Hexenhammer skrev:
Tänkte att jag kunde skriva en tråd även här. Kanske inte livsviktigt och så kanske man anar vad alla
bilfantaster kommer att svara. Men jag kör ändå. Hur som helst så finns det lite grejer jag skulle vilja
göra men jag har inte råd till allt... inte i år i alla fall. Så jag frågar så får vi se vad ni tycker....
1.
Köpa en bil. Jag har varit "billös" sedan i början av November 2009. Bestämde mig då för att
nästa gång spara pengar ordentligt till en bil. Kanske inte köpa en helt kontant, men i alla fall ha 50% av
bilens värde att slänga in kontant. Numera har jag förbättrat min ekonomi och har absolut möjligheten
att få ihop 70-80.000 kr på något mer än ett halvår. Det är inte så att jag inte klarar min vardag utan
bil, för ja... jag har överlevt att gå i minusgrader och snöstorm i över tre månader snart. Och det är inga
problem. Däremot är det jobbigt när man ska handla, ska på semester, sälja grejer, köpa grejer, åka
till föräldrarna, hitta på saker med flickvännen o.s.v. Jag är grymt sugen på bil igen alltså...
2.
Resa. Resa är ett stort intresse för mig. Både 2007 och 2008 var jag på längre utlandsresor och
ja, det var helt jävla underbart! 2009 tänkte jag köra en "favorit i repris" men det blev av vissa anledningar
inte av, tyvärr. Därför är suget extra stort i år, kan jag lova. Dessutom ska min mamma och hennes
familj åka utomlands i år (och dom har inte varit utomlands på över 15 år)... så det är klart att man är
avis. Kanske inte känns som en högsta prioritet. Men suget finns fan där.
3.
Renovera lägenheten.
Har flyttat tillsammans med min flickvän igen och bor numera i en
bostadsrätt. Den är rätt sunkig så det finns ett oerhört sug efter att renovera lägenheten. Och på
70 - 80.000 kr kan man allt komma långt om man först och främst bara tänker "vardagsrum". Den enda
haken är att vi inte äger lägenheten "än". Hon har fått den av sin farmor/farfar, som dessutom står
som ägare på lägenheten. Den är i princip våran, men dom står som ägare tills vi har "köpt loss" den -
För ynka 20.000 kr. Vi får ju renovera innan, eftersom att den generellt sett är våran. Men det känns
lite dumt, eftersom att dom i teorin sedan kan säga att vi inte får bo kvar och så har vi renoverat för
tusentals kronor som vi aldrig får igen.
Så vad säger ni....? Vad ska man prioritera?