+mörker körning

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

9 108 Inlägg
14 januari 2010
Riskettan gör man på körskolan (inte samtidigt som risktvåan), en 3-timmarslektion.

Mörkerkörning har ingenting med halkan att göra utan den görs också på körskolorna under vinterhalvåret oftast.

Sök