3897
Sök

Montera DubbelDin i en Saab 900 -96

105 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Hej.
Tänkte höra med er hur man lättast går till väga om man skall montera en dubbeldin stereo i en Saab 900 från -96.
Vet att det är lite pill med att få dit den men hur går jag lättast till väga utan att ta sönder något?

Tack på förhand!
MVH // Jonathan

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 januari 2010
Någonting måste gå sönder.. Original är bara 1,5din

9 117 Inlägg
27 januari 2010
Antar att det ser ut ungefär som på bilden i din bil just nu. Facket som sitter ovan stereon går att plocka bort, tror att man gör det genom att först ta ut stereon, så ska den sitta fast bakom där sen. Annars får du plocka bort färddatorn oxå, och det gör man genom att sätta i 2 pinnar i hålen på båda sidor om displayen för att sedan dra ut den.
https://www1.garaget.org/archive/29/28263/24000/24000-274399.jpg

105 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Okej, jag har med förstått att jag måste slipa lite. Men vart ska jag slipa och så, för att det skall bli enklast?

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 februari 2010
borde man inte kunna kapa lite i nederkant på facket där stereon sitter på bilden? Ser ut som några cm man kan kapa bort. Det med facket ovanför utdraget så borde det resultera i dubbelDin? smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 februari 2010
michieff skrev:
borde man inte kunna kapa lite i nederkant på facket där stereon sitter på bilden? Ser ut som några cm man kan kapa bort. Det med facket ovanför utdraget så borde det resultera i dubbelDin? smile

Tar man facket blir det bara 1,5din tyvärr! smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 februari 2010
_DamnIt skrev:
michieff skrev:

förstår det, men om man kapar bort plasten i nederkant på 1,5dinsfacket, ända ner till den svartaktiga plastkanten på intrumenten och lite till, skulle det inte gå att få in en dubbeldin då?

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 februari 2010
michieff skrev:
_DamnIt skrev:
michieff skrev:

förstår det, men om man kapar bort plasten i nederkant på 1,5dinsfacket, ända ner till den svartaktiga plastkanten på intrumenten och lite till, skulle det inte gå att få in en dubbeldin då?

Det går att få in om man kapar, men TS ville inte förstöra något! Och något måste gå sönder för att den ska in. Men så som du tänker kan mycket väl fungera! Har själv inte testat! smile

105 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Jag vet att jag måste kapa lite somsagt, men vill inte ta sönder något som inte behövs ta sönder.
Vill bara veta hur jag lättast går tillväga.

ljudfantast
1 372 Inlägg
4 februari 2010
det är ju bara plast du kapar i, för säkerhets skull bör du ju känna från insidan av 1,5dinshålet om du stöter på nåt spec, annars ere ju bara att kapa exakt så mycket du behöver för dubbelDin.

Sök