4 februari 2010
Trådstartare
Nu ska vi inte tjafsa eller bråka här pojkar..:P Jag kommer att regga om och besikta den genom SFRO, Jag kommer bygga om HELA bromssystemet från Bromsservon ut till bromsoken, Kardan ska jag försöka svarva en ny, motor och låda kommer bli bytt och bakaxeln kommer antagligen att få en 4-link med en riktig diffspärr med mera och en manuell låda ska jag också försöka fixa fram.. Jag tänker nog inte byta ner mig till en BMW V8 på några ynka 3 liter,motorn jag nu har ligger på 5,7 liter, och det har hela tiden ingått i min "byggplan" att det ska sitta en Cheva 350 cui med elektronisk insprutning, har även varit inne på dom banorna om jag ska köra med E85 också men det får bli en senare fråga isf. Har fått reda på av kompisar med mera att man kan beställa manuella växellådor som är "skräddarsydda" efter ändamålet med bilen och det är precis vad jag kommer göra, kopplingar finns det en hel uppsjö att välja bland, och bakaxeln tror jag nog att den duger som den är bara det att jag ska fixa upp den precis som med resten av bilen, har för mig att kravet som SFRO har gällande bakaxeln är Volvos 1031:a om jag inte minns fel? Så jag tror nog att den jag duger, bromsoken kommer nog bli från V70R i fram och kanske bak också men det kanske duger med nåt annat? Har redan planerat det mesta men det jag var fundersam över var hur jag skulle kunna kring gå Volvos gränser och nu vet jag att om jag ska göra det lär jag gå genom SFRO vilket jag tänkt göra från början, bilen kommer att bli reggad med en Cheva 350 cui med elekronisk insprutning. Tack så väldigt mycket för svar! Mvh//Thorre