3586
Sök

Volvo 740 el fel

3 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
volvo 740 - 84 230E

igår när jag skulle hem från jobbet, så kom jag ungefär 10 m sedan la bensinpumpen av, sedan tog jag hem bilen och hissade upp och bytte pump, och säkringen gick ju och sedan bränslerelä, men efter man varvkörde bilen så gick säkringen på en gång när bilen blev varm och när man försökte sätta i en ny gick den på en gång, så tog ut hela säkringshållaren och vände den upp och ner då hade en kabel från bränslerelä bränns ihop med 2 andra kablar en lång bit så man inte kan dela på den längre utan att ta i sär hela inredningen, de är kabel 2 på relät underifrån och undrar vart den kabeln tar vägen så man kan bara dra ny kabel där ifrån, och de är säkring 1 som går hela tiden, fast inte när bilen eller hytten är kall.

så undrar vilken kabel som går ut från 2 an på bränslerelät och vart den tar vägen.

tack på förhand smile

21 761 Inlägg
20 januari 2010
Vlket anslutningsstift gäller det?

På dessa relän ska det finnas två utgångar, dels nr 87 och dels nr 87b. På 240 så har nr 87 två kablar, en går till huvudpumpen och den andra går till säkringen för tankpumpen. Nr 87b har bara en kabel och den går till bränsletrycksregulator+tillsatsluftsliden. smile

Sök