3609
Sök

Någon som haft problem med Volvias försäkringar?

Sir
84 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Funderar på Volvias försäkringar för min volvo.

Någon som har haft problem med dom när det gäller att få igenom reparationer med eller utan självrisk ( även sådana orsakade av dig alltså )? Reparationer, reklamationer, byte av olika delar och dylikt?! Ge mig all information ni har. Dåligt eller bra.

Mvh // Adam

Cogito ergu sum

x40
1 209 Inlägg
4 februari 2010
hejsan!!!
har jobbat med volvias försäkringsbolag i tre år snart 4 år och har aldrig haft problem med de, min bil har blivit på kört två gånger på parkeringen hemma och ute på stan. snabb service har jag fått från de, och snabb reparation tid.. visst lite dyrare men e grym nöjd i alla fall...

//Hasse

Volvo S40 turbo.

1 338 Inlägg
4 februari 2010
Oj oj hade mkt problem med dem! ialf gällande värdesättning av bilen som jag hade.
vart påkörd i sidan av en lastbil när jag låg i rondell.. Inte mitt fel..
Var mkt tjafs ang hur mkt pengar jag skulle få... Vem som skulle demontera all stereo och utrustning.
Fick tillslut efter snackat med andra försäkringsbolaget bogsera bilen till verkstad för att få allt demonterat..
Dem var mer hjälpsamma i det läget än mitt eget fbolag ens fast det ej var jag som var vållande..
Tog in en värderare till slut..
Slutade med att jag fick 98tusen för V70n och fick ta bort alla delarna 35tusen mer än deras Max bud.. tongue 
Ang personskadan har det dragit ut på tiden men nuvarande handläggare är mkt trevlig och hjälpsam smile
Senast redigerat av mYGeL (4 februari 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

2 982 Inlägg
4 februari 2010
nope. så länge du är ärlig mot volvia så är dem bra. smile

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
404 Inlägg
4 februari 2010
Jag hade en V70 -98 som var försäkrad i Volvia som jag råkade fara in i vajjerräcke med och det var inga problem med det försäkringsärendet, bilen skrotades men jag tycker att jag fick bra betalt av dem och att ärendet gick snabbt utan krångel.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40028/852556_v782p8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40028/852557_6z3crn.jpg

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

231 Inlägg
4 februari 2010
Aldrig mer volvia, hade för åtta år sedan en sinnessjukt välvårdad 760 turbo årsmod 83.
Mängder av kort, kvitton osv hade jag för att bevisa skick plus att dom hade ute värderare.
Till sist ringde dom och sa "Ja en 760 turbo får du tag på i utställningsskick för max tio tusen" vilket slutade med att dom erbjöd mej 6tusen efter självrisk. Efter enormt mycket arga samtal fick jag reda på att dom rubbade sej inte en millimeter, bad dom föra över pengarna och dra åt helvete. Så fort pengarna satt på kontot åkte jag bort till bilplåtslagaren o slaktade bilen på alla delar vi fick plats med i skåpbilen.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
4 februari 2010
mYGeL skrev:
Oj oj hade mkt problem med dem! ialf gällande värdesättning av bilen som jag hade.
vart påkörd i sidan av en lastbil när jag låg i rondell.. Inte mitt fel..
Var mkt tjafs ang hur mkt pengar jag skulle få... Vem som skulle demontera all stereo och utrustning.
Fick tillslut efter snackat med andra försäkringsbolaget bogsera bilen till verkstad för att få allt demonterat..
Dem var mer hjälpsamma i det läget än mitt eget fbolag ens fast det ej var jag som var vållande..
Tog in en värderare till slut..
Slutade med att jag fick 98tusen för V70n och fick ta bort alla delarna 35tusen mer än deras Max bud.. tongue 
Ang personskadan har det dragit ut på tiden men nuvarande handläggare är mkt trevlig och hjälpsam smile

Om du fick 98 lök för den v70in är det ju ett jävligt bra försäkringsbolag som sätter överpris på sakerna!

1 338 Inlägg
5 februari 2010
Turbomatte skrev:
Om du fick 98 lök för den v70in är det ju ett jävligt bra försäkringsbolag som sätter överpris på sakerna!

Jo visserligen MKT bra tom, om det ej vart så mkt tjafs o så vidare hade det vart en sak men...

Volvia ville jag skulle åka till Volvos uppställningsplats i December månad och ställa mig utomhus i Minusgrader och plocka ur all stereo osv då dem ej skulle stå för sakerna i bilen om nåt skulle försvinna...
(fortfarande sjukskriven och ont i hela kroppen, en lastbil i sidan i 70km/h sätter spår lovar jag)
Bad om att få bilen skickad till verkstad som kunde demontera Men fick ett klart och tydligt Nej!!

Fick tillslut efter snackat med andra försäkringsbolaget (Länsförsäkringar) bilen bogserad till verkstad för att få allt demonterat.. Inga problem alls!
Förklarade vad Volvia hade sagt han vart helt förvånad och sa direkt att så ska det inte va men om det är så ringer jag och beställer bärgare & fråga vilken verkstad jag  ville bilen skulle till?
Det sjuka är att Dem var mer hjälpsamma i det läget än mitt eget försäkringsbolag (Volvia) ens fast det ej var jag som var vållande..
Och det är Volvia jag betalat under dem åren helförsäkring... Volvia vägrade hjälpa med nåt!..
Och jag var helt oskyldig för olyckan..

Sen fick vi till slut efter mkt diskussion ta in värderare från Svenska Handelskammaren.
Volvias förslag som han hotade med att då får du säkert mindre vi är generösa..
Men vägrade gå med på deras bud så gick med på det och Försäkringsbolagen måste gå efter deras värdering..  Började leta fram Kvitton som jag hade sparat, plus att jag brände en skiva med bilder på allt som var gjort med bilen och en exakt lista med allt. sen fick han kolla på bilen..
Volvia beställde 2st värderingar.
En med sakerna monterade en med allt demonterat fast ersatt med org grejor..
Försäkringsbolaget tog det lägsta budet dvs 98T Sek (vilket är riktigt bra) Och verkstan fick ta bort stolar front lycktor stereo osv... Och det lägsta budet var som sagt 35T sek mer än deras absoluta maxbud var..
Visserligen inte sett bilen mer än bilder och så...

Förutom att bilen vart skrotad så fick jag ju skador i nacke och ländrygg som jag fortfarande får behandling för..
Olyckan hände Nov 2007 Och jag har fortfarande inte fått en krona för kropps skadorna jag fick.. (pisksnärtskada i nacke och ländrygg)
dock har jag fått ny handläggare för några månader sedan och hon verkar vara bra smile
Hon  hjälper till och är trevlig till skillnad mot dem som reglerade bla bilskadan tidigare...
Man får se vad som händer..

Men tror inte jag kommer använda mig av Volvia igen
Senast redigerat av mYGeL (5 februari 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

58 Inlägg
5 februari 2010
Har inte varit några problem men Volvia när ja har haft bilar där. Oftast bra handledare som går att diskutera med och dom ger rätt bra för bilarna bara man e trevlig. Ja fick 13000kr för en 740 GLE -88 å ja hadde get 10000kr för den ca 4månader innan (deta var några år sen)

Vem fan behöver T5 när det finns V8?

1 581 Inlägg
5 februari 2010
Jag blev avprejjad vägen 08 och fick min T4 skrotad. Jag fick visserligen pengar för en orginalbil i samma skick men förlorade 20 000 kr på 2 månader då jag köpte bilen stylad och trimmad för 100 000 och fick ut 80 000.

Nu som mYgeL så väntar jag på ersättning för kroppsskador men det kommer ta något år innan allt är utrett. Kommer skicka mina papper till olycksfallförsäkringen på hemmet istället då jag inte tror att Volvia kommer betala jack shit för att enligt deras läkare kom mina problem för långt efter. VEM vet inte att en whiplashskada kan komma år efteråt en olycka? Jag var 4 månader utan större besvär men sen satt det helt stopp. Sjukskriven nu i 4 månader och ska börja arbeta 25% nästa vecka och får stå för alla utgifter med att åka till sjukgymnast och läkare 1 gång i veckan plus tabletter. Hoppas fanimig att någon vill betala för detta men det verkar Volvia inte göra. Så får se om min advokat löser detta men han sa att det tar minst 1 år innan jag får någon ersättning.
Senast redigerat av Fellow (5 februari 2010)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
5 februari 2010
mYGeL skrev:
Turbomatte skrev:

Jo visserligen MKT bra tom, om det ej vart så mkt tjafs o så vidare hade det vart en sak men...

Volvia ville jag skulle åka till Volvos uppställningsplats i December månad och ställa mig utomhus i Minusgrader och plocka ur all stereo osv då dem ej skulle stå för sakerna i bilen om nåt skulle försvinna...
(fortfarande sjukskriven och ont i hela kroppen, en lastbil i sidan i 70km/h sätter spår lovar jag)
Bad om att få bilen skickad till verkstad som kunde demontera Men fick ett klart och tydligt Nej!!

Fick tillslut efter snackat med andra försäkringsbolaget (Länsförsäkringar) bilen bogserad till verkstad för att få allt demonterat.. Inga problem alls!
Förklarade vad Volvia hade sagt han vart helt förvånad och sa direkt att så ska det inte va men om det är så ringer jag och beställer bärgare & fråga vilken verkstad jag  ville bilen skulle till?
Det sjuka är att Dem var mer hjälpsamma i det läget än mitt eget försäkringsbolag (Volvia) ens fast det ej var jag som var vållande..
Och det är Volvia jag betalat under dem åren helförsäkring... Volvia vägrade hjälpa med nåt!..
Och jag var helt oskyldig för olyckan..

Sen fick vi till slut efter mkt diskussion ta in värderare från Svenska Handelskammaren.
Volvias förslag som han hotade med att då får du säkert mindre vi är generösa..
Men vägrade gå med på deras bud så gick med på det och Försäkringsbolagen måste gå efter deras värdering..  Började leta fram Kvitton som jag hade sparat, plus att jag brände en skiva med bilder på allt som var gjort med bilen och en exakt lista med allt. sen fick han kolla på bilen..
Volvia beställde 2st värderingar.
En med sakerna monterade en med allt demonterat fast ersatt med org grejor..
Försäkringsbolaget tog det lägsta budet dvs 98T Sek (vilket är riktigt bra) Och verkstan fick ta bort stolar front lycktor stereo osv... Och det lägsta budet var som sagt 35T sek mer än deras absoluta maxbud var..
Visserligen inte sett bilen mer än bilder och så...

Förutom att bilen vart skrotad så fick jag ju skador i nacke och ländrygg som jag fortfarande får behandling för..
Olyckan hände Nov 2007 Och jag har fortfarande inte fått en krona för kropps skadorna jag fick.. (pisksnärtskada i nacke och ländrygg)
dock har jag fått ny handläggare för några månader sedan och hon verkar vara bra smile
Hon  hjälper till och är trevlig till skillnad mot dem som reglerade bla bilskadan tidigare...
Man får se vad som händer..

Men tror inte jag kommer använda mig av Volvia igen

Låter inte kul, har själv fått in en lastbil i sidan i 90kmh det sätter sina spår.

Då skötte försäkrings bolaget det hyffsat, fick inte ut nått för personskador, men dom ersatte materiel.

När pappas volvo blev krockad var det inga problem, fick rättvist betalt för grejjerna och inga problem med bärgare osv, fick tillochmed behålla bonusar osv och detta var volvia.

Mvh

Sök