3533
Sök

Stereo startar inte!

S40 T4
584 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Hej, det är så att en kompis bilstereo inte startar.

Det är en gammal Kenwood bandspelare med radio men har mät ström från ison och det finns ström men stereon startar inte.

Så det jag undrar är om det har med en säkring att göra?

hittar inte något säkring på den i alla fall så kan säkringen vara inne i stereon då?

ljudfantast
1 372 Inlägg
27 januari 2010
bild vore kul

372 Inlägg
27 januari 2010
Har du kollat så både gul b+ och röd ACC har ström? På gamla stereos brukar det sitta små lådor på kablaget och i dessa finns det säkringar.

Är det inte det ovan så får du nog försöka kolla om du hittar en säkring i stereon.

S40 T4
584 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
michieff skrev:
bild vore kul

här kommer 2 bilder på stereon fram och bak.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/46495/847228_yucebm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/46495/847229_y4oooh.jpg

Martinfyhr skrev:
Har du kollat så både gul b+ och röd ACC har ström? På gamla stereos brukar det sitta små lådor på kablaget och i dessa finns det säkringar.

Är det inte det ovan så får du nog försöka kolla om du hittar en säkring i stereon.

fick spänning från kablaget men inte helt hundra på om det va den gula eller röda men ska ta och mäta igen på gul och röd  så antar att svart är jord.

Har inte kollat inne i stereon så ska ta och öppna den om jag inte får spänning från kablaget.
Senast redigerat av Shady_killen (27 januari 2010)

S40 T4
584 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kolla så att du har kring batterispänning med radion inkopplad också, det kan gör skillnad att mäta med och utan belastning.
Verkar som att du har ett nytänkande angående felsökning också om du tänkt öppna stereon om du inte får spänning i kablaget. Hur tänkte du nu?
Shady_killen skrev:
fick spänning från kablaget men inte helt hundra på om det va den gula eller röda men ska ta och mäta igen på gul och röd  så antar att svart är jord.

Har inte kollat inne i stereon så ska ta och öppna den om jag inte får spänning från kablaget.

jag fick spänning när jag mäte men visste inte vilken kabel det var.

Men det var röd som hade spänning men inte gul så kollade den gula kabeln så fick jag inte någon spänning därifrån så kollade kablagets säkring och hittade en bränd säkring så ska kolla om det räcker med att byta den eller om det är kortslutet någonstans.

tack för all hjälp big_smile

S40 T4
584 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
det var den gula kabelns säkring som hade gått efter att ha byt den så fungerade det igen

Sök