3370
Sök

Körde nyss av vägen!

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Tjo.. fick nyss väja för skogens konugar å körde av vägen. bilen är skattad å besiktad å står på min far.polisen kom alldrig till platsen.varför vet jag inte. men nu undrar jag om jag kan få ersättning för bärningen då jag ochså är medlemm i älgskade fonden. någon som har erfarenhet av detta? tacksam för svar!

DFFL
9 020 Inlägg
26 januari 2010
Skattad och besiktigad, men inte försäkrad?
Det skrev du iallafall inget om.

Då lär du inte få en enda krona av någon.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

961 Inlägg
26 januari 2010
älgskade förening (fonden) läre väl ha en hemsida ? där borde väl allt stå om sånt där som händer i olyckor me älgar

Pure DieselPower

red daddy
26 januari 2010
Fattar inget, lär dig skriva ordentligt...

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
visst är bilen försäkrad.. glömde skriva det..är fortfarande lite skakis..kollade nyss deras hemsida men såg inget om just detta

DFFL
9 020 Inlägg
26 januari 2010
TUmTaSS skrev:
visst är bilen försäkrad.. glömde skriva det..är fortfarande lite skakis..kollade nyss deras hemsida men såg inget om just detta

Är den helförsäkrad så är du ju täckt för singelolyckor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
halv bara..

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
sk8ville skrev:
klantigt...

vad är klantigt?

653 Inlägg
26 januari 2010
dels att du körde av vägen och dels att du bara har halv försäkring...

Smoke tires not drugs

7 100 Inlägg
26 januari 2010
du har väll en sån där lapp man sätter upp vid krock med djur i bilen väll?
står isf på den

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
sk8ville skrev:

okeej att jag bara har halv försäkring må vara lite dumt. men skulle vilja se dig försöka parea ställ på ställ 65 km/h å blank is å klara dig undan med dåliga fjädra å framhjuls drift!!!

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
bilen såt just nu på annan ort typ. har inte tillgång till den förens på tidigast fredag..

653 Inlägg
26 januari 2010
TUmTaSS skrev:
sk8ville skrev:

okeej att jag bara har halv försäkring må vara lite dumt. men skulle vilja se dig försöka parea ställ på ställ 65 km/h å blank is å klara dig undan med dåliga fjädra å framhjuls drift!!!

De e drf ja har helförsäkring, bra fjädrar och bakhjulsdrift smile

Smoke tires not drugs

832 Inlägg
26 januari 2010
sk8ville skrev:

Har själv smällt en älg och det är inte så jävla lätt å undvika heller när dom plötsligt står där. Men som tur var så hände det för min del på sommaren men har det varit vinter har jag säkert åkt ut i skogen i 80 blås. Men visst en del kallar det klantigt. roll

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

80 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
sk8ville skrev:
TUmTaSS skrev:
sk8ville skrev:

shitt mannen du va ju jävligt tung! orkar inte ens diskuter med sånna som du...

80 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
sk8ville skrev:

Har själv smällt en älg och det är inte så jävla lätt å undvika heller när dom plötsligt står där. Men som tur var så hände det för min del på sommaren men har det varit vinter har jag säkert åkt ut i skogen i 80 blås. Men visst en del kallar det klantigt. roll

nej menar det..tur att plogvallen va mjuk.. inte så kul när alla säger att ens tur inte va just i dag..

1 207 Inlägg
27 januari 2010
sk8ville skrev:
TUmTaSS skrev:
sk8ville skrev:

Hade du inget vettigare att skriva i tråden kunde du gett blanka fan i att skriva i huvudtaget.

Vilket försäkringsbolag har du TS? Jag hade folksam (via okq8) tidigare och de stod för 1st gratis bärgning per år. El. vägassistans som de kallade det.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 januari 2010
Medlemskapet är personligt och gäller:

* som registrerad ägare av skadet motorfordon och/eller tillkopplad släpvagn.
    * som förare av privatägt skadat motorfordon och/eller tillkopplad släpvagn om medlemmen drabbas av reparationskostnaden.
    * oavsett om man har helförsäkring eller bara trafik el. halvförsäkring

Har man en bil i familjen skall den som är registrerad ägare enl. vägtrafikregistret stå för medlemskapet. Har man var sin bör båda vara medlemmar.

Ersättning

Medlemskap innebär rätt till ekonomisk hjälp med den reparationskostnad som medlemmen åsamkas vid kollision inträffad i Norden, med djur enl. Jaktförordningens § 40 (älg, rådjur, hjort, vildsvin, björn, varg, järv, lo, utter, örn och mufflonfår) samt ren. Dock max 6 000 kr per olyckstillfälle. Därutöver utgår en extra kostnadsersättning (t.ex. till läkarbesök, kemtvätt etc.) om 500 kr.* Om utrymme finns inom maxbeloppet, kan också kostnader för hyrbil utgå, dock högst med 1500 kr*
* Utgår även om man har självriskeliminering på sin bilförsäkring.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

80 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
maco skrev:
sk8ville skrev:
TUmTaSS skrev:

Hade du inget vettigare att skriva i tråden kunde du gett blanka fan i att skriva i huvudtaget.

Vilket försäkringsbolag har du TS? Jag hade folksam (via okq8) tidigare och de stod för 1st gratis bärgning per år. El. vägassistans som de kallade det.

tack för dom orden! bilen med tillbehör står på min far. och han har dalarnas försäkringsbolag. blir väll att ringa och reda ut detta i morron bitti.

Sök