3160
Sök

BIL steg inne? hjälp

177 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#21
ny fråga! funkar de att driva 2st gas 12 med detta PS steg? http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=3602 ? allså räcker de med watt och så. gas basarna är på 600watt och 300rms 4ohm. steget kommer va inkopplat på lågfekvens uttag på min 6.1 reciver.


16 197 Inlägg
17 januari 2010
#22
beckvall skrev:
yellow740 skrev:
Jag är inte så duktig på hemma stereo! Men bil basar brukar/oftast var mer trög drivna än hemma högtalare!  Det funkar säkert! Men jag tror inte du driver dom fullt ut! Men lite tryck borde du få beroende på hur stort rummet är och hur du placerar dom..
okej tongue dom ska stå som på bilden och rumet är väll 3.5*4.5* 2.3 i tak höjd ^^
steget funka säkert jätte bra..dock skulle ja aldrig köpt nåt på billebro.

men dina lådor ser väldigt små ut...  ca 50 liter per bas bör du ha om du ska ha dom hemma.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

177 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#23
evilaudio skrev:
beckvall skrev:
yellow740 skrev:
Jag är inte så duktig på hemma stereo! Men bil basar brukar/oftast var mer trög drivna än hemma högtalare!  Det funkar säkert! Men jag tror inte du driver dom fullt ut! Men lite tryck borde du få beroende på hur stort rummet är och hur du placerar dom..
okej tongue dom ska stå som på bilden och rumet är väll 3.5*4.5* 2.3 i tak höjd ^^
steget funka säkert jätte bra..dock skulle ja aldrig köpt nåt på billebro.

men dina lådor ser väldigt små ut...  ca 50 liter per bas bör du ha om du ska ha dom hemma.
okej varför inte? ja dom är på 33.63 liter. ska även fylla dom med dämp ull har ja tänkt?


ljudfantast
1 372 Inlägg
17 januari 2010
#24
beckvall skrev:
okej varför inte? ja dom är på 33.63 liter. ska även fylla dom med dämp ull har ja tänkt?
För att Kent Billebro som äger det där pajasföretaget är en välkänd bedragare och driver ett riktigt oseriöst företag. Du kan få problem med garanti och support på grejer du köper där eftersom de envisas med sina speciella regler och vilkor.

Varför du ska ha större lådor är för att det inte handlar om en bilkupé längre utan ett betydligt större rum, makes sence?

177 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#25
michieff skrev:
beckvall skrev:
okej varför inte? ja dom är på 33.63 liter. ska även fylla dom med dämp ull har ja tänkt?
För att Kent Billebro som äger det där pajasföretaget är en välkänd bedragare och driver ett riktigt oseriöst företag. Du kan få problem med garanti och support på grejer du köper där eftersom de envisas med sina speciella regler och vilkor.

Varför du ska ha större lådor är för att det inte handlar om en bilkupé längre utan ett betydligt större rum, makes sence?
okej de lät ju inge kul :S men om jag köper steget så får jag det va?

japp de gör de tongue men om jag packar på med ull då? de borde ju bli lite bättre då big_smile


ljudfantast
1 372 Inlägg
17 januari 2010
#26
man kan ALDRIG lita på en man som Kent Billebro, så enkelt är det bara. Jag skulle alltså inte spela med riskerna.

Varför skulle det spela bättre om du packar en för liten låda med ull? Du behöver volym inte dämpning...

2 024 Inlägg
17 januari 2010
#27
Varför inte köra dem på den förstärkaren du redan har???

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

177 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#28
Expoze skrev:
Varför inte köra dem på den förstärkaren du redan har???
har bara en 6.1 reciver


2 024 Inlägg
18 januari 2010
#29
beckvall skrev:
Expoze skrev:
Varför inte köra dem på den förstärkaren du redan har???
har bara en 6.1 reciver
Har inte den utgångar för dubbla fronthögtalare då? Typ A/B, inte särskilt ovanligt.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

177 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#30
Expoze skrev:
beckvall skrev:
Expoze skrev:
Varför inte köra dem på den förstärkaren du redan har???
har bara en 6.1 reciver
Har inte den utgångar för dubbla fronthögtalare då? Typ A/B, inte särskilt ovanligt.
jo de är klart den har men jag måste ju driva frontarna också wink och basarna är för störa för att köra på den har testat.


177 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#31
ingen som kan länka nått billigt PA slutsteg då?


16 197 Inlägg
18 januari 2010
#32
beckvall skrev:
ingen som kan länka nått billigt PA slutsteg då?
bygg lådorna större å sen kör du me de steget rickard länkade...  å sen kopplar du basarna i serie så e allt löst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

535 Inlägg
18 januari 2010
#33
Rickard-v skrev:
Köp ett sån här förstärkare.

http://www.hifikit.se/index.php?id=932
Varför köper du inte det här bara?
Jag har ett likadant(samma märke) fast modell mindre. Det lämnar 35rms watt vid 4 ohm tror jag. Har kopplat det i 2ohm och byggt om lite för kylning med fläkt, och det låter väldigt bra.

Motorer utan turbo.....suger!

16 197 Inlägg
18 januari 2010
#34
Lemmy_Kilmister skrev:
Rickard-v skrev:
Köp ett sån här förstärkare.

http://www.hifikit.se/index.php?id=932
Varför köper du inte det här bara?
Jag har ett likadant(samma märke) fast modell mindre. Det lämnar 35rms watt vid 4 ohm tror jag. Har kopplat det i 2ohm och byggt om lite för kylning med fläkt, och det låter väldigt bra.
tror inte att de e så bra att köra de i 2ohm om man vill "ösa på"..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

177 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#35
evilaudio skrev:
Lemmy_Kilmister skrev:
Rickard-v skrev:
Köp ett sån här förstärkare.

http://www.hifikit.se/index.php?id=932
Varför köper du inte det här bara?
Jag har ett likadant(samma märke) fast modell mindre. Det lämnar 35rms watt vid 4 ohm tror jag. Har kopplat det i 2ohm och byggt om lite för kylning med fläkt, och det låter väldigt bra.
tror inte att de e så bra att köra de i 2ohm om man vill "ösa på"..
de där steget MÅSTE väll inte vara inmonterat va? jag kan väll ha de ståendes på mitt skrivbord?


535 Inlägg
18 januari 2010
#36
evilaudio skrev:
tror inte att de e så bra att köra de i 2ohm om man vill "ösa på"..
Har kört så i säkert 2-3 år och än håller den då. smile Blev rätt varm först när man öste på ett tag, men sen byggde jag en låda till den som jag satte i en fläkt i, så nu blir den inte varm. Men som du säger, det är nog inte så bra.
beckvall skrev:
de där steget MÅSTE väll inte vara inmonterat va? jag kan väll ha de ståendes på mitt skrivbord?
Det är tänkt att man ska bygga in det i själva baslådan. Men du kan lika väl bygga en liten separat låda till den. Annars så är den försluten med en plastlåda baktill så du kan ju ha den liggandes framme också bara.
Senast redigerat av Lemmy_Kilmister (18 januari 2010)

Motorer utan turbo.....suger!

177 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#37
Lemmy_Kilmister skrev:
evilaudio skrev:
tror inte att de e så bra att köra de i 2ohm om man vill "ösa på"..
Har kört så i säkert 2-3 år och än håller den då. smile Blev rätt varm först när man öste på ett tag, men sen byggde jag en låda till den som jag satte i en fläkt i, så nu blir den inte varm. Men som du säger, det är nog inte så bra.
beckvall skrev:
de där steget MÅSTE väll inte vara inmonterat va? jag kan väll ha de ståendes på mitt skrivbord?
Det är tänkt att man ska bygga in det i själva baslådan. Men du kan lika väl bygga en liten separat låda till den. Annars så är den försluten med en plastlåda baktill så du kan ju ha den liggandes framme också bara.
ja exakt bygga en liten låda till den? men orkar den värkligen driva 2st gas 12" dom är ju på 1200watt samanlagt.


16 197 Inlägg
18 januari 2010
#38
beckvall skrev:
Lemmy_Kilmister skrev:
evilaudio skrev:
tror inte att de e så bra att köra de i 2ohm om man vill "ösa på"..
Har kört så i säkert 2-3 år och än håller den då. smile Blev rätt varm först när man öste på ett tag, men sen byggde jag en låda till den som jag satte i en fläkt i, så nu blir den inte varm. Men som du säger, det är nog inte så bra.
beckvall skrev:
de där steget MÅSTE väll inte vara inmonterat va? jag kan väll ha de ståendes på mitt skrivbord?
Det är tänkt att man ska bygga in det i själva baslådan. Men du kan lika väl bygga en liten separat låda till den. Annars så är den försluten med en plastlåda baktill så du kan ju ha den liggandes framme också bara.
ja exakt bygga en liten låda till den? men orkar den värkligen driva 2st gas 12" dom är ju på 1200watt samanlagt.
bygg lådorna större å portade så lovar ja att de steget räcker.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

535 Inlägg
18 januari 2010
#39
Precis, snickra en liten låda till den och stoppa i en anslutningspanel för högtalarkablarna.
Som evil säger, det steget kommer räcka gött till basarna. Jag körde min lilla förstärkare till ett par mds 12or förr. Tror att dom var specade 500rms watt vardera, och det dunkade på trevligt.

Motorer utan turbo.....suger!

177 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#40
evilaudio skrev:
beckvall skrev:
Lemmy_Kilmister skrev:
evilaudio skrev:
tror inte att de e så bra att köra de i 2ohm om man vill "ösa på"..
Har kört så i säkert 2-3 år och än håller den då. smile Blev rätt varm först när man öste på ett tag, men sen byggde jag en låda till den som jag satte i en fläkt i, så nu blir den inte varm. Men som du säger, det är nog inte så bra.

Det är tänkt att man ska bygga in det i själva baslådan. Men du kan lika väl bygga en liten separat låda till den. Annars så är den försluten med en plastlåda baktill så du kan ju ha den liggandes framme också bara.
ja exakt bygga en liten låda till den? men orkar den värkligen driva 2st gas 12" dom är ju på 1200watt samanlagt.
bygg lådorna större å portade så lovar ja att de steget räcker.
men såndära ull då? de står att den ska ge 30% större låd volym yikes går se inte att porta dom nu då? jag vet at de ska vara spesciella mått och så.



Sök