Allt beror på vad du gillar! Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla. Och kriga inte.
On topic!
Beror på vad du vill göra! Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.
Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt. Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment. Kör amerikansk v8.
Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.
Tja, japsen är inte mycket bättre på den punkten. Man kan hoppa in i en sprillans ny Lexus och ändå få känslan av att dom fått låna bitar av Toyotas lager. Tidigare kändes det som Corolla, nu för tiden känns det som Auris. Alltså ett steg i rätt riktning men fortfarande långt ifrån vad man förväntar sig för pengarna. Vilket gäller alla japaner...
Då förutsätter jag att du har varit i kontakt med alla japaner?
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Samma som min soarer men med en 4.0 V8. riktigt goa vad jag har hört och väldigt ovanlig här i sverige, jag känner bara till 1! Dom hittar du för under 100k om du skulle vilja. Dessa bilar sitter på samma chassi och bromsar etc etc som på supra mkv4 dvs riktigt fina specar!
Allt beror på vad du gillar! Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla. Och kriga inte.
On topic!
Beror på vad du vill göra! Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.
Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt. Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment. Kör amerikansk v8.
Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.
Tja, japsen är inte mycket bättre på den punkten. Man kan hoppa in i en sprillans ny Lexus och ändå få känslan av att dom fått låna bitar av Toyotas lager. Tidigare kändes det som Corolla, nu för tiden känns det som Auris. Alltså ett steg i rätt riktning men fortfarande långt ifrån vad man förväntar sig för pengarna. Vilket gäller alla japaner...
Då förutsätter jag att du har varit i kontakt med alla japaner?
Ok, dumt skrivet det håller jag med om. Om vi formulerar om det till; De japanska bilar jag har känt och klämt på, vilket omfattar många av de modeller som sålts i Sverige. Sedan kan man naturligtvis lägga ihop två och två och anta att om modell X känns plastig då känns förmodligen modell Y som bygger på modell X plastig den med.
Att köpa en sportbil som Skyline och få grå plast tagen från en Primera känns inte så kul, att köpa en Lexus för drygt en halv miljon och få en inredning som håller en standard kring halva den prislappen känns inte så kul. Inredningen är och har aldrig varit, enligt vad jag erfar och läst mig till, japanska bilars starka kort.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Allt beror på vad du gillar! Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla. Och kriga inte.
On topic!
Beror på vad du vill göra! Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.
Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt. Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment. Kör amerikansk v8.
Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.
En vanlig honda civic handlar ju som en påse nötter, iaf min farmors . Nya jänkare och japaner har ju likadana inredningar, plastiga båda två. Om du däremot tar en gammal hederlig jänkare så får du vinyl,läder och krom .
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 februari 2010
#85
Moparboy440 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Allt beror på vad du gillar! Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla. Och kriga inte.
On topic!
Beror på vad du vill göra! Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.
Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt. Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment. Kör amerikansk v8.
Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.
En vanlig honda civic handlar ju som en påse nötter, iaf min farmors . Nya jänkare och japaner har ju likadana inredningar, plastiga båda två. Om du däremot tar en gammal hederlig jänkare så får du vinyl,läder och krom .
Det beror på hur långt bak i tiden man går! Min 1988 Thunderbird är så jäkla plastig inuti att man kan tro att det är en plastfabrik! Men det är snygg inredning!
Corvetten får du tag på delar i vilken affär som helst. Tror till och med att det finns oljefilter på biltema
Dock så får man kolla noga på viskositeten som oljan ska ha, bör stå i manualen, om inte annat på internet. Och ja, oljefilter finns oftast på biltema, dock inte så hög kvalité.
Men, som sagt, håll koll på viskositeten då en stor del av alla Corvette's som vi får in med skurna lager och diverse har haft för tjock olja. Bara ett tips om du får för dig att köpa en.
Hittade en lite rolig sak som du kan bygga ihop billigt.
Tog en LS1 från en krockad pickup för $500, pickuperna har stålblock istället för alu-blocket som finns i Camaro och Corvette. En ny Borg Warner S475 turbo för runt $1300 på eBay, samt lite diverse arbete och större spridare, en Nova från 1962 för $3500 och kör med lågt ladd, dock så väger Novan bara runt 1400.
Alltså så pungade han ut runt 40k för en bil som rastar de flesta. Däremot så har Novorna inge vidare väghållning orginal, utan du måste nog söka efter ett eftermarknads väghållnings-paket, men det är inte särskilt dyrt heller.
Senast redigerat av Rinnegan (6 februari 2010)
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Allt beror på vad du gillar! Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla. Och kriga inte.
On topic!
Beror på vad du vill göra! Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.
Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt. Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment. Kör amerikansk v8.
Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.
En vanlig honda civic handlar ju som en påse nötter, iaf min farmors . Nya jänkare och japaner har ju likadana inredningar, plastiga båda två. Om du däremot tar en gammal hederlig jänkare så får du vinyl,läder och krom .
För att inte tala om hur den ser ut, hujedamig.
Däremot så är jänkarna hemskt dåliga på att göra inredningar, plastigt och tråkigt utformat, rattarna ser ut som stryk. Däremot så är dem ju grym på bang for the buck, något man inte kan anklaga europeiska och japanska bilar för att vara.
och rinnegan, synd att novorna också ser ut som *****, men fan vad fränt!
Däremot så är jänkarna hemskt dåliga på att göra inredningar, plastigt och tråkigt utformat, rattarna ser ut som stryk. Däremot så är dem ju grym på bang for the buck, något man inte kan anklaga europeiska och japanska bilar för att vara.
och rinnegan, synd att novorna också ser ut som *****, men fan vad fränt!
ps. Visst äre väll du som är/va siarnaq va?
Jo det är jag som är Siarnaq. Och ja, den ser ut som skit, men det är lite fränt då man inte förväntar sig att skiten ska röra på sig så bra som den gör, eller hur?
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
ja billigt då tänker jag väl på som delar kanske till en volvo eller ngn annan bil alltså jagmenar så priset inte rusar iväg utan är snäll mot plånboken.
Rinnegan: den turbon var inte liten fy fan. vart jobbar du tänkte på eftersom du sa du får in vette´s osv
Det finns grymt mkt delar till båda, corvetten får du leta delar i usa, skylinen får du leta i japan osv. men de finns ju såklart delar i sverige med
sen vad definierar du som dyrt ?
Har man reservdelsnummret så plockar din lokala nissan återförsäljare hem delarna till skylinen utan problem. Alt att du får ringa Nissan i Västerås och beställa hos dom, många skyline-ägare köper via postorder hos dom. Själv har jag mest köpt delar från engelska firmor, bra priser, snabba leveranser.. inge gissel med tull osv som det blir när man beställer från japan.
Sen finns det företag som jspec, pbz, smr osv som du kan handla delar från utan problem.
Ang priser så är det lite dyrare än till svenssonbilen.. men man köper inte en Skyline för att det är billigt att åka med, gäller nog Corvetten också..
Allt beror på vad du gillar! Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla. Och kriga inte.
On topic!
Beror på vad du vill göra! Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.
Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt. Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment. Kör amerikansk v8.
Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.
En vanlig honda civic handlar ju som en påse nötter, iaf min farmors . Nya jänkare och japaner har ju likadana inredningar, plastiga båda två. Om du däremot tar en gammal hederlig jänkare så får du vinyl,läder och krom .
För att inte tala om hur den ser ut, hujedamig.
Däremot så är jänkarna hemskt dåliga på att göra inredningar, plastigt och tråkigt utformat, rattarna ser ut som stryk. Däremot så är dem ju grym på bang for the buck, något man inte kan anklaga europeiska och japanska bilar för att vara.
och rinnegan, synd att novorna också ser ut som *****, men fan vad fränt!
ps. Visst äre väll du som är/va siarnaq va?
Novorna är ju skitsnygga. Tyvärr så är de rätt så dyra nu förtiden men de är ju alla gamla amerikanska bilar.
ja billigt då tänker jag väl på som delar kanske till en volvo eller ngn annan bil alltså jagmenar så priset inte rusar iväg utan är snäll mot plånboken.
Rinnegan: den turbon var inte liten fy fan. vart jobbar du tänkte på eftersom du sa du får in vette´s osv
Ett familje-företag. Farsan har jobbat med racebilar och trimning i runt 30 - 40 år, så vi har ett rätt bra rykte och får dessutom in en massa roliga bilar. Bland annat Dodge Viper GTS och Corvette C5, samt en och en annan Rod som har lite tryck i sig.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Hej! jag sökte igenom forumet men hittade ingen liknande. Alla fall som rubriken lyder är jag sugen på att köpa bil men vet inte vad för ngn. Jag har alltid älskat amerikanska v8 motorer de har gott ljud och allt. Japsbilar är ju oxå fina bilar såsom supra,evo,skyline,subaru osv eller om ni har tips på ngn.vad har ni för tips om man ska köpa amerikanare, och vad för tips om man köper japsbil kan ni nämna negativa och bra saker med bilarna. ska ligga runt 100.000kr MVH:Mellander
ja du har ju ett väldigt stort utbud när de gäller av jänkare å japsare jag vet lite mer vad man får en japsare 100.000kr än en jänkare du får kolla om du hittar nån av dom som du tror att du kommer att trivas med , lycka till
okej. men alltså en bil jag är sugen på är opel lotus omega men dem är för dyra.. men corvette c4 tänkte jag på ngn som vet vad för årsmodell man ska köpa. är det enkelt å trimma är det billigt å trimma? tack för svar hittils.
Corvette C4 har TPI, TPI står för insprutningen vilket helt enkelt heter Throttle Port Injection. Motorerna pallar uppåt 600hk, men efter det så börjar dem ge upp då det gäller både block och toppar. Om du är ute efter att trimma lite mer seriöst så får du kolla in på C5 eller dylikt, eller bara köpa en gammal A-body så som Chevrolet Chevelle 64 - 66 eller liknande. Hyfsat billiga i inköp, går att få rejält med väghållning om man nu vill det, funkar helt okej orginal.
Sen så ligger tjänstevikten på cirka 1500 kilo, så om man släpper ner en LSx motor eller något sådant i den så rör den på sig rejält bra.
Fast det är ju ganska personligt, provkör de bilar du hittar som faller i din smak?
Fast jag måste säga, att hitta en bra Skyline eller Supra för 100k är lite svårt.
supra mkiv non turbo för 100.000:- då få han en läskigt bra skick för de pengarna
supra mkiv non turbo för 100.000:- då få han en läskigt bra skick för de pengarna
Jo, det är sant, men som sagt så kostar det rätt hyfsat mycket för att få en N/A Supra att få prestanda. Det blir billigare i längden om man redan då satsar på en TT.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.