Vilket jobb, men det är väl det som är kul! Att man gjort det själv och lyckats . Kommer självklart fortsätta följa denna tråd, men fler uppdateringar önskar vi faktiskt, men kör på .
Vilket jobb ja Men det ska verkligen bli skoj att säta svetsen i en S70. Detta projekt är mkt ovanligt, och kommer säkert få fråga massa folk. Ska bara in förskaffa mig en rejäl bra svets innan också.....
Är det verkligen en bra ide att göra iordning lacken först? Vad jag har förstått så lär man få kapa ner bilen i bitar om man ska bygga kardantunnel och liknande.
Lacken kommer fixas till när pengarna finns mer av Men du ? tack för tipset ska man verkligen kapa och svetsa för göra en tunnel, så långt har ja inte kommit än Hehe (Skämt åt sido) Det ända man kapar är väl bara den gamla tunneln och torppedvägen då Men de ska nog fixa till sig till slut
Erkänn att du rakställer motorn för att du tycker det är svårt att byta kamremmen? ... Haha, skämtar bara .
Sitter och tar nå bira och undersöker projektet lite till .
Kan dock säga att de är lättare byta kamrem på Volvo S70 än en Passat 1,8 t, lika med A4, audi s4 92a Där måste man riva ner hela bilen (Front, kylare mm mm om man nu vill komma åt bra då) Hehe.....
Helgens uppdrag var att få ur en del av inredningen. Så som hela instrumentbrädan, cuopefläkt, värmepaket ja hela skiten där fram är nu nästan veck Sen kan jag också säga FY FAN FÖR VOLVO att dem bygger som idioter på en inredning :evil:
Jag har också varit på Elmia i 2 dagar åkte också hem i mellan, är ca 40 mil enkel resa. Hehe
Nu idag ska jag börja ta bort framstolar, baksätet, golvmattan, och lite annat dyligt skit. Sen ska jag rensa kablar som bara är nödvändigt. Så som blinkers, vinrutetorkare. Kabelstammen kommer ni att få se senare idag
Usch vad tråkigt att riva ner en sådan fin inredning
Snart börjar allvaret
Överdelen på instrumentbrädan borta
Hehe nu börja de iaf likna projekt
Instrumentbrädan borta nu
Mittkonsol, instrumentbrädan borta nu ! Mycke kablar blir det. Allting försvinner med nästa
Värmepaket, cuopefläkt mm är nu borta ! De är så här en racebil ska se ut
Bara kabarlna nu som ska bort
Fortsättningen på rivningen kommer nu till kvällen
Nu är hela inredning borta. Den äckliga blöta ljudisoleringsmattan är också bort. Satan vad en matta kan väga så mkt Den är verkligen inte välkommen sen...... Hehehe !
Ac, värme, elhissar, med flera är veck nu. Detta skiter ja i senare
Bmw eller 5cyl volvo motor ? Har ångest vilken jag ska välja nu ?!?!? :roll: Bmw har ju sådant fint botten drag, om jag nu ska köra tungdriven gt40 eller större så vore de bra att ha en 3.0l motor eller större
Är det någon som har en trasig bmw motor och låda så hör av er gärna, motorn ska ju ändå renoveras. Eller en hel bmw motor men inte för allt dyr
Blääääääääääää
Ena 25 kilos stol borta !
Två stolar borta = 50 kilo, helt sjukt.
Alla skit mattor borta nu Lite lättare är den nu !
Hmmmmm....du ska alltså inte besiktiga bilen utan bygga en busbil....
Precis rätta svaret Riktigt rolig bus bil !
Ok , ja då är det bara att riva och bygga vidare. En kupéfläkt i nån form är att rekommendera för att hålla rutor rena från imma och annat då det blir kvalmigt inne i bilen....
Hmmmmm....du ska alltså inte besiktiga bilen utan bygga en busbil....
Precis rätta svaret Riktigt rolig bus bil !
Ok , ja då är det bara att riva och bygga vidare. En kupéfläkt i nån form är att rekommendera för att hålla rutor rena från imma och annat då det blir kvalmigt inne i bilen....
Det fixar jag isf om det behövs ! Men på något sätt ska man kunna få dit cuopefläkt