3414
Sök

Skicka fälgar med bussgods

607 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Har fått en köpare på mina fälgar. Dom ska skickas med bussgods till falkenberg.han hade ringt till busstationen och hörde om vad priset skulle bli och så och allt skulle gå bra. Sen så skulle jag skicka dom idag så säger dom att dom inte kan skicka till Falkenberg pga av att dom inte är på rätt ställe i deras bussgods område. Kolla nyss på deras hemsida, fyllde i allt där med vikt och pakets bredd och höjd. där blev det aldrig något problem. Någon som vet hur det ligger till ??blir lite fundersam då dom först säger att det går bra och vad frakten blir. tacksam för tips

Brynäs tigers

3 259 Inlägg
26 januari 2010
Bussgods har inte så stor koll på vad dom pysslar med alla gånger..

Varför kan dom inte skicka till Falkenberg?!? Är det för att dom inte tar emot efterkrav eller nåt? Skicka till orten närmaste då.. kan väl inte vara så stora problem att fixa.. om det inte är nån praktikant bakom disken...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

I got Dubs!
2 423 Inlägg
26 januari 2010
dhl eller schenker då?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 januari 2010
Tycker att Bussgods blivit allt sämre på senaste tiden. hmm
Tar skitlänge innan man får stålarna när man skickat nåt på efterkrav.. Har väntat i 1½ vecka nu.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

719 Inlägg
26 januari 2010
te_wik skrev:
Tar skitlänge innan man får stålarna när man skickat nåt på efterkrav.. Har väntat i 1½ vecka nu.

Mvh Tommy

Dom har bara utbetalning på fredagar eller nått liknande.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 januari 2010
Vitamin skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Dom har bara utbetalning på fredagar eller nått liknande.

Ja då blir det som jag sa bara sämre och sämre. Tidigare kom stålarna inom några dagar oavsett veckodag.
De senaste 3 gångerna har jag fått ringa och efterlysa pengarna och fått dom sen typ efter 3 veckor.

Men leveranstiden på sina paket kan man inte klaga på.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

18 Inlägg
28 januari 2010
Bussgod går att skicka på alla orter som har en bussgodsmottagning men vissa svara underligt när man frågar.
Det samma gäller priserna då jag fick 3st olika priser beroende på vem jag frågade.
Köpte fälgar med däck från skåne och frakten till norrbotten kostade 425:- i sommras.

Egenföretagare
999 Inlägg
29 januari 2010
Nästan alla ombud har olika rutiner, så det kan variera enormt

3 259 Inlägg
29 januari 2010
Bussgods har blivit sämre, framför allt dyrare! Skulle skicka en MC motor här förra veckan, kolla fraktpriset på internet 520kr stog det, helt okej tänkte jag! Sen när jag släpat med åbäket ner till bussgods, burit in den 65kg tunga motorn och skulle skicka den då kostade det tydligen 300kr extra bara för att den vägde över 60kg... sen kostade det 140 EXTRA på efterkravet för att det var över 3000kr... men det var inget som nämndes på internet.. så det var ju nästan det dubbla och det fick man reda på när man redan stog där med ifylld fraktsedel o allt.. Nästan samma priser som DHL och shenker så att skicka med bussgods som tar ofta mer än en vecka på sig att levera sakerna och sen 2 veckor till för att få in pengarna på kontot känns inte så aktuellt längre som förut när dom var billiga, då kunde man ju acceptera detta men inte när dom chockhöjer priserna..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 067 Inlägg
30 januari 2010
Bussgods har haft problem med att de saknar avtal på vissa turer  (Typ gävle söderut) och då kan det trilla iväg fort på priset

Bäst att alltid ringa dem innan och kolla.  Deras onlinetjofräs funkar inte längre

Sök