Jag är en av dem som resonerar som så att lagen är skitdålig, störst är först så är det bara... och gående och då menar jag gubbar/kärringar(ungdomar sköter detta bättre) tar sig för stora rättigheter och bortser från säkerhet och sunt förnuft bara för att få sin "rätt".
Dem tar ju t.ex inte i beräkning att det kan vara halt ute utan kliver ut som vanligt... likadant om det kommer en lastbil eller buss så kliver de rätt ut ändå bara för att dem "kan". Och så blir det när hela ansvaret faller på ena parten(föraren), då svinar sig folk som fan för dem behöver inte ta ansvar för sina handlingar...
Jag skulle vilja se en kompletterande lag där gående inte får korsa vägen på ett sånt sätt att det kan utgöra en risk, och brott mot denna lag kan resultera i böter samt att den korsande får ta hela ansvaret om det bedöms som en sån olycka(Och de mödrar som slänger ut barnvagnen i vägen först borde få sina barn omhändertagna av socialen) Detta givetvis i kombination med nuvarande lag om att man ska släppa över gående.
Själv gör jag så att ser jag någon som bara kliver rätt ut så hänger jag mig på tutan och markerar, men står de där och väntar, eller om de kliver ut i god tid innan man kommer så stannar jag givetvis... det är ju inte det att det är så jobbigt att stanna, utan just att många är livsfarliga...
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.