3633
Sök

Byta lmm, skiljnad på modellerna ?!

55 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Tja, har en pajjad lmm Bosch: 0280 217 112
Har kollat på biltema(klaga inte, jag är inget fan av biltema men jag har ingen höjdar inkomst!)
Och dom har bara Bosch: 0280 217 118
Det är samma som till audi och passat tydligen, men är inte säker om den ger rätt signaler mm.
Nån som har erfarenhet utav detta här ?

MVH // Fredrik

Smålänning
7 883 Inlägg
16 januari 2010
Det blir fel. Du måste ha rätt nummer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

749 Inlägg
16 januari 2010
Kanske har nåt att göra med den förinställda co justerskruven?
Vet ej, hade ju varit roligt att få svar på vad som egentligen skiljer till synes likadana lmm fast olika nr.
Men du måste ha rätt nr till din bil för att motorn ska gå bra.
Senast redigerat av Bjornn (16 januari 2010)

55 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Bjornn skrev:
Vet ej, hade ju varit roligt att få svar på vad som egentligen skiljer till synes likadana lmm fast olika nr.

jaa ja tycker det samma, de modellerna med nummer  0280 217 118  ska passa på audi a4 95-99   och även passat.
Sen så passar den lmm jag har nu som har nummer 0280 217 112 till samma bilar som den andra, tycekr fan de ska passa men :S

749 Inlägg
16 januari 2010
fredrikbjork skrev:
Bjornn skrev:

jaa ja tycker det samma, de modellerna med nummer  0280 217 118  ska passa på audi a4 95-99   och även passat.
Sen så passar den lmm jag har nu som har nummer 0280 217 112 till samma bilar som den andra, tycekr fan de ska passa men :S

Det lät ju konstigt.
Då tycker man ju att det borde passa din också.
Det är inte till olika motorer då?

55 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Bjornn skrev:
fredrikbjork skrev:
Bjornn skrev:

Det lät ju konstigt.

Nej passat 1,8t och audi 1,8t är samma motorer, så de borde ju inte vara någon skiljnad

749 Inlägg
16 januari 2010
fredrikbjork skrev:
Bjornn skrev:
fredrikbjork skrev:

Det lät ju konstigt.

Nej passat 1,8t och audi 1,8t är samma motorer, så de borde ju inte vara någon skiljnad

Jaha, då tycker man de borde funka.
Fast de hade ju känts trist å köpa en del som inte fungerar sen om man inte kan återlämna den.
Du kan inte hitta en begagnad med samma nummer på bildatabasen?

55 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Bjornn skrev:
fredrikbjork skrev:
Bjornn skrev:

Det lät ju konstigt.

Fast de hade ju känts trist å köpa en del som inte fungerar sen om man inte kan återlämna den.

Nej de fanns inte har ja för mig, kollade för ett par dagar sedan.  HIttade dock en enda med det nummret jag har på blocket. men jag skulle hällst lägga pengar på en ny faktiskt.   I värsta fall får ja köpa den som ska passa men som inte har de nummret ja behöver på biltema bara för o se om de kunkar

749 Inlägg
16 januari 2010
fredrikbjork skrev:
Bjornn skrev:
fredrikbjork skrev:

Nej de fanns inte har ja för mig, kollade för ett par dagar sedan.  HIttade dock en enda med det nummret jag har på blocket. men jag skulle hällst lägga pengar på en ny faktiskt.   I värsta fall får ja köpa den som ska passa men som inte har de nummret ja behöver på biltema bara för o se om de kunkar

Japp är den väldigt billig kan de va värt ett försök, men de avgör du själv.
Har du pratat med någon på biltema om varför det inte skulle passa din modell när din lmm sitter på samma motorer som biltemas passar?
Kan de va så att de inte vet om att deras lmm även passar din bil eller har de kanske glömt att skriva med den?
Senast redigerat av Bjornn (16 januari 2010)

Sök