2476
Sök

Trimma bmw 320

5 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#1
Hej jag bara undrar om någon kunde länka ett par schyssta hemsidor med chiptrim osv. och kanske lite bra tips också:P


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 januari 2010
#2
gärna bra om du säger års modell med.

C H E V R O L E T <3

123 Inlägg
17 januari 2010
#3
Children-Of-Bodom skrev:
gärna bra om du säger års modell med.

det kan ju faktiskt hjälpa:P


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 januari 2010
#4
gissar att du har en E30/E36, isåfall är det borttkastade pengar att chippa, lägg pengarna som chippet kostar på en 2,5literssnurra istället, mycket mer effekt för pengarna.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

2 665 Inlägg
17 januari 2010
#5
På en hederlig sugmotor är det byta kamaxlar som gäller o renovera o porta toppen.

Du har ju inget laddtryck som du kan höga med nytt chip.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 482 Inlägg
17 januari 2010
#6
Rickard-v skrev:
På en hederlig sugmotor är det byta kamaxlar som gäller o renovera o porta toppen.

Du har ju inget laddtryck som du kan höga med nytt chip.

Nej men man kan optimera för 95/98 oktan och vinna lite där. 5-30hk beroende på motor.

BLT Service
Theracords Music Label

500 Inlägg
17 januari 2010
#7
Noxxer skrev:
Rickard-v skrev:
På en hederlig sugmotor är det byta kamaxlar som gäller o renovera o porta toppen.

Du har ju inget laddtryck som du kan höga med nytt chip.

Nej men man kan optimera för 95/98 oktan och vinna lite där. 5-30hk beroende på motor.

5hk kanske, 30hk - aldrig!


1 482 Inlägg
18 januari 2010
#8
Nocturnal skrev:
Noxxer skrev:
Rickard-v skrev:
På en hederlig sugmotor är det byta kamaxlar som gäller o renovera o porta toppen.

Du har ju inget laddtryck som du kan höga med nytt chip.

Nej men man kan optimera för 95/98 oktan och vinna lite där. 5-30hk beroende på motor.

5hk kanske, 30hk - aldrig!

Det har med motorvolym att göra. 2-3 liters motorer är det liten effekt ändring. På 4-8 liters motorer är ger det större skillnad.

BLT Service
Theracords Music Label

915 Inlägg
18 januari 2010
#9
turbokit från www.tuning-import.com

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

5 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#10
okej, tack så mycket, Det är en Bmw 320I - 98, jag är ju sugen på ett project, att hänga i en större motor, men dock den motorn som sitter i har bara gått 11k


727 Inlägg
18 januari 2010
#11
most bang for buck är att peta ner en 325 eller 328 motor i den, som kanske oxå bara gått 11k, du vill ha mer hk och då får du vara beredd på större ändringar! Glöm chip och öppna filter på en sugis om du vill ha effektökning som märks!  Vill du sedan ha ännu mer effektökning så monterar du ett turbokit och laddar lite lågt och köper anpassat chip så har du en riktigt rolig bil, så länge den håller.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 januari 2010
#12
En chip ger ca 10% mer men den "kraften" märks inte så mycket av.
Du upplever inget "här går det undan" o det enda skillnad kan synas på klockmättning med 10/100-dels sek skillnad.

Börja köra med 98 eller V-power o se om du märker nåt....


Om du vill veta mer http://itsfun.nu/index.php?option=com_c … mp;itemid=
Senast redigerat av Grabber (18 januari 2010)


500 Inlägg
18 januari 2010
#13
Noxxer skrev:
Nocturnal skrev:
Noxxer skrev:

Nej men man kan optimera för 95/98 oktan och vinna lite där. 5-30hk beroende på motor.

5hk kanske, 30hk - aldrig!

Det har med motorvolym att göra. 2-3 liters motorer är det liten effekt ändring. På 4-8 liters motorer är ger det större skillnad.

Jo men vi pratar om en 320 (2liters motor) här!


...has left the building...
4 474 Inlägg
18 januari 2010
#14
Ska du "chipsa" din bil så tycker jag att du skall satsa på Estella, de e mindre flottiga så risken att glida med händerna på ratten är mindre jämfört med OLW & Pringles enligt en ledande "biltidning" som gjort ett mycket noggrannt test.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

502 Inlägg
18 januari 2010
#15
dawwe skrev:
Ska du "chipsa" din bil så tycker jag att du skall satsa på Estella, de e mindre flottiga så risken att glida med händerna på ratten är mindre jämfört med OLW & Pringles enligt en ledande "biltidning" som gjort ett mycket noggrannt test.

http://www.scienceblogs.de/frischer-wind/animated-facepalm-thumb-512x512.gif
wink
Senast redigerat av JoeyJ (18 januari 2010)

711 Inlägg
18 januari 2010
#16
dawwe skrev:
Ska du "chipsa" din bil så tycker jag att du skall satsa på Estella, de e mindre flottiga så risken att glida med händerna på ratten är mindre jämfört med OLW & Pringles enligt en ledande "biltidning" som gjort ett mycket noggrannt test.

Va? Vilket skönt inlägg, haha.
Var någonstans skriver någon att denne bör "chipsa" sin bil?
Dessutom stavar du Estrella fel...

(Y)

I övrigt är det som folk säger, chippning gör inte så mycket förutom att ge några HK om motorn optimeras för bensin med högre oktan.
Min E30 jag köpte för ett tag sen har förvisso bytta kammar, bytt lmm samt bytt bränslesprut. Chippad med ett Itsfun-chip, som enligt uppgift ska ge 185hk, men det vet jag inte om det gör.
Skitsamma egentligen, 170 som det är standard i 325 räcker ändå smile
Senast redigerat av thelaughingmadman (18 januari 2010)



Sök