3738
Sök

Xenonpojken.se - Nåt att lita på?

<3 Japs
680 Inlägg
21 januari 2010
fredriq skrev:
Arcangelus skrev:
(Inte menat som reklam, endast egna erfarenheter.)

Xenonkungen säger jag bara, GRYMT bra!
Trevlig service, bra priser och schyssta produkter!

Jag vet en firma du kan handla på annars och få grym service, bra produkter och hemleverans på helgen om det skulle vara så wink

OK? Men jag är ju nöjd med Xenonkungen, såå...tack, men nej tack tongue

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

2 072 Inlägg
21 januari 2010
RannerKing skrev:
Kan bara tipsa om www.vvme.com om man vill ha billigt och bra xenon.

håller me wink snabbt billigt o bra wink

Sandzoo i da house

Fetast i stan !!
991 Inlägg
21 januari 2010
och nu ligger xenonpojken.se nere för systemunderhåll tongue haha

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

945 Inlägg
21 januari 2010
Klorin_Elvis skrev:

Stämmer, tittade själv in precis och ville se dessa "fantastiska" priser som det är tal om.
Någon som kan berätta vad killen begär för sina xenon?

Hur vågar folk gå ut offentligt på nätet och börja sälja via en hemsida utan f-skatt och reggat företag?

NissanMotorsport
21 januari 2010
Bjare skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Stämmer, tittade själv in precis och ville se dessa "fantastiska" priser som det är tal om.
Någon som kan berätta vad killen begär för sina xenon?

Hur vågar folk gå ut offentligt på nätet och börja sälja via en hemsida utan f-skatt och reggat företag?

Riktigt korkat isåfall, någon som vet va straffet blir? Decibel här borde kunna, vart är han? big_smile

8 885 Inlägg
21 januari 2010
Finns inget direkt "straff" om man inte anger företagsinformation på hemsidan.
Man räknas i stället som privatperson med allt vad det inebär.

Fotograf på tierpidag.se

NissanMotorsport
21 januari 2010
Hamilton skrev:

Det är väl straffbart, eller man får böta om man säljer saker och inte skattar det? tänkte göra en hemsida jag förut där jag lägger upp rekondprojekt och ha ett kontaktforumlär där folket kunde komma och lämna sina bilar, men det blev jag informerad om att jag inte fick och skattevärket kunde komma och slå mig på fingrarna.. tongue Men det här kanske inte är samma sak? är inte så insatt i sånthär.

8 885 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:

Det är väl straffbart, eller man får böta om man säljer saker och inte skattar det? tänkte göra en hemsida jag förut där jag lägger upp rekondprojekt och ha ett kontaktforumlär där folket kunde komma och lämna sina bilar, men det blev jag informerad om att jag inte fick och skattevärket kunde komma och slå mig på fingrarna.. tongue Men det här kanske inte är samma sak? är inte så insatt i sånthär.

Som köpare vet du ju inte om det är företag eller privatperson som säljer om det saknas företagsinformation. Man räknar då med att det är en privatperson som säljer, vad du i din tur sedan gör med skatter m.m kan ju inte köparen veta eller hur?
Skattmasen däremot lär ha annat att säga om din verksamhet, men det är ju något helt annat och inget som drabbar köparen.

Som privatperson får du inte tex inte ta ut moms när du säljer och sedan gäller ju "runthörnetgaranti" att en sådan butik skuille bli långlivad är tveksamt....

Fotograf på tierpidag.se

831 Inlägg
21 januari 2010
Haha så stjärtigt namn Xenonpojken!

Egen företagare
864 Inlägg
21 januari 2010
ska man fakturera en grej som företag som ex xenonljus i denna fråga, så MÅSTE man ange att man har F-skattebevis.
Har själv företag och detta står på varenda papper man får från skatteverket att man måste ange att man har F-skatt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

8 885 Inlägg
21 januari 2010
snurbo_diesel skrev:
ska man fakturera en grej som företag som ex xenonljus i denna fråga, så MÅSTE man ange att man har F-skattebevis.
Har själv företag och detta står på varenda papper man får från skatteverket att man måste ange att man har F-skatt.

Stämmer bra det.
"Innehar F-skattsedel" är också ett korrekt sätt att visa att man är momsregistrerad

Fotograf på tierpidag.se

NissanMotorsport
21 januari 2010
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:

Som köpare vet du ju inte om det är företag eller privatperson som säljer om det saknas företagsinformation. Man räknar då med att det är en privatperson som säljer, vad du i din tur sedan gör med skatter m.m kan ju inte köparen veta eller hur?
Skattmasen däremot lär ha annat att säga om din verksamhet, men det är ju något helt annat och inget som drabbar köparen.

Som privatperson får du inte tex inte ta ut moms när du säljer och sedan gäller ju "runthörnetgaranti" att en sådan butik skuille bli långlivad är tveksamt....

Aa det jag menar smile kanske blev nån misstolkning, menade självklart att säljaren kan få böta om skattevärket får nys om verksamheten. Måste bli en rejäl summa denne får böta då?

Olika
907 Inlägg
21 januari 2010
Hamilton skrev:
snurbo_diesel skrev:

Stämmer bra det.
"Innehar F-skattsedel" är också ett korrekt sätt att visa att man är momsregistrerad

Men att ha F-skattesedel och vara momsregistrerad är två helt olika saker!

F-skattesedel ger dig rätten att utföra tjänster, utan den kan du bara arbeta som anställd åt någon eftersom denna då betalar sociala avgifter och löneskatt, när du jobbar på F-skatt får du betala sociala och löneskatt själv.

Momsregistrerad ska man vara om man handlar med varor som har moms för att få kvitta utgående mot ingående moms.
En skogsägare är ofta tex bara momsregistrerad eftersom denne bara handlar med sin skog och inte utför några tjänster.

Mvh
Fredrik

Olika
907 Inlägg
21 januari 2010
NissanMotorsport skrev:
Hamilton skrev:
NissanMotorsport skrev:

Aa det jag menar smile kanske blev nån misstolkning, menade självklart att säljaren kan få böta om skattevärket får nys om verksamheten. Måste bli en rejäl summa denne får böta då?

Man sköntaxeras, dvs omsättningen för det du sålt uppskattas och du blir skyldig att betala skatt för den den uppskattade vinsten.
Senast redigerat av fredriq (21 januari 2010)

Mvh
Fredrik

R-Berg
392 Inlägg
22 januari 2010
sandzoo skrev:
RannerKing skrev:

+1

8 885 Inlägg
22 januari 2010
fredriq skrev:
Hamilton skrev:
snurbo_diesel skrev:

Stämmer bra det.

Men att ha F-skattesedel och vara momsregistrerad är två helt olika saker!

F-skattesedel ger dig rätten att utföra tjänster, utan den kan du bara arbeta som anställd åt någon eftersom denna då betalar sociala avgifter och löneskatt, när du jobbar på F-skatt får du betala sociala och löneskatt själv.

Momsregistrerad ska man vara om man handlar med varor som har moms för att få kvitta utgående mot ingående moms.
En skogsägare är ofta tex bara momsregistrerad eftersom denne bara handlar med sin skog och inte utför några tjänster.

Du har givetvis helt rätt, jag skrev fort men fel i mitt inlägg.

Fotograf på tierpidag.se

* Voff voff *
10 694 Inlägg
22 januari 2010
sandzoo skrev:
RannerKing skrev:

Instämmer helt!!! Handlat där säkert 8-10 ggr nu! Alltid utan problem!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Hade tänkt att köpa NBB alpha 225 70W xenon därifrån, kostade 1690kr/st, billigaste annars som jag hittat har legat på tusenlappen över.

Någon som vet av något grymt ljus för en bra pänning, antingen konv. själv eller färdigkonv.?
Kör 30-80 mil om dagen i mörker i Västerbotten, skönt med bra ljus smile

BTW, på sidan står det nu "SYSTEMUNDERHÅLL PÅGÅR!" tongue
Senast redigerat av Adson (22 januari 2010)

Sök