Kommer lägga in mina mail här, så ni kan läsa hur jag gick tillväga när jag ordnade liten laglig skylt på min bil.
Skratta bäst ni vill men jag fick min kära llilla skylt iaf
trevlig läsning!
Kan tillägga att man måste skicka in bilder till dem med.
skylthållaren på bilen är även gjord för liten skylt. då de kommer se mycket dumt ut med stor
skylt skulle jag vilja ha liten igen.
Går detta att ordna skulle jag vara mycket tacksam.
____________________________________________________________________________________
Hej!
>
> Tack för ditt e-brev.
>
>
>
> Ditt fordon är inte av en typ som automatiskt kan få den lilla enradiga
> registreringsskylten som du har beställt. Vi kan
> därför inte sända dig en sådan skylt, om du inte kan ange särskilda skäl till att
> det behövs en sådan.
>
> Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet
> inte medger att den ordinarie skylten får plats.
>
> Att fordonet är ombyggt eller att extra utrustning eller utrustning som inte är
> original är monterad på fordonet är
> inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör
> sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt
> fortfarande kan användas.
>
> Problem med kylningen är inte heller tillräckligt skäl för att medge undantag.
>
> Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten om du anser att
> det finns skäl för att ditt fordon ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig
> och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet
> tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet
> framgår.
_________________________________________________________________________________
Hejsan.
Jag har efterforskat lite nu.
kommer skicka med lite bilder på originalbilar som kommer ut från fabrik. skickar med en bild på deras nya impreza där dem också har en liten skylt fram.
Dessa bilar är försedda med liten skylt när dom kommer ut från japan då där min bil tillverkades.
Efter som tillverkaren själv sätter liten skylt fram för att fronten är gjord för en sådan.
Varför skulle då transportstyrelsen ändra på detta ?
Själva anordningen på bilen är gjord på så sätt att en liten skylt sitter bättre och sitter betydligt stadigare än en stor.
Med en stor skylt så kommer skyltändarna sticka utanför hållaren vilket i sin tur kan repa lacken på kofångaren och det är inte jag så glad över.
____________________________________________________________________________________
(Extra tjat hjälper) HAHA
Hallå?
Ni har inte svarat på mitt mail ännu.
Varför ?
Innan har ni svarat dagen efter, nu har jag väntat i 4 dagar.
______________________________________________________________________________________
Hej!
>Jag ser att ärendet är beslutat 3 februari där du fått bifall (godkännande) så en mindre
>skylt är på väg ut till dig och bör komma vilken dag som helst.
>Med Vänlig Hälsning transportstyrelsen.
Skratta bäst ni vill men jag fick min kära llilla skylt iaf
trevlig läsning!
Kan tillägga att man måste skicka in bilder till dem med.
skylthållaren på bilen är även gjord för liten skylt. då de kommer se mycket dumt ut med stor
skylt skulle jag vilja ha liten igen.
Går detta att ordna skulle jag vara mycket tacksam.
Hej!
>
> Tack för ditt e-brev.
>
>
>
> Ditt fordon är inte av en typ som automatiskt kan få den lilla enradiga
> registreringsskylten som du har beställt. Vi kan
> därför inte sända dig en sådan skylt, om du inte kan ange särskilda skäl till att
> det behövs en sådan.
>
> Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet
> inte medger att den ordinarie skylten får plats.
>
> Att fordonet är ombyggt eller att extra utrustning eller utrustning som inte är
> original är monterad på fordonet är
> inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör
> sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt
> fortfarande kan användas.
>
> Problem med kylningen är inte heller tillräckligt skäl för att medge undantag.
>
> Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten om du anser att
> det finns skäl för att ditt fordon ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig
> och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet
> tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet
> framgår.
_________________________________________________________________________________
Hejsan.
Jag har efterforskat lite nu.
kommer skicka med lite bilder på originalbilar som kommer ut från fabrik. skickar med en bild på deras nya impreza där dem också har en liten skylt fram.
Dessa bilar är försedda med liten skylt när dom kommer ut från japan då där min bil tillverkades.
Efter som tillverkaren själv sätter liten skylt fram för att fronten är gjord för en sådan.
Varför skulle då transportstyrelsen ändra på detta ?
Själva anordningen på bilen är gjord på så sätt att en liten skylt sitter bättre och sitter betydligt stadigare än en stor.
Med en stor skylt så kommer skyltändarna sticka utanför hållaren vilket i sin tur kan repa lacken på kofångaren och det är inte jag så glad över.
(Extra tjat hjälper) HAHA
Hallå?
Ni har inte svarat på mitt mail ännu.
Varför ?
Innan har ni svarat dagen efter, nu har jag väntat i 4 dagar.
______________________________________________________________________________________
Hej!
>Jag ser att ärendet är beslutat 3 februari där du fått bifall (godkännande) så en mindre
>skylt är på väg ut till dig och bör komma vilken dag som helst.
>Med Vänlig Hälsning transportstyrelsen.
Senast redigerat av Scoobyman (5 februari 2010)
0
0
0
0