3680
Sök

Lite frågor ang hi-jackers + el-hiss flytt

147 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Hejsan! jag har en 245a som funkar bra:) och så fick jag tag i en billig 240(4dörrars) som va lite extra på men den var rostig å obeiktad m.m Men den hade några saker ja tänkte flytta över, så som el-hissar och hijackers å annat små saker. Men hi-jackers är det svårt att flytta över från en 240 till 245 ? Hur göra man vad exakt är det man flyttar över?  El-hissarna räknar jag med att de e bara å dra av inredningen å skruva ner?? Har ni några tips eller råd?smile

tack på förhand!

473 Inlägg
27 januari 2010
hi jackers inte alls svårt
lossa slangar sedan byter du bara ut dem som vanliga stötdämpare
är så knappsats inne i bilen så flytta över den sitter också en påfyllnings ventil i kofferten
passa dig bara när du ska borra hål för slangarna så du inte kör rätt ner i tanken

147 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
falmo skrev:
hi jackers inte alls svårt
lossa slangar sedan byter du bara ut dem som vanliga stötdämpare
är så knappsats inne i bilen så flytta över den sitter också en påfyllnings ventil i kofferten
passa dig bara när du ska borra hål för slangarna så du inte kör rätt ner i tanken

Okej verkar inte så himmla svårt när du förklarar, Kan jag ställa upp bilen på pallbockar å ta av däcken å hijackersna å göra samma sak med bilen jag ska sätta dit dom på så sätter jag de gamla dämparna på bilen ja inte ska åka med?

Sök