Så såg det ut efter första provturen. Vi kunde inte köra på isen då det är för blött samt för mycket snö så vi körde i skogen på grusväg samt på hyfsat hal asfalts väg.
Dom frågor vi ville ha svar på var:
Kommer det läcka luft?
Svar: Ja, Eftersom att ett par av skruva trycktes igenom lite.
Blir det bättre fäste?
Svar: Så inni fucking helvete! och då hade vi bara 1 däck med skruv som vi satte höger bak på min 740, för den brukar spinna mäst på det däcket. Jag är riktigt van med bakhjulsdrift. Har kört på isen i ca 3 år och haft körkort 5 år plus mycket körandes innan detta då jag bodde på landet samt övningskört med bara bakhjulsdrift. Och kan bara säga att dom hastigheterna jag låg på ställ med med det däcket var sjukt! Samt skogs körningen gick så innihelvete. Kunde dessvärre inte filma eftersom att vi testade i mörker. Men polaren min som är van att åka med mig sa till och med "tony kör inte av nu"
Så det var nästan värt att fixa 1 däck bara för denna 1 mil av åkande!
Håller skruven?
Svar nej! Dom slets ner som fan. Kan ha haft att göra med att vi köra i skogen samt asfalt ?
Frågan är om det hade hållt om ja slängt på hjulet fram där det inte spinner. och kört i skogen samt asfalt. Det tror jag! Skall göra ett till och testa.
Kommer skruven tryckas igenom?
Svar: Ja några stycken gjorde det, Kan vara därför som det läckte lite luft.
Var det nödvändigt att ha silicon ?
Ja det tror jag, Men absolut inte på utsidan! Men inte om man använder skruv då dom trycks igenom lite och därmed börjar det läcka luft, men har man bult med låsmutter så kommer det nog inte att läcka.
Allt detta var alltså med 4mm självborrande plåtskruv på 25mm.
Test försök 2 kommer vara med m6bult och lås muttrar! Några mer frågor hade vi inte:P Men fråga på om ni har några