2662
Sök

Bra & sköna åretrunt vrålåk önskas tips om

Avstängd
6 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
sådärja, blir ingen hummer h3 som tänkt .Vill heller inte ha japanska bilar.  ska va lite macho manligt sådär ändå till en stor man lol
Funderar på lite olika som Audi quattro bla A6 eller Q7 alt S8/A8 (stora audi bilar)
mercedes ML jeep
Dom enda jag kan komma på, vilka mer kan jag ha missat?
komfort är viktigt. 4wd är viktigt. utrymme är viktigt. ej japs eller svennson åk !!!

tipsa gärna om ni vet nått icke nämt rymligt,mäktigt. 4wd åk
Nyare än 2000års är ett måste, gärna 03-06

pris är inte så viktigt, men mellan 150-350k dock inte dyrare då jag har andra bilar redan som jag inte tänker avskaffa för detta köp
Senast redigerat av highquality (9 februari 2010)

43 Inlägg
9 februari 2010
Audi S6, RS6
Range Rover, Land Rover
Inte så insatt i Bmw men finns säkert några stora goá 4wd bilar i deras serier också.

hellaflush!
1 266 Inlägg
9 februari 2010
BMW X5 är ju ganska stora. Och om de inte blev en h3, då kan du kolla på h2 istället? Tycker dom är mycket råare wink

56 Inlägg
9 februari 2010
Har inte BMW gjort en MX5:a ? smile

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P

Licenssvetsare
927 Inlägg
9 februari 2010
Paulzzon94 skrev:

X5 M jo smile Sen finns det X6 M också, båda med 4,4l V8 på 555hk , 678 Nm vid 5 650 r/min.. 0-100 på 4,7 sekunder

Avstängd
6 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
X5 BMW samt S6 AUDI och RS6 ska jag kolla in närmare på.

skillnad på range/land rover? är land rover mer för almänna vägar?
H2an är bara glömma för det är 2.5-2.8 liter milen. Tänk hamna på maximalt 1.8 liter blandat
tackar för tipsen

854 Inlägg
9 februari 2010
Porsche Cayenne?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 februari 2010
dcay skrev:
Paulzzon94 skrev:

X5 M jo smile Sen finns det X6 M också, båda med 4,4l V8 på 555hk , 678 Nm vid 5 650 r/min.. 0-100 på 4,7 sekunder

Och en prislapp på dubbla TS budget tongue

X5 är annars ett roligt val, tillsammans med någon konkurrent så nära en sportbil på andra våningen man kan komma. Annars finns också 7-serien, ytterligare lite större och bekvämare men inte riktigt samma sportnerv som X5.

Du skriver att komfort är viktigt, men att japs inte är ok. Vad tycker du om Lexus då? Japanska på pappret men känns definitivt inte som en sådan. Hybrid-jeepen RX400h är en underbar bil, man svävar verkligen fram på moln och elmotorerna kastar fram drygt 2ton bil på ett vis som räcker till med marginal. Dessutom går den snålt, 0.81 enligt Lexus men vårt ex brukar snitta lite drygt 0.9L/milen.

Sedan är känslan att smyga fram så gott som ljudlöst på elmotorerna i lägre fart en väldigt exklusiv känsla den med. Nackdelen med 400h är väl egentligen att aktiv körning är inget den är tänkt för, bilen har inte dåliga vägegenskaper men det gungar en del men framför allt förmedlar den enbart en känsla, den säger väl ungefär "Snälla, skärp till dig och ta ner takten" om man försöker pressa den.

Personligen hade jag valt X5 istället, kurvtagning går före komfort för mig. Och att X5 är långt ifrån obekväm gör inte saken sämre smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök