3635
Sök

Tänk om....?

453 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Tänkte på en sak i går kväll, vad skulle DU göra om du hör på radio och tv att alla bensin disel etanol alla bilar kommer förbjudas, förutom el-bilar, man kommer alltså bara få köra elbilar alla andra bilar kommer köras till skroten och man får en el driven bil tbx istl.

Ni kanske precis köpt er dröm bil för x antal 100 tusen kanske, sen får ni reda på att ni inte får köra med den.

Elle som jag tar körkort om 1 år ungefär, har en bil eller bara längtar som fan för att få ditt körkort för att få köra runt i snabba bilar och det ena och det andra, men så helt plötsligt ska du köra runt i en tråkig el bil, din dröm är sönder trasad.

Och allt detta skulle vara för att rädda miljön,
Så min tanke är vad hade ni du gjort om detta inträffar?

Golfare
349 Inlägg
13 januari 2010
Fuck the law som det heter, jag ska då pumpa egen olja direkt från ett hål i marken och utvinna högoktanig racebränsle... Kanske dela med mig lite till ett dyrt pris! wink

453 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
haha jo så kan man också se på saken;)

1 697 Inlägg
13 januari 2010
Annars kan man bunkra upp som fan tongue (så man klarar sig tills ens egen utvinning fungerar)

Golfare
349 Inlägg
13 januari 2010
Juvakka skrev:
Annars kan man bunkra upp som fan tongue (så man klarar sig tills ens egen utvinning fungerar)

Räkna ut hur många liter soppa du bränner på en vecka om du pendlar och dessutom har bilar som intresse.. Sen ska du fixa en tank som kan lagra den mängd soppa du behöver under 60 år, då tjänar du på att gräva ett hål!

Läs tråden, "Jag känner att jag måste gräva ett hål!":
https://www.flashback.info/showthread.php?t=635557

1 697 Inlägg
13 januari 2010
Menade bara så att du klarar dig tills hålet är färdigt och soppa utvinningen fungerar smile

453 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
nu handlar ju inte detta om bensin och att man ska lagra osv, alla måste sskrota son bil få en el bil alla bensin mackar stängs osv så onödigt att bunkra upp då ju

4 554 Inlägg
13 januari 2010
tänk om du skulle läsa på rubriksanvisningarn en gång till tongue tråden låst då den inte direkt är beskrivande av innehållet

Sök