DFX Audio Enhancer brukar ge lite xtra. Finns att hitta på ett ställe jag inte får nämna..... Men du måste hissa seglen för att komma dit om jag säger så
Hur har du lådan placerad då? Du kan säkert "tuna" in så den låter mer om du ställer den i ett hörn eller nåt liknande. Kanske påverkas mindre om basporten är riktad nedåt som jag antar att den är.
Sjöfarar-branschen är inte så.. äh skit i omskrivningarna; Pirate Bay och piratkopiering är inte tillåtet här
Mer bas i Z-5500? Jag som sitter och funderar lite på det omvända, saken är den att jag tycker systemet är lite känsligt för vart man kopplar det. I min förra datorn med ett (utmärkt) Creative X-FI kort lät det klockrent och kunde ställas in precis som jag ville ha det.
Men med mer standardbetonade prylar (som tex. min nuvarande laptop) är det svårare, antingen får man för mycket bas, övrigt ljud låter "dolt" och väggarna skakar eller så får man fram diskant osv bättre men trycket saknas.
Så sitter du på en stationär kan ett nytt ljudkort rekommenderas, ett bra kort + Z-5500 ger ljud som spelar i samma klass som många anläggningar för fyrdubbla summan. Och med de medföljande programmen har man inställningar i den mängd att det är svårt att INTE få ljudet som man vill!
Edit:
steifan skrev:
Hur har du lådan placerad då? Du kan säkert "tuna" in så den låter mer om du ställer den i ett hörn eller nåt liknande. Kanske påverkas mindre om basporten är riktad nedåt som jag antar att den är.
Tror du ser hur den ser ut på denna bild.
Senast redigerat av Rquired (31 januari 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Inget funkar för mig? Jag vrider och vrider och inget händer, förutom när jag trycker in MUTE och så vrider jag på och då får jag 11, men de är volymen, men basen och vad ska jag göra för att få 22???
DFX Audio Enhancer brukar ge lite xtra. Finns att hitta på ett ställe jag inte får nämna..... Men du måste hissa seglen för att komma dit om jag säger så
Jag har också Z-5500 och något lite mer avancerat program att styra ljudet med hade inte varit fel, ska testa ditt tips. (Därav min kanske onödiga bump).
Är programmet upphovsrättskyddat? Alla program är ju inte det, och Piratebay och dess fildelningsteknik är väl inte olaglig sålänge filerna som sprids inte är upphovsrättskyddade? Moderator eller någon med koll på läget får gärna rätta mig här om jag har fel.
Jag har också Z-5500 och något lite mer avancerat program att styra ljudet med hade inte varit fel, ska testa ditt tips. (Därav min kanske onödiga bump).
Är programmet upphovsrättskyddat? Alla program är ju inte det, och Piratebay och dess fildelningsteknik är väl inte olaglig sålänge filerna som sprids inte är upphovsrättskyddade? Moderator eller någon med koll på läget får gärna rätta mig här om jag har fel.
Jo, DFX måste igenteligen köpas. Meen... Det är ju därför vi har TPB
Om jag inte missminner mig så finns det även en gratis version. Om inte annat så fanns det på den tiden jag drog hem DFX. Det ger faktiskt stor skillnad men jag har för mig att den bara gav resultat med Windows Media Player.
Det finns en gratisversion, ja. Men på den får man inte ställa in egna inställningar, utan är fast med förbestämda. Det betyder att man inte får dra i "bass" slidern, och det e ju den man vill åt ;P