3414
Sök

Vad för avgas till 850 ??

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
Tittar på ett bättre avgas till min 850. (-96 2.5 SE) Somnar när man kör nu för att den e så tyst.
Men jag har ju inte en aning om hur dom olika låter, så därför tänkte jag ha hjälp av er ... ni med 850 som har bytt, vad har ni? och hur låter det?

Oerhört tacksam för svar och hjälp att hitta något som låter mer, och lite lagom mysigt! cool (för en bra peng)

4 418 Inlägg
593 Inlägg
2 februari 2010
Enklast hade väl varit att kapa bort dämparen efter katten och ersätta med ett rör med muffar, alternativt ta bort sista dämparen och sätta dit ett rakt rör och prova sig fram med lite olika ändrör.. Formen på ändröret verkar påverka ljudet ganska mycket kan jag säga av erfarenhet..

En rörbit och ändrör med klämmor och "avgasfäste"(avgasklamma med krokar på) kostar i runda slängar 3-400kr på biltema.. wink

/Jerker
Senast redigerat av Jerk-R (3 februari 2010)

268 Inlägg
2 februari 2010
det dåliga med 850 och S70 är att det är bara en ljuddämpare, stor som en resväska typ :S  så du får ersätta den med en mindre dämpare annars kommer du tröttna på ljudet väldigt fort..  jag har en liten simons och en japs och min låter lagom enligt mej smile  ta en titt på mina bilder så kan du se hur de ser ut smile
Senast redigerat av Freddy_Fish (2 februari 2010)

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

4 418 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
Jerk-R skrev:
Enklast hade väl varit att kapa bort dämparen efter katten och ersätta med ett rör med muffar, alternativt ta bort sista dämparen och sätta dit ett rakt rör och prova sig fram med lite olika ändrör.. Formen på ändröret verkar påverka ljudet ganska mycket kan jag säga av erfarenhet..

En rörbit och ändrör på biltema med klämmor och "avgasfäste"(avgasklamma med krokar på) kostar i runda slängar 3-400kr på biltema.. wink

/Jerker

Ahh .. vill ju ha baa bolt on.. och ett snyggt ändrör big_smile big_smile

Freddy_Fish skrev:
det dåliga med 850 och S70 är att det är bara en ljuddämpare, stor som en resväska typ :S  så du får ersätta den med en mindre dämpare annars kommer du tröttna på ljudet väldigt fort..  jag har en liten simons och en japs och min låter lagom enligt mej smile  ta en titt på mina bilder så kan du se hur de ser ut smile

Haha.. Jag såg dämparen o blev chockad .. hur stor får den bli tongue
Jag står ut med rätt mycket ljud, bara det låter bra ... Fast kanske inte grannarna.. Dock hatar dom mig redan ändå med tanke på Subbans ljud lolcool

268 Inlägg
3 februari 2010
Jill skrev:
Jerk-R skrev:

En rörbit och ändrör på biltema med klämmor och "avgasfäste"(avgasklamma med krokar på) kostar i runda slängar 3-400kr på biltema.. wink

/Jerker

Ahh .. vill ju ha baa bolt on.. och ett snyggt ändrör big_smile big_smile

Freddy_Fish skrev:

Haha.. Jag såg dämparen o blev chockad .. hur stor får den bli tongue
Jag står ut med rätt mycket ljud, bara det låter bra ... Fast kanske inte grannarna.. Dock hatar dom mig redan ändå med tanke på Subbans ljud lolcool

hehe jo men om de blir långkörning så kommer du ledsna kan jag lova tongue

åkte från gbg till jönköping i en 740 med hemmagjort avgas å de va helvete va ont i huvet man hade sen tongue

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

2 201 Inlägg
3 februari 2010
japs på volvo är itne snygg, men det låter gott, så du kan ju bygga in med nät i en bakspoiler osv.  så man slipper se den

annars har ju ferrita osv många fina
http://www.a-alt-avgassystem.se/sportsystem.htm
http://www.ferrita.com/butik_kopia.php
http://www.jt-tuning.se/shop/

4 418 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Freddy_Fish skrev:
hehe jo men om de blir långkörning så kommer du ledsna kan jag lova tongue

åkte från gbg till jönköping i en 740 med hemmagjort avgas å de va helvete va ont i huvet man hade sen tongue

Asså det beror ju på ljudet, om det är högt eller högt.. Det kan vara ett bra, högt och mysigt ljud...samt det kan vara ett högt, skrikigt och billigt...

Jag hade ju Invidia GT350 catback på Subban, och många tyckte den var riktigt hög... Folk håna mig att jag aldrig skulle åka nå längre i den, men tvärt om... jag åkte gladerligen 50 mil med det, för attt det var ett riktigt härligt ljud smile

Just nu är det rysk roulette att välja ett avgas... Har ingen koll alls tongue

Sök