2690
Sök

Hur monterar jag bort hillman-skiten?

23 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
I min bil sitter det en Hillman stereo (HDC-1520) och den funkar väl alternativbra.

Så nu har jag bestämt mig för att göra mig av med skiten men eftersom jag saknar instruktionsboken till den så har jag ingen aning om hur förfarandet för att montera bort den går till?

Någon som vet hur det ska gå till och är det något hillman specialverktyg jag borde haft.

1 523 Inlägg
19 januari 2010
man har ett verktyg som kallas nycklar:P

4 074 Inlägg
20 januari 2010
Kofot?

Nä vet ej! men hör me Softis hn är kär i Hillman

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

ljudfantast
1 372 Inlägg
20 januari 2010
haha fyfan vad skön rubrik

111 Inlägg
20 januari 2010
Rycka och dra brukar funka big_smile Har du inte nycklarna kan man alltid testa att dra lite se om den sitter löst Mvh Henke

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 januari 2010
Antagligen sitter den väl som alla andra, slå in två bordsknivar så ploppar den ut.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 207 Inlägg
20 januari 2010
Troligtvis likadant som alla andra. Svetstråd brukar fungera.

560 Inlägg
20 januari 2010
Funkar med tex Pioneers radionycklar.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

1 468 Inlägg
20 januari 2010
2 smala skruvmejslar funkar bra på hillman. gärna med mycket övervåld. funkar även med skruvmejsel modell större o hammare wink

4 693 Inlägg
20 januari 2010
Leo86 skrev:
2 smala skruvmejslar funkar bra på hillman. gärna med mycket övervåld. funkar även med skruvmejsel modell större o hammare wink

Jag säger som du, övervåld och gärna en gnutta blondin vid sidan av wink

Men testa om du får bort den lilla plastramen runt spelaren, sen ska det bara vara 2 små hakar.

Booyakasha!

23 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Jag vill inte använda allt för mycket våld eftersom jag vill kunna montera dit en annan stereo efteråt smile

Det råkar inte vara så att någon sitter på en hillman manual och kan tänka sig scanna in/fota av sidan som beskriver monteringen?

1 207 Inlägg
20 januari 2010
Mr_Smurf skrev:
Jag vill inte använda allt för mycket våld eftersom jag vill kunna montera dit en annan stereo efteråt smile

Det råkar inte vara så att någon sitter på en hillman manual och kan tänka sig scanna in/fota av sidan som beskriver monteringen?

Alla huvudenheter jag har stött på (pioneer, kenwood, clarion, jvc) monteras likadant.

1. Har din stereo löstagbar front så börja med att ta bort den.
2. Det kan finnas en plastram längst ute efter kanterna på HU:n som döljer hålen som man måste trixa lite i. Tag bort den med.
3. Nu tar du och lokaliserar hålen där du måste sticka in svetstråden/mejslarna/knivarna. Detta gör man för att antingen blockera hullingar och/eller bara för att kunna dra ut stereon.
4. När du har gjort detta så är det bara att få grepp om stereon och dra ut den, koppla lös kablaget och sedan ta bort metelramen som steroen satt i tidigare.

Jag medger att detta var en flummig beskrivning men jag hoppas att den kan vara till lite hjälp iaf.

23 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Nu är den lös smile

Med lite våld så går allt.

Så nu måste jag bara reda ut spindelnätet där bak och lista ut vad jag behöver ha kvar.

Sök