hojhoj, har sökt runt lite i forumet och på internet men inte hittat riktigt det jag vill veta.
Ska uppgradera ljudet i bilen och ska börja med att köpa en ny huvudenhet och jag har kollat på Pioneer-DEHP4100SD. (ska koppla in steg+låda lite senare)
Är det någon som har någon erfarenhet av denna huvudenheten? Tycker den verkar väldigt smidig med SD-kort osv. Men undrar hur det är med Eq:n? Kan man sänka/höja Basen&Diskanten med denna spelaren eller är det de lite dyrare modellerna som har den funktionen?
De är ju gött att kunna sänka ner basen ordentligt om man vill köra musik utan en dånande bas.
Kom gärna med andra förslag på huvudenheter i samma prisklass runt 1,5k om ni inte tycker den är något att ha.
Jag har en sådan. Du kan höja o sänka basen, diskanten o mellanregister. Med flera valbara frekvenser var du vill justera. Sen har du en separat justering av basnivån till steget som du kör via lågnivåkabeln.
jag kör med usb funkar fint.
Jag funderar också på uppgradering. så den kan vara till salu.
Ja det går bra om du har steget via lågnivå. Då har du basjusterings volymen du kan sänka så den inte hörs alls. Du kan på samma plats ställa in vilken delnings frekvens du vill ha till basen.