Turbomatte skrev:
Om du fick 98 lök för den v70in är det ju ett jävligt bra försäkringsbolag som sätter överpris på sakerna!
Jo visserligen MKT bra tom, om det ej vart så mkt tjafs o så vidare hade det vart en sak men...
Volvia ville jag skulle åka till Volvos uppställningsplats i December månad och ställa mig utomhus i Minusgrader och plocka ur all stereo osv då dem ej skulle stå för sakerna i bilen om nåt skulle försvinna...
(fortfarande sjukskriven och ont i hela kroppen, en lastbil i sidan i 70km/h sätter spår lovar jag)
Bad om att få bilen skickad till verkstad som kunde demontera Men fick ett klart och tydligt Nej!!
Fick tillslut efter snackat med andra försäkringsbolaget (Länsförsäkringar) bilen bogserad till verkstad för att få allt demonterat.. Inga problem alls!
Förklarade vad Volvia hade sagt han vart helt förvånad och sa direkt att så ska det inte va men om det är så ringer jag och beställer bärgare & fråga vilken verkstad jag ville bilen skulle till?
Det sjuka är att Dem var mer hjälpsamma i det läget än mitt eget försäkringsbolag (Volvia) ens fast det ej var jag som var vållande..
Och det är Volvia jag betalat under dem åren helförsäkring... Volvia vägrade hjälpa med nåt!..
Och jag var helt oskyldig för olyckan..
Sen fick vi till slut efter mkt diskussion ta in värderare från Svenska Handelskammaren.
Volvias förslag som han hotade med att då får du säkert mindre vi är generösa..
Men vägrade gå med på deras bud så gick med på det och Försäkringsbolagen måste gå efter deras värdering.. Började leta fram Kvitton som jag hade sparat, plus att jag brände en skiva med bilder på allt som var gjort med bilen och en exakt lista med allt. sen fick han kolla på bilen..
Volvia beställde 2st värderingar.
En med sakerna monterade en med allt demonterat fast ersatt med org grejor..
Försäkringsbolaget tog det lägsta budet dvs 98T Sek (vilket är riktigt bra) Och verkstan fick ta bort stolar front lycktor stereo osv... Och det lägsta budet var som sagt 35T sek mer än deras absoluta maxbud var..
Visserligen inte sett bilen mer än bilder och så...
Förutom att bilen vart skrotad så fick jag ju skador i nacke och ländrygg som jag fortfarande får behandling för..
Olyckan hände Nov 2007 Och jag har fortfarande inte fått en krona för kropps skadorna jag fick.. (pisksnärtskada i nacke och ländrygg)
dock har jag fått ny handläggare för några månader sedan och hon verkar vara bra
Hon hjälper till och är trevlig till skillnad mot dem som reglerade bla bilskadan tidigare...
Man får se vad som händer..
Men tror inte jag kommer använda mig av Volvia igen