3755
Sök

Larmet går så fort bilen får ström?

TeamBerget
35 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Tja, Nu har min Saab 9-3:a ståt i vinterförvaring o tänkte starta den hät om dagen o köra ut den till de andra garaget. Men när jag kom in i garaget o skulle öppna bilen så var föarar dörren upplåst, bara den. Så jag tänkte de är väl att batteriet är urladdat. Så jag började ladda de o satte i laddat o fint batteri o då börjar larmet gå. O de går inte göra ett skit med nyckeln eller fjärren. Är de någon som har en ide, måste man typ nollställa larmet eller något.

Jo o en sak till, ska byta ut inredningen i bilen nu är tanken, O på båda stolrana fram är de ju airbag i stolarna. Hur gör man då när man kopplar bort dom? Så dom inte "smäller"?

TAck på förhand MVH Jocke "teamberget"

Din Dröm Min Verklighet

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
7 februari 2010
TeamBerget_Jocke skrev:
Tja, Nu har min Saab 9-3:a ståt i vinterförvaring o tänkte starta den hät om dagen o köra ut den till de andra garaget. Men när jag kom in i garaget o skulle öppna bilen så var föarar dörren upplåst, bara den. Så jag tänkte de är väl att batteriet är urladdat. Så jag började ladda de o satte i laddat o fint batteri o då börjar larmet gå. O de går inte göra ett skit med nyckeln eller fjärren. Är de någon som har en ide, måste man typ nollställa larmet eller något.

Jo o en sak till, ska byta ut inredningen i bilen nu är tanken, O på båda stolrana fram är de ju airbag i stolarna. Hur gör man då när man kopplar bort dom? Så dom inte "smäller"?

Du har förmodligen ingen kräm i din dosa. Du måste strömsätta bilen, låta larmet starta och sen avaktivera larmet. Som sagt, kolla så att du har kräm i dosan och att den faktiskt fungerar.
MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
7 februari 2010
När du har satt på polerna stänger du alla dörrar, huv... Låser bilen. Då ska larmet sluta tjuta. Kan ju va så som han säger att batterierna i dosan är slut big_smile

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
7 februari 2010
TeamBerget_Jocke skrev:

det där med stolarna, har för mig att man ska koppla ur batteriet och låta bilen stå utan ström i 20 minuter och efter det så kan man koppla ur sladden som går till sätena. men är inte helt 100 på detta tyvärr smile

tjena grabbar !!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2010
Kan va så att det slutar om du vrider på tändningen med ström tillkopplat

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

TeamBerget
35 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Oki tack för alla tips, ska testa allt i helgen smile mvh Jocke

Din Dröm Min Verklighet

200 Inlägg
10 februari 2010
Airbagsen brukar man säga att man ska ta bort minuspolen låta bilen stå en kvart tjugo minuter sen kan man börja pilla på sladdarna men man ska vara försiktig ändå vad jag förstått har det hänt att dem gått av pga statisk elektrisitet också men men  det som inte dödar det härdar smile

Sök