3495
Sök

Basen hänger sig i en ton

24 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Köpte ett ett paket på brl inehållande en gas låda med dubbla tolvor med slutsteg till, nu har jag kopplat in det men ljudet blir inte bra och ibland fastnar basen i en ton så jag får starta om sterion. Jag har jordar i bältes infästningen slipat plåtrent innan så det ska inte var för dålig jord. Vad kan det vara!????

snabbare än oljan o halare än blixten

VAG-COM innehavare
83 Inlägg
17 januari 2010
smasken skrev:
Köpte ett ett paket på brl inehållande en gas låda med dubbla tolvor med slutsteg till, nu har jag kopplat in det men ljudet blir inte bra och ibland fastnar basen i en ton så jag får starta om sterion. Jag har jordar i bältes infästningen slipat plåtrent innan så det ska inte var för dålig jord. Vad kan det vara!????

Signaljorden i sterion som e trasig . du får löda om den eller lämna i sterion på lagning.

24 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Hur vet man att det är det som är felet?   Det kan inte vara något annat?

24 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Kan det vara slutsteget? hmm

2 665 Inlägg
17 januari 2010
Låter som en krets självsvänger. Lämna in.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

4 074 Inlägg
17 januari 2010
smasken skrev:
Hur vet man att det är det som är felet?   Det kan inte vara något annat?

Prova och jorda lågnivå direkt i cdn med en kabel bit.
INTE piggen utan "ringen" utanför

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

24 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Låter som en krets självsvänger. Lämna in.

i slutsteget? blir bas men bara dunket. sen ibland så fastnar den som sagt i en ton.

2 914 Inlägg
18 januari 2010
kolla det BJonsson skrev. funkar inte det så självsvänger en krets i steget. lämna in isf.

77 Inlägg
20 januari 2010
smasken skrev:

Köpt på BRL. Testat att svänga förbi där och höra med dem? Köper du butik betalar du inte bara för grejerna utan oxå hjälp  och råd....

10 Inlägg
2 juli 2012
Bumpar den här tråden eftersom jag har samma problem och ingen har något direkt klart svar!

Någon som vet exakt vad felet är när basen hänger sig när man skruvar upp volymen lite? Har jordat om 3 ggr på olika ställen och den sitter nu i ramen men problemet kvarstår...

Tacksam som fan för svar. Måste fixa det här, börjar bli drygt att inte kunna ha musik på i bilen utan att bli ihjälskrämd när basen hänger sig i en ton på as hög volym sad

Btw, är nybörjare när det gäller ljud och ström.

742 Inlägg
3 juli 2012
Vad menar du att den hänger sig?

Spelar den fortfarande lika högt fast du sänker volymen?
Fastnar basen mekaniskt på ett och samma ställe så den inte rör på sig mer?

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

10 Inlägg
3 juli 2012
AndrAAx skrev:
Vad menar du att den hänger sig?

Spelar den fortfarande lika högt fast du sänker volymen?
Fastnar basen mekaniskt på ett och samma ställe så den inte rör på sig mer?

Det jag menar är att när man drar upp volymen (typ till 25 på min stereo) så tar det kanske 2 sekunder - 2 minut sen hänger sig basen i ett läge där den brummar (högt som f*n) konstant tills man stänger av stereon. Om man sedan slår på stereon igen så fortsätter den brumma som innan man slog av den, men om man väntar några timmar (kanske 3h)och slår igång stereon så funkar de som vanligt (om man kör låg volym dvs.) När den väl har hängt sig så börjar protectlampan lysa på steget.

Basen brummar lika högt när man skruvar ner eller upp volymen, ja. Fast man kan fortfarande höra musiken från de andra högtalarna i bilen som vanligt.

Förstår ej vad du manar med mekaniskt men hoppas jag gjort problemet tydligare. smile

Tror de är något med steget men är inte säker för 5 öre... sad

10 Inlägg
3 juli 2012
Gör en ny tråd angående detta eftersom denna verkar vara död och gammal....

742 Inlägg
3 juli 2012
Låter som trasigt steg, glapp i lågnivån. Testa att röra på lågnivå kabeln som går in i steget när detta händer, och se om det blir någon skillnad!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

10 Inlägg
4 juli 2012
AndrAAx skrev:
Låter som trasigt steg, glapp i lågnivån. Testa att röra på lågnivå kabeln som går in i steget när detta händer, och se om det blir någon skillnad!

Tack för tipset, ska testa det. Återkommer när jag gjort de!

Sök