3392
Sök

polis radio får ingen mottagning på polis radio

79 Inlägg
25 maj 2006
Trådstartare
får ingen mottagning på min polis radio dls 160 hur ska jag göra för att få mottagning
Senast redigerat av calibra16v (25 maj 2006)

Avstängd
257 Inlägg
25 maj 2006
inte lönt att köpa en ny polisradio för dom ska byta system så att dom som har köpt polisradio nu kommer inte ha någon nytta av dom längre.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Fartygsingenjör
550 Inlägg
25 maj 2006
Nu var det inte frågan om att köpa en ny radio som calibra16v frågade om ^^

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

48 Inlägg
26 maj 2006
Gå in på http://www.scanner.nu/
Dom har nya frekvenser och ett bra forum där man kan få hjälp med problem.

Dom äldre lever på organ ifrån dom yngre som de äldre har kört ihjäl.

Avstängd
257 Inlägg
26 maj 2006
wrapman skrev:
Nu var det inte frågan om att köpa en ny radio som calibra16v frågade om ^^

jo jag vet men jag tänkte bara påpeka de så dom som går å tänker på att köpa en polisradio inte gör de i onödan. har själv en hans scaner som jag köpte på jula eller hobbex för 5 år sedan för 1995:- dom har fortfarande kvar den till samma pris. men nu é de snart bortslängda pengar när dom byter system.

Fortkörare
99 Inlägg
26 maj 2006
men fråga är när det nya systemet kommer igång, dom skjuter på det hela tiden. Och dom börjar i skåne o går uppåt tar säkert något år innan det kommer igång fulllt här iaf
Senast redigerat av JoKKe (26 maj 2006)

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon

8 156 Inlägg
26 maj 2006
Det nya systemet ska väl både vara krypterat, hoppa mellan frekvenser och vara störningssäkert?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Avstängd
257 Inlägg
26 maj 2006
Phaetoon skrev:
Det nya systemet ska väl både vara krypterat, hoppa mellan frekvenser och vara störningssäkert?

jo enligt vad jag har hört så ska de köras via gsm nätets olika frekvenser & vara krypterat.

Avstängd
257 Inlägg
26 maj 2006
JoKKe skrev:
men fråga är när det nya systemet kommer igång, dom skjuter på det hela tiden. Och dom börjar i skåne o går uppåt tar säkert något år innan det kommer igång fulllt här iaf

jo men jag bor i skåne hmm

274 Inlägg
26 maj 2006
vad ska ni göra med polisradio?!? e ni kriminella? iaf in inte är det så har ni ingen använding för nån sån... wink

fyllo

1 008 Inlägg
27 maj 2006
se över antenninstallationen, antennfoten ,kabeln och kontakten bak på radion,har den fungerat felfritt förr och plötsligt blivit tyst?
kontrollera att inte kanalerna är urkopplade och att PLL lampan lyser
kör du med konverter till 160in ? isånnafall så kan du kasta den. polisen har bytt frekvenser på Högbandet (S80) från 410-412 till 408-409MHz

Det nya systemet är digitalt och ligger på 400MHz, som har ungefär samma säkerhet som GSM näten.

Sök