I min bil sitter det en Hillman stereo (HDC-1520) och den funkar väl alternativbra.
Så nu har jag bestämt mig för att göra mig av med skiten men eftersom jag saknar instruktionsboken till den så har jag ingen aning om hur förfarandet för att montera bort den går till?
Någon som vet hur det ska gå till och är det något hillman specialverktyg jag borde haft.
Jag vill inte använda allt för mycket våld eftersom jag vill kunna montera dit en annan stereo efteråt
Det råkar inte vara så att någon sitter på en hillman manual och kan tänka sig scanna in/fota av sidan som beskriver monteringen?
Alla huvudenheter jag har stött på (pioneer, kenwood, clarion, jvc) monteras likadant.
1. Har din stereo löstagbar front så börja med att ta bort den. 2. Det kan finnas en plastram längst ute efter kanterna på HU:n som döljer hålen som man måste trixa lite i. Tag bort den med. 3. Nu tar du och lokaliserar hålen där du måste sticka in svetstråden/mejslarna/knivarna. Detta gör man för att antingen blockera hullingar och/eller bara för att kunna dra ut stereon. 4. När du har gjort detta så är det bara att få grepp om stereon och dra ut den, koppla lös kablaget och sedan ta bort metelramen som steroen satt i tidigare.
Jag medger att detta var en flummig beskrivning men jag hoppas att den kan vara till lite hjälp iaf.