3448
Sök

HUr mycket kan man Plana en 530 topp

Rocknroller
296 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
tjenare undrar hur mycket man kan plana en 530 topp UTAN att byta till ställbart kamdrev

har kollat runt på fourmen men hittar inga vettiga svar så frågar här istället smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

593 Inlägg
1 februari 2010
Så fort du planar så förskjuter du kamdrivningen. Jag planade min förstabils 530 topp 1mm och de funkade bra men de vart aldrrig exakt på kuggen, utan den hamna ungeför ett halvkugg fel. Så jag skulle rekommendera att max 0,5-1mm för annars blir det inte rätt me kamtider.

mvh

Rocknroller
296 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
epapower skrev:
Så fort du planar så förskjuter du kamdrivningen. Jag planade min förstabils 530 topp 1mm och de funkade bra men de vart aldrrig exakt på kuggen, utan den hamna ungeför ett halvkugg fel. Så jag skulle rekommendera att max 0,5-1mm för annars blir det inte rätt me kamtider.

mvh

Okej tack så mycket. finns det inget annat sätt man kan lösa det på då? typ nån kortare kamrem eller nåt måste la kunna gå?

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 februari 2010
eller så planar du så mycket att det motsvarar en kugg, och köper en kugg kortare rem.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

194 Inlägg
1 februari 2010
någon ford sierra kamrem ska passa den ska vara ett kugg mindre Men vie inte 100 vilken fård..

Rocknroller
296 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
eller så planar du så mycket att det motsvarar en kugg, och köper en kugg kortare rem.

Smart men vart kan man köpa sån rem då? smile

Rocknroller
296 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
_freddes skrev:
någon ford sierra kamrem ska passa den ska vara ett kugg mindre Men vie inte 100 vilken fård..

Okej tack bra att veta  smile smile

Forummoderator
26 341 Inlägg
1 februari 2010

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök