Ja, nu är det så att jag har ett gammalt slutsteg utan remote, som jag vill koppla in mina bakhögtalare på, eftersom min stereo inte orkar dra dessa. Men problemet är då att jag inte har en aning om hur man får detta lilla slutsteg att fungera utan remote, så vore toppen om någon skulle kunna ge mig en liten "väg visning" på hur jag skulle kunna gå tillväga?
Tacksam för alla svar!
ps, är inte så hemma på billjud, så vore toppen med "den enkla förklaringen".
Senast redigerat av Volvo__Linda (2 februari 2010)
Ja, nu är det så att jag har ett gammalt slutsteg utan remote, som jag vill koppla in mina bakhögtalare på, eftersom min stereo inte orkar dra dessa. Men problemet är då att jag inte har en aning om hur man får detta lilla slutsteg att fungera utan remote, så vore toppen om någon skulle kunna ge mig en liten "väg visning" på hur jag skulle kunna gå tillväga?
Tacksam för alla svar!
Är inte heller speciellt hightech på ljud, men vet att förut innan jag orkade fixa remote till mitt första steg så tog jag en vanlig liten strömkabel, bara nån dec lång och satte mellan plus och minus på steget. Då var steget igång hela tiden. Ingen bra lösning då det ligger och drar ström hela tiden, men funkade iaf
Tacksam för alla svar!
Är inte heller speciellt hightech på ljud, men vet att förut innan jag orkade fixa remote till mitt första steg så tog jag en vanlig liten strömkabel, bara nån dec lång och satte mellan plus och minus på steget. Då var steget igång hela tiden. Ingen bra lösning då det ligger och drar ström hela tiden, men funkade iaf
Alltså.....nej.....vet man inte vad man skriver bör man inte skriva alls.
Det där lät inget bra. Kortslutning blir det om du kopplar ihop - med +... Kabel mellan + och remote däremot funkar om man alltid vill ha steget på.
Linda: Vad är det för slutsteg ? Har du någon bild på anslutningarna ?. Finns det ingen remoteanslutning på steget ? Har aldrig sett ett steg utan remote på.... Eller är det att du inte orkar dra kabel från stereon ?
prylboeg skrev:
just det jag menade, att det finns en egenskap hos en högnivåanslutning som inte en lågnivåanslutning har, att den även kan sätta på steget när signal skickas. Är tämligen säker på att jag hört detta nykter också någon som kan verifiera detta?