2632
Sök

Soppapumpen låter ovanligt högt Volvo 940 -91

NissanMotorsport
24 januari 2010
Trådstartare
Vet inte om det är något direkt fel men, när jag startar den så hör man soppapumpen klart och tydligt fast man har bilen på tomgång.. inte hört nå liknande på någon annan bil, låter inte som den ska heller..nå tecken på att den håller påatt ge upp? bilen är svårstartad kall men kan bero på annat..
Senast redigerat av NissanMotorsport (24 januari 2010)

Lastbilschaffis
64 Inlägg
24 januari 2010
Tycker du inte om att den låter, så dra ur sladden. Följden kan dock bli att bilen inte funkar efter detta ingrepp. Det är ju en smaksak smile

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

NissanMotorsport
24 januari 2010
Trådstartare
NisseCarlsson skrev:
Tycker du inte om att den låter, så dra ur sladden. Följden kan dock bli att bilen inte funkar efter detta ingrepp. Det är ju en smaksak smile

Stör mig inte direkt då jag inte hör det när jag sitter i bilen tongue  men undrar bara om det kan vara något fel, den är väldigt svårstartad när den är kall också smile

Truckreparatör
221 Inlägg
24 januari 2010
När pumpen börjar låta så är det inte långt kvar innan den ger upp helt! Så inhandla en ny eller vänta. smile Pumpen gå nästan helatiden! den ska ju hålle upp ett soppa tryck på 3bar. Anledningen till att den bara låter en kortstund när du slår på tändningen, är att då har den ju fått upp trycket så då stänger den av sig.
Om motorn är igång så tar den ju soppa helatiden och då går pumpen.

MVH
Freddy

NissanMotorsport
24 januari 2010
Trådstartare
freddy_82 skrev:
När pumpen börjar låta så är det inte långt kvar innan den ger upp helt! Så inhandla en ny eller vänta. smile Pumpen gå nästan helatiden! den ska ju hålle upp ett soppa tryck på 3bar. Anledningen till att den bara låter en kortstund när du slår på tändningen, är att då har den ju fått upp trycket så då stänger den av sig.
Om motorn är igång så tar den ju soppa helatiden och då går pumpen.

MVH
Freddy

Ok tackar smile tänkte inte på att lyssna på pumpen hur länge den va på när jag bara vred på tändningen, men testa nu och den stänger av sig som den ska, men den låter ju ovanligt högt.. inte hört något liknande på nån annan bil iaf..hör ju den klart och tydligt när bilen muttrar på tomgången och man står utanför tongue

Sök