3410
Sök

Bra slutsteg i litet format

1 129 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Palicuse skrev:
Har ni nåt tips om slutsteg som är små i storleken, men ändå levererar bra med effekt och välljud för pengarna. Stegen kan va från 90 talet till de senaste.

Slutsteg som ex. Macaudio Fearless One och Macaudio Fearless Two.

Vad ska du driva en bas eller ett framsystem?

Max budget?

Jag har inte bestämt nån budget än, utan kollar va det finns för slutsteg på marknaden. Men mellan 0-4000-5000 borde ja få bra grejor för. Ska ha slutsteg till framsystem, baksystem o bas/ar.

Har 2st Macaudio Fearless two till fram o bakhögtalarna nu och funderar på att försöka fixa ett Fearless one till basen. Men får se vad det blir.

1 785 Inlägg
26 februari 2010
Palicuse skrev:
dbjanoz skrev:
Palicuse skrev:
Har ni nåt tips om slutsteg som är små i storleken, men ändå levererar bra med effekt och välljud för pengarna. Stegen kan va från 90 talet till de senaste.

Slutsteg som ex. Macaudio Fearless One och Macaudio Fearless Two.

Max budget?

Jag har inte bestämt nån budget än, utan kollar va det finns för slutsteg på marknaden. Men mellan 0-4000-5000 borde ja få bra grejor för. Ska ha slutsteg till framsystem, baksystem o bas/ar.

Har 2st Macaudio Fearless two till fram o bakhögtalarna nu och funderar på att försöka fixa ett Fearless one till basen. Men får se vad det blir.

Då är frågan om du ska byta till ett steg med 5-kanaler eller om du bara ska komplettera med ett monoblock.

Vad har du för basar? Märke/Modell och antal?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 129 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Palicuse skrev:
dbjanoz skrev:

Max budget?

Då är frågan om du ska byta till ett steg med 5-kanaler eller om du bara ska komplettera med ett monoblock.

Kommer nog troligen bara använda mig av monoblock, 2 kanal o 4 kanal steg i de framtida. Och betalar gärna för steget framför märket. Nästa stegsinköp kommer troligen bli ett monoblock på 1000-1500 watt.

När det gäller basar så har ja bl.a hertz i tankarna. Men det kommer nog visa sig senare.

1 785 Inlägg
27 februari 2010
Palicuse skrev:
dbjanoz skrev:
Palicuse skrev:

Kommer nog troligen bara använda mig av monoblock, 2 kanal o 4 kanal steg i de framtida. Och betalar gärna för steget framför märket. Nästa stegsinköp kommer troligen bli ett monoblock på 1000-1500 watt.

När det gäller basar så har ja bl.a hertz i tankarna. Men det kommer nog visa sig senare.

Okej, jag trodde du hade basarna redan. Var i landet bor du?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 129 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Palicuse skrev:
dbjanoz skrev:

Okej, jag trodde du hade basarna redan. Var i landet bor du?

Värmlänning

1 129 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Det var ett tag sen ja skrev denna tråden och sen dess så har det kommit en del slutsteg i litet format. Så jag tar upp den igen smile.

6 851 Inlägg
4 oktober 2010
Skull starkt rekomendera dej att kolla på JL Audios nya små XD steg.
Allt från monoblock till 6kanals steg.
www.kenwood.se sedan klickar du in under JL Audio.

1 129 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:

Har Kenwood o Jl Audio gått ihop eller startat nån form av sammarbete?. Kan inte minnas att JL Audio har varit med på Kenwood's sida sen nårra år tebax.

451 Inlägg
4 oktober 2010
Som tidigare nämnts i tråden så är de nyare Rockford stegen väldigt små med tanke på vad de spottar ur sig. http://www.rockfordfosgate.com/products … _id=107999 Litet steg fyllt med kraft och kontroll, ger mer effekt än vad som uppges.
Senast redigerat av Landstrom (4 oktober 2010)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
4 oktober 2010
focal solid serie

1 679 Inlägg
4 oktober 2010
rockford har väl rätt småa steg endå med bra kräm i smile

1 129 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Är inte så intresserad av rockford längre tongue

6 851 Inlägg
4 oktober 2010
Palicuse skrev:
TT-Avant skrev:

Har Kenwood o Jl Audio gått ihop eller startat nån form av sammarbete?. Kan inte minnas att JL Audio har varit med på Kenwood's sida sen nårra år tebax.

Njä de har väl inte gått ihop direkt. Men här i Sverige så ligger de båda under AR Audio.
Men jag har sett dessa små JL steg i verkligheten och de är verkligen små.
RF stegen och Focal är inte så små.

1 129 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Själv syftar ja på slutsteg som är i ungefär samma storlek som ex. Macaudio's fearless one eller Stetsom 1K m.m.

Steg som ger bra effekt o välljud i litet format. Det verkar som att de har blivit populära.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
4 oktober 2010
Här har du massvis med små förstärkare,Det är bara välja och vraka.
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8607

Diesel is the blood of satan.

6 851 Inlägg
4 oktober 2010
Palicuse skrev:
Själv syftar ja på slutsteg som är i ungefär samma storlek som ex. Macaudio's fearless one eller Stetsom 1K m.m.

Steg som ger bra effekt o välljud i litet format. Det verkar som att de har blivit populära.

Jasså så stora lol
Kolla då på JL Audios HD750/1 steg..750Wrms i 1.5-4ohm och 11-14.4V

Sök