2545
Sök

Displayen är svart - man ser pixlarna väldigt svagt - trasig LED lampa?

584 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Ja rubriken säger det mesta, köpte en gammal bruksbil igår och stereon funkar som den ska men displayen visar pixlarna väääldigt svagt, nästan helt svart. Så jag undrar om ni tror de går o fixa smidigt eller vad ja ska kolla efter?

ljudfantast
1 372 Inlägg
14 januari 2010
men ljudet och inställningarna fungerar precis som de ska eller?

584 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
michieff skrev:
men ljudet och inställningarna fungerar precis som de ska eller?

ja den funkar som den ska. ljudet funkar fint också. stereon är en blaupunkt Florida RD 168

ljudfantast
1 372 Inlägg
14 januari 2010
känns som att displayen blivit skadad på något sätt, jag tror det blir svårlöst om du inte reparerar den grundligt. Kanske är dags att byta stereo?

143 Inlägg
14 januari 2010
Finns det ingen nightvision eller dimmnings funktion ? jag bara tänkte om det kan vara så att ägaren innan dimmade ner den ? men vad vet jag tongue

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

584 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
nee tror inte de finns ngn nightvision.. mjo men jag funderar på om ja ska skruva isär skiten o se om de går fixa på ngt smidigt sätt. hm får se hur de blir

372 Inlägg
14 januari 2010
Antingen är det bakgrundsbelysningslampan som dött eller så är det invertern som tänder bakgrundsbelysningen som e kass.

Det är iaf största orsakerna till att skärmbelysningen på lcdskärmar slocknar.

Om du vill lösa de bör du nog ha elkunskap eller lämna stereon till någon som har det.

Självklart kan det vara något annat fel också, men jag tror på något av ovan,

3 466 Inlägg
14 januari 2010
Är det orginal stereon?
Detta är ju ett ganska vanligt fel på saabarna att orginal panelen lägger av.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 januari 2010
Är det löstagbar front på den? Kolla isfall kontakten som sitter mellan enheten och fronten och gör rent/spraya på lite elektronikrengöringsspray.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

584 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Är det löstagbar front på den? Kolla isfall kontakten som sitter mellan enheten och fronten och gör rent/spraya på lite elektronikrengöringsspray.

ja det är det. Okej ska kolla detta.

Kan tillägga att det inte är i saaben utan i en Golf 3.a.

Både ja o min far e elektriker men inte på elektroniksidan tyvärr.. Men kanske går bra ändå smile

2 024 Inlägg
14 januari 2010
Eddie_Boy skrev:
ChriZtoffer skrev:

Både ja o min far e elektriker men inte på elektroniksidan tyvärr.. Men kanske går bra ändå smile

Sitter antingen en liten glödlampa eller en lysdiod och lyser upp displayen bakifrån. Enkelt att byta på de flesta apparater men det förutsätter att du kan löda.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

584 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Expoze skrev:
Eddie_Boy skrev:
ChriZtoffer skrev:

Sitter antingen en liten glödlampa eller en lysdiod och lyser upp displayen bakifrån. Enkelt att byta på de flesta apparater men det förutsätter att du kan löda.

jaa löda e simpelt.. ska fixa de i helgen smile

Sök